Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ja, waar zal ik eens beginnen.............
ik heb vroeger nooit echt mijn best gedaan op school en uiteindelijk in de bouw terecht gekomen als metselaar.
Hoewel dit nooit een bewuste keuze is geweest ben ik hier toch 6 jaar blijven hangen en je verdient voor je leeftijd veel geld, en daarna nog diverse baantjes gehad jaartje hier jaartje daar maar allemaal k*t baantjes zonder doorgroeimogelijkheden.
Nu ben ik inmiddels bijna 30 en ben dat geklooi een beetje zat om dat je geen steek vooruit komt zowel op persoonlijk vlak als financieel gebied.
Nu vroeg ik mij af of het uberhaupt of het nog zin heeft om een opleiding richting de ict te gaan volgen of ben ik dan al te duur/oud?

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38
Ik denk dat je leeftijd an sich geen bezwaar zal zijn, het zou zelfs in je voordeel kunnen wijzen. Als je het tijdens een sollicitatie gesprek zo kan verkopen dat je een hele bewuste keuze hebt gemaakt om een nieuwe opleiding te gaan volgen, moet dat de indruk kunnen wekken dat je erg gemotiveerd bent.

Waar je waarschijnlijk wel rekening mee moet houden is dat iemand van begin twintig over het algemeen relatief lage salariseisen heeft. Het zou dus wel kunnen betekenen dat je financieel een stapje terug moet doen om te kunnen concurreren op de arbeidsmarkt.

Aan wat voor opleiding zit je te denken?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 21:58
Dat kan prima, zeker als je er een beetje aanleg voor hebt en de stof daardoor sneller en beter tot je kan nemen. Ik zou wel zo snel mogelijk beginnen als je dat zou doen. Wellicht ook misschien korte programma's volgen.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11 13:04

Metzie

Nyaano !

Ok, het was 1999 en toen waren de ICT'ers niet aan te slepen, maar ik heb diverse collega's gehad die helemaal geen IT achtergrond hadden. Een van hen was kapper geweest en de andere bewaker. Je bent nooit te oud om iets te leren...

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24

JdM

Humbled

Je kunt een 21+ toets doen en je aanmelden op een HBO. Je hebt zelfs nog recht op studiefinanciering.

*Zegt JdM die op zijn 29e begonnen is op een HBO studie via een toelatingsexamen omdat ie vroeger op school geen zin had om te leren ;) en over een maand naar het 4e jaar gaat *O*

[ Voor 8% gewijzigd door JdM op 05-01-2010 22:58 ]