Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vorige week een nieuw huis, internet aansluiting moet ik nog regelen dus ben ik voorlopig aangewezen op Singleplayer games, ik ben z'n beetje uitgekeken op de games die ik op dit moment heb liggen voor de XBOX360, dus mijn vraag was, zijn er nog leuke(goede) RPG games voor de 360

Heb 4 Jaar lang :| World of Warcraft gespeeld tot en met de release van Wrath of the Lichking (Offtank-Paladin geweest in Sunwell incl. Kil’jaeden)
Daarvoor Warcraft 3 / Silkroad Online, en nog enig ander (mmo)rpg ervaring,

Ik heb al naar een aantal titels gekeken, maar ik kom er echt niet uit

Fallout 3
Borderlands
Mass Effect 2
Dragon Age: Origin
The Elder Scrolls IV: Oblivion

Ik zoek dus een RPG voor de Xbox360 die ik Singleplayer kan spelen, het beetje met het idee van World of Warcraft (Levelen, Beter Armor/Items/Wapens) die leuk is en bovendien er ook goed uitziet, kan iemand mij iets aanbevelen in dit rijtje of een andere titel noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
Als je iets in de zelfde stijl als WoW wilt, zou ik voor Oblivion gaan. Heeft ook een level systeem, items, professions, verschillende rassen etc. Dragon Age heb ik zelf maar zon 2 uurtjes gespeeld, ik vond het meer op een RTS lijken dan een RPG. Fallout 3 heb ik een uurtje gespeeld alleen ik vind het stijltje niets, en jij wss ook niet als je de WoW stijl leuk vind. Borderlands en Mass Effect 2 heb ik niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:12

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

@Barsgeit: Wat vind je in Dragon Age nu op een rts lijken dan? Dat lijkt er echt totaal niet op, weet je wel wat een rts is?

@epsy Wacraft 3 is geen (mmo)rpg..
Mass Effect 2 komt pas over een paar weken uit, maar ik kan deze zeker aanraden, ik raad ook aan om dan eerst nog Mass Effect 1 te spelen, als je dat nog niet hebt gedaan.
Daarnaast zijn Fallout 3 and Dragon Age ook erg goede games waar je erg lang zoet mee kunt zijn (beide zeker 50+ uur en nog veel meer als je het leuk vindt om ze vaker uit te spelen (wat zeker de moeite waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
fallout 3 is heel gaaf als RPG net als oblivion, maar die is wat meer liniear.
Ii fallout moet je wel een beetje moeite steken om buiten de mainquest te gaan om de echt gave objecten en armor te maken/vinden. zitten erg veel eastern eggs in en dingen waar je echt naar op zoek moet gaan omdat je ze echt nodig hebt.
ook het combat systeem is wel grappig, gewoon een paar keer selecteren waar je wil schieten en dan krijg je gewoon een "cinematic" waarin je je character ziet schieten.
daar naast heb je ook vrij veel invloed op het verloop van het spel kan bepalen en een uitgebreid karma systeem.(die wel heel makkelijk te beinvloeden is) je kun bijvoorbeeld in het begin van het spel besluiten om een dorpje op te blazen, er zijn veel van dat soort keuzes.
ik heb het heel snel uitgespeeld, om daarna te gaan kijken naar de sidequest en het hele land te verkennen. heeft me vele uurtjes gekost.
Ook oblivion is leuk, maar als je morrowind(morrowind leek een beetje op fallout qua vrijheid) hebt gespeeld voel je je waarschijnlijk heel erg opgesloten. Het is opzich een leuk spel, maar wel een beetje gestuurd voor een RPG. Er zijn een hoop side quests en factions die je kunt doen maar het is niet echt gebalanceerd en de rewards zijn meestal niet erg nuttig als je een wat hoger level hebt.

de andere spellen heb ik niet gespeeld dus daar kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Conquerer schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:33:
@Barsgeit: Wat vind je in Dragon Age nu op een rts lijken dan? Dat lijkt er echt totaal niet op, weet je wel wat een rts is?

@epsy Wacraft 3 is geen (mmo)rpg..
Mass Effect 2 komt pas over een paar weken uit, maar ik kan deze zeker aanraden, ik raad ook aan om dan eerst nog Mass Effect 1 te spelen, als je dat nog niet hebt gedaan.
Daarnaast zijn Fallout 3 and Dragon Age ook erg goede games waar je erg lang zoet mee kunt zijn (beide zeker 50+ uur en nog veel meer als je het leuk vindt om ze vaker uit te spelen (wat zeker de moeite waard is).
Warcraft 3, geen idee waarom ik die ertussen heb gezet, zat zeker met WoW in me hoofd ...

