Toon posts:

Vastlopers bij spel&hdd verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd speel ik Dragon Age, alleen de afgelopen paar dagen liep deze telkens vast. Ik had al een tijdje mijn video-drivers niet geupdate en ik dacht "laat ik dat eens proberen!" Dus heb ik een clean install gedaan van de nieuwe drivers en toen begonnen de problemen....

Toen ik Dragon Age weer verder ging spelen viel mn computer opeens compleet dood. Helemaal weg, niets meer. Dus ik weer opnieuw opstarten en dat ging dan wel weer prima. Misschien was 't een ongelukje? Ik nog een keer Dragon Age proberen en huppakee, gelijk mn computer weer compleet dood. Dus ik probeer weer terug te gaan naar mn oude drivers, hoop gezeik, maar uiteindelijk gelukt (overigens, hoe doe ik in godsnaam een 'clean install' als na het deinstalleren van de oude drivers en het opnieuw opstarten van mn comp, Vista besluit zonder pardon en zonder mijn toestemming en zonder een mogelijkheid het te onderbreken oude drivers te installeren?).

Nu besloot opeens mn interne HD van 500Gb niet meer herkend te worden. Ik heb al geprobeerd via Conf>Systeembeheer>opslagapparaten het ding weer te 'activeren' maar dit mocht niet baten.

Mn specs zijn:
Asus P5N-e SLI
Intel 2 Quad Q6600
Gforce 8800GTS 320mb
2GB DDR2 RAM
520W PSU

Verwijderd

Lijkt me dat de vastlopers in Dragon Age meer een symptoom dan de oorzaak zijn. Het is nogal een zwaar spel grafisch en aangezien jouw gfx kaart op de G80 is gebaseerd die momenteel masaal zelfmoord aan het plegen zijn momenteel (zie alle topics in het videoplanken forum) kan het daar aan liggen.

Verklaart natuurlijk niet de HD problemen, toeval mischien?

Probeer je gfx kaart anders eens te benchen met zoiets als Furmark, als hij dan ook vastloopt weet je dat die in elk geval niet helemaal 100% meer is.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Ik vermoed dat je harde schijf aan het doodgaan is. Mocht toevallig Dragon Age net op die slechte sectoren staan, dan crasht de computer als je DA speelt.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Memtest86+ draaien voor het geheugen, HD Tune voor de harde schijf en FurMark voor de videokaart. Dan kom je er snel zat achter wat het probleem is.

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 02:10:
Memtest86+ draaien voor het geheugen, HD Tune voor de harde schijf en FurMark voor de videokaart. Dan kom je er snel zat achter wat het probleem is.
Daar valt weinig nuttigs aan toe te voegen, een simpele maar zinnige post. Een spel spelen vraagt een hoop van alle onderdelen van je computer dus is het niet zo één-twee duidelijk wat het probleem is. Eén voor een de compenten stressen en testen om er zo achter te komen wat het probleem is is dan de beste manier.

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

En evt prime95 voor de CPU. Hoe heet worden je componenten? Staat er nog iets zinvols hierover in de systeemlogfiles? (Mss drivers die hardware resetten.) Andere spellen / 3D applicaties geprobeerd?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is de bedoeling op GoT dat je topictitel informatief is en niet SCHREEUWERIG!

Vrijwel iedereen hier heeft hulp nodig, dat zegt dus niets over jouw specifieke problemen...

Titelfix: "HULP nodig!" > "Vastlopers bij spel&hdd verdwenen"

Verder is het hier geen helpdesk-we verwachten dat je zelf een stuk meer doet dan alleen een spel proberen en daar constateren dat het niet goed gaat :o

Pak allereerst je HDD probleem aan (kijk daarvoor in Opslagmedia & I/O Controllers, dat is hier off-forum), als je dat werkend hebt al gechecked op kabel die losgeschoten is bij troubleshooten oid? draai eens wat andere spellen en/of iets als Furmark om je grafische subsystem zwaar te belasten.

Nog steeds vastlopers? Dan zit het allicht in hardware, zie daarvoor:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Geen vastlopers met andere games/apps? Dan is het puur een probleem met die ene spel (en zit je onterecht je hardware te beschuldigen)

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 06-01-2010 10:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1