Toon posts:

4 pin 12 volt kabel op Asus P7P55D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben echt een beginner in het bouwen van systemen. Bovendien doe ik dit niet al te vaak, dus ik heb niet heel veel ervaring. Nu heb ik laatst een systeempje voor een vriend van mij in elkaar gezet met een Asus P7P55D moederbord in combinatie met een Corsair tx650w voeding. Ik heb het moederbord aangesloten met een 4 pin 12 volt kabel. Het andere gedeelte van de connector op het moederbord was afgeschermd met een stukje plastic. Het stukje van de connector van de voeding dat er niet ging heb ik dus weg gelaten. Nu lees ik op deze site, http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html, het volgende:

"If the motherboard expects two 12 volt rails (many dual CPU motherboards require one 12 volt rail per CPU) then it won't work. Even if the motherboard works with a 4 pin 12 volt cable, you are still only providing half of the current carrying capacity which would be provided by an 8 pin EPS cable. That can overheat both the motherboard connector and 4 pin cable. Scorched or melted connectors can be a result. A motherboard which has the 8 pin EPS connector expects a lot of current and you are taking a serious risk by plugging in a 4 pin cable."

Mijn vraag is of dit echt zo erg is, of dat er een beetje overdreven wordt op deze site.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Dat stukkie plastic kun je verwijderen zodat er een EPS stekker (8 pins) op past. Wanneer de voeding deze niet heeft, kun je een verloopstuk gebruiken.

Enja, er loopt nogal een grote stroom door die kabel, dus waarom het risico nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Ik zal het binnenkort even goed aansluiten. Maar waarom dekken ze de helft van de connector af als het best wel belangrijk is om hem helemaal aan te sluiten?

Verwijderd

Picaroon schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:31:
Wanneer de voeding deze niet heeft, kun je een verloopstuk gebruiken.
Wat voor verloopje dan 1 van 4 naar 8 pins. :p
Enja, er loopt nogal een grote stroom door die kabel, dus waarom het risico nemen?
Er is totaal geen risico.