Wat ik in een RPG zoek is eigenlijk het kunnen levelen, beter armor / wapens kunnen vinden (professions hoeft niet maar is wel een plus) Bossfights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 07-09 16:10
@Conquerer

Ik vind je hele party aansturen meer lijken op een RTS dan op een RPG. Leek me in het begin echt een tof spel, tot ik erachter kwam dat je zonder je party aan te sturen niet echt verder komt. Een RPG is (in mijn mening) iets waar je 1 personage tegelijk bestuurd en die kunt levelen etc.

@epsyloNn

Als ik het zo allemaal lees zou ik als ik jou was voor Oblivion gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Knul op 05-01-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:12

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

@Batsgeit: Het is heel normaal in RPGs om je hele party aan te sturen (Neverwinter Nights 1&2, KOTOR 1&2 onder anderen), er zijn er genoeg waarbij dat kan. Je hoeft dat niet eens persé te doen bij Dragon Age, zeker niet als je op easy speelt. Als je gewoon je tactics goed instelt dan kun je makkelijk het spel doorkomen door alleen je eigen character te besturen. Ik snap nog steeds niet echt waarom je dit op een RTS vindt lijken, bij een RTS stuur je complete legers aan en bouw je (meestal) een basis om meer units te produceren, etc.

@epsy: In alle games die ik had opgenoemd kun je je character levelen, betere equipment vinden en ze hebben allemaal bossfights. Daarnaast hebben ze allemaal behalve Fallout 3 ook professions.
Oblivion is volgens velen ook een goed spel, ik vond er persoonlijk alleen niet veel aan. Ik kan niet goed zeggen waarom, maar het beviel me gewoon niet en was er na een aantal uren spelen mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat betreft Fallout 3 en Oblivion, ze zijn van dezelfde maker maar Fallout is recenter dus zou je kunnen zeggen beter als in de minpunten van de voorganger gefixed (zoals tegenstanders die meelevelen in Oblivion).

Misschien kan je op Youtube wat gameplay filmpjes van games bekijken en daarop je beslissing baseren? Of metacritic.com en gamerankings.com voor wat reviews.

[ Voor 8% gewijzigd door Slashdotter op 06-01-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou gaan voor fall out, in mijn visie toch een rasechte RPG. Liget die tegenwoordig niet voor een tientje in de koopjesmand?

edit: ondertussen gevonden in de pricewatch voor 35 euro: pricewatch: Fallout 3, Xbox 360

toch wat veel voor een oudere titel? Wel bijna oneindig speelbaar :*)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 00:50 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Knul schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:37:
@Conquerer

Ik vind je hele party aansturen meer lijken op een RTS dan op een RPG. Leek me in het begin echt een tof spel, tot ik erachter kwam dat je zonder je party aan te sturen niet echt verder komt. Een RPG is (in mijn mening) iets waar je 1 personage tegelijk bestuurd en die kunt levelen etc.
Wat? Ik kan het aantal rpg's dat ik ken waarbij je slechts 1 personage bestuurt letterlijk op 1 hand tellen, en dan heb ik nog vingers over. :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gothic 1, 2, 3, Risen, Oblivion, The Witcher :P

Maar serieus, het heeft alles te maken met of je het systeem van de RPG leuk vindt. Ik begon vrolijk aan Oblivion, maar heb een dikke hekel aan het combatsysteem en de manier waarop vijanden meelevelen. Na een uurtje of drie heb ik het dan ook weggemikt en dat is ook de reden waarom ik Fallout3 niet aanraak.

Met Dragon Age: Origings vermaak ik me dan weer uitstekend (terwijl ook daar de vijanden een beetje meelevelen) en Gothic, Risen etc. vind ik ook weer top.

Zo veel smaken, zo veel soorten RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Personage:
Morrowind
Oblivion
Fallout 3
Neverwinter Nights
The Witcher
Fable serie
Jade Empire
Borderlands - maar deze wordt pas enigszins leuk als je online gaat ;)
...

Meerdere Personages:
Planescape: Torment
Baldur's Gate serie
Icewind Dale serie
KoToR serie
Dragon Age: Origins
Mass Effect serie

...

Vetgedrukt is sowieso speelbaar op de 360, onderstreep is een aanrader ;)
Welke ben