Toon posts:

bios flashen prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil mijn Abit flashen met d elaatste versie YH maar ik moet dus neem ik aan gewoon met een bootdisk booten in dos en dan runme.bat runnen. maar er staat daarna dat ik dit meoet doen:
After BIOS updated, pull off the power core and then clear the
CMOS data via jumper before restarting system please.
euhm MOET ik dit doen ?? en ja euhm ik weet er niks van kan ik daar iets mee fout doen??

Verwijderd

heb ik zelf nog nooit zo gedaan, dus lijkt mij niet.

Verwijderd

Na het updaten gewoon ff uitschakelen, 220snoer er uit trekken, openschroeven en dan je 'clear cmos' jumpertje omzetten, vervolgens ff stroom er op, jumpertje weer terug, kassie dicht, opstarten en klaar is klara.

als je het van je vragen zal het geen kwaad kunnen.....denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus niet nodig of wel?
moest ik nu proberen te rebooten zonder dat kan ik dan moest er iets mis zijn later nog die jumper verzetten en dan rebooten? iemand ooit geprobeerd?

Verwijderd

Ik denk dat ze willen dat je nieuwe biosje helemaal 'schoon' en standaard kan beginnen, geen idee waarom overigens.

Verwijderd

Topicstarter
ah dus als ik dei jumper verzet verlies ik al mijn settings doe ik dit niet hou ik de mijne.
misschien voor bugs of stability porbs ofzo ik weet het niet.
maar het is in feite dus NIET nodig?

Verwijderd

Volgens mij is 't niet echt nodig, tenzij er in de update grote veranderingen zijn doorgevoerd, bepaalde settings konden dan wel eens verkeerd komen te staan..

denk aan UDMA e.d.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het hoeft niet. Het word alleen gevraagd omdat het zo KAN zijn. Dat instelling die je in je vorige bios had, en daar stabiel waren,NU niet meer stabiel zijn. En dan start ie niet meer op...

Als je niet overklokt en geen extreem scherpe geheugen-instellingen hebt, zou ik het gewoon laten.
Wat ik zelf altijd doe (wel overgeklokt systeem dus) Is de meest riskante instelling even terugzetten voor ik flash
Ik zet mijn geheugen terug naar cas 3-3-3.
Zet mijn FSB ff terug naar 100 , dat soort dingen. Als je dat doet, hoef je je geen zorgen te maken, en kun je het gewoon laten.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kom van een BIOS versie WT dat is 5 verder ofzo dus er zijn wel fixes en dergelijk tuseen maar echt grote veranderingen denk ik niet alleen wat stabieler en sneller neem ik aan.
Neem nu dat ik het er op weg kan ik dan mijn BIOS verkloot hebben of is alles terug in orde als ik die jumper effe verzet en eventueel daarvoor opnieuw flash?

Verwijderd

Topicstarter
Oke merci mijn RAM settings zijn wel hoog en die ga ik dus effe normaal zetten en dan flashen en dan terug zetten oki merci ik zal posten las he tgelukt is als ik niks post weet je het wel he!

Verwijderd

Bij mij zet een bios flash alle settings weer automatisch terug op default. En dat soort adviezen heb ik nog nooit opgevolgd ;-)

wel een erg goeie versie trouwens, YH :7

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Stroom uitzetten, die jumper fftjes omzetten en weer terug, dan de stroom er weer op en in de bios load optimized settings doen is de goeie volgorde.

Verwijderd

Topicstarter
bah ik ben terug heb wel toch die JUMPER MOETEN verzetten en euhm optimized bah ZELF zetten die settings joh in alle gevalle ga nog wat voort testen haal nu oipv 146fps in Q3 156!!!!!!!!!!!!
Pagina: 1