Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178256

Topicstarter
Heren en dames,

ik ben na wat onderzoek erg geïnteresseerd in de LaCie Network Space 2.
Nu ben ik benieuwd of jullie weten of deze schijf ook dubbel te gebruiken is:

1e functie: netwerk HD via ethernet &
2e functie: USB link naar mijn Topfield 7710 om te dienen als HD recorder

Doel is natuurlijk wel om de functies tegelijkertijd te gebruiken zonder los te koppelen.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

je wilt een netwerkschijf aankoppelen via het netwerk...

vervolgens wil je nogmaals verbinding maken via usb... waarom? dat gaat heus niet sneller hoor 8)7

je kan trouwens beter geen LaCie nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 20:45
Probeer het eens :)
Oh, je hebt het ding zelf nog niet.

Leuke vraag.. ik ben benieuwd. Ik zou gewoon eens de handleiding downloaden, en die goed doorlezen.
Wellicht dat het er gewoon instaat.

[ Voor 131% gewijzigd door job op 05-01-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

hier voorzie ik geen enkel probleem in. heb zo geen bronnen oid maar kan me haast niet voorstellen dat dit niet zou kunnen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 16:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Over het algemeen kun je een LAN en USB verbinding (tenzij voor het aansluiten voor een printer) op een NAS niet te gelijk gebuiken, het is het een of het ander. Maar de specificaties of manual van de fabrikant kunnen hier uitsluitsel over geven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 15:35
Ik denk niet dat het gaat werken... Zowel mijn LaCie NS 1TB en mijn HDX-1000 zijn niet meer benaderbaar via het netwerk zodra ik de apparaten via usb aansluit.

FF wat rondgegoogled en het blijkt niet te kunnen vanwege het verschil in lezen/schrijven tussen de 2 opties.(block level vs. filling system) Tijdens de toegang moet USB er vanuit kunnen gaan dat er niets veranderd op het opslagmedium waar het naartoe schrijft of vanaf leest, ofwel de map waar USB van leest/schrijft mag niet in gebruik zijn. Het zou anders mis kunnen gaan zodra dezelfde sectoren op een schijf worden aangesproken door een ander protocol.

Als ik er ook zo even over nadenk, heb het direct getest met alle apparaten die ik hier in huis heb welke aan de pc gehangen kunnen worden via USB; 2x compactcamera, 2x GSM, 1x ipod, 1x sony mp3-speler, HDX, LaCie... Er is volgens mij geen enkel device waarbij je de data kan benaderen als USB bezig is met lezen/schrijven. De meeste apparaten kan je zelfs niets mee tijdens het lezen en schrijven via USB, maar bijvoorbeeld een GSM wil nog wel bellen maar opslaan naar flashmemory wil dan niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 13:25
Ik heb eigenlijk exact dezelfde vraag.

De handleiding (hoofdstuk 3.4) geeft wat meer uitleg

Toch vraag ik mij af of alleen de "usbshare" niet zichtbaar is, of dat alle shares niet zichtbaar (of te bewerken) zijn. De twijfel omdat ik vermoed dat het aparte partities zijn en dan zou een andere partitie het nog gewoon kunnen doen op het netwerk terwijl de USB-partitie aan USB hangt aldus bladzijde 43 van diezelfde handleiding.

Iemand enig idee?

[ Voor 25% gewijzigd door Autoreply op 26-02-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelluz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 19:44
heb deze reactie maar weg gehaald want die sloeg nergens op ;-)

[ Voor 128% gewijzigd door Marcelluz op 20-10-2018 15:33 ]

Pagina: 1