Toon posts:

Advies gevraagd nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik naarstig opzoek naar een nieuwe laptop. Inmiddels ben ik al heel lang aan het rondkijken maar kan ik nog steeds niet de knoop doorhakken. Eigenlijk neig ik heel erg naar de Sony Vaio VPC-CW1S1/B maar helaas is die eigenlijk te duur en dus hoop ik op een goed alternatief.

Wat doe ik op mijn laptop:

* veel (draadloos) internetten
* veel muziek luisteren (online en offline)
* af en toe filmpjes kijken
* regelmatig downloaden
* regelmatig gebruik Photoshop en Illustrator
* veel programma's tegelijkertijd open
* veel browserschermen tegelijkertijd open

* ik game niet op mijn laptop

Het liefst heb ik een laptop tussen de 13 en 14 inch zodat ik hem makkelijk mee kan nemen.

Op dit moment heb ik de volgende opties op het oog:

- Sony vaio VPC CW1s1e/b (al vind ik die zoals gezegd te duur)
- Acer Aspire Timeline 3810T
- Acer Travelmate Timeline 8371
- Asus UL30A
- Toshiba Satellite U500-183

Hebben jullie enig idee of deze laptops passen bij wat ik zoek en hebben jullie tips om mijn keuze te beinvloeden? Want inmiddels ben ik een beetje de weg kwijt 8)7

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

Ga je hem veel voor school ofzo gebruiken? Neem je hem vaak mee in je ta en wil je iets stevigs? Ik heb nu 1 jaar een lenovo t400 en de specs zijn gewoon goed. De machine heeft wisselbare videokaart dus zit je op accu je zet gewoon je ati kaart uit scheelt enorm in de tijdsduur van je accu. Hij is niet mooi maar vierkant en zwart.

specs in het kort :
14,1 inch 1440x900
1x2gb standaard
intel p8600
6 cell accu die met intel gpu 5 uur mee gaat

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op dit moment heel erg te kijken naar minimaal Intel Core 2 duo processors en naar minimaal 3GB intern geheugen. Of zit ik dan te kijken naar en veels te zware pc voor wat ik ermee wil?

En persoonlijk ben ik ook heel erg voor een mooie laptop. Al moet ik dat misschien wat meer temperen ;-)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12 13:11
Niet om een flameware te starten, maar heb je ook gekeken naar een macbook? Voorals als je een iets ouder model bij a-mac koopt ben je rond de €900 kwijt. Ik weet niet wat je budget is maar vooral de accutijden zijn echt geweldig!

Verwijderd

Wat is je budget? Neem je hem vaak mee (dan wil je hem waarschijnlijk wel stevig hebben)? Hoe belangrijk is de accu duur? Wat is je voorkeurs OS (OS X, Linux, *BSD, Windows etc)? Ga je liever voor duurzaamheid of mag hij binnen 2 jaar afgeschreven zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Budget is zo'n 750 euro.

Voorheen nam ik mijn laptop vaak mee. Dat zal iets minder worden in de toekomst, dus misschien moet ik dan alsnog naar een iets groter model kijken (max 15,6 inch) met een aanvaardbaar gewicht (max 2,5kg)

OS is voor mij Windows, liefst Windows 7.

Mijn laptop moet toch zeker wel 2 jaar meegaan.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica