Toon posts:

Muiterij bij de grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft vorig week een nieuwe computer gekocht met een a-bit k7 moederboard en een athlon 1000Mhz processor en een 3d blaster g-force 2 gts. Als ik de computer aanzet hoort hij een lange piep en twee korte piepjes. Dan blijft'ie hangen voordat ik kan inloggen, pas bij de derde keer opstarten komt hij wel zijn systeem in. Als hij een andere 3d-blaster gebruikt blijven de problemen bestaan.

Kent iemand dit probleem/een oplossing

Verwijderd

die piepjes geven aan dat er iets mis is met de hardware - waarschijnlijk is bij het erinzetten van die videokaart een andere kaart losgeraakt of een kabeltje losgetrokken.. gewoon alles ff aandrukken dus :)

Verwijderd

kijk ff in het boekje om te kijken wat het betekent

Verwijderd

Is het een hercules kaart? Er is bekend dat deze videokaart en dat moederbord niet samenwerken....je kan de kaart omruilen voor een aangepaste versie....mee teruggaan dus!

Verwijderd

Ik heb precies, exact , 100 % hetzelfde probleem met Abit KT7a en ASUS V 7700 GTS. Schijnt aan het moederboard te liggen die op een of andere manier eerst de hele voedingszooi moet stabiliseren door twee keer reset. Heb al van alles geprobeerd met i/o voltage etc etc maar dat werkt niet. Wordt voor mij gewoon standaardopstartprocedure : Power-on, beep....beep.beep, reset, beep....beep.beep, reset, beep en Windows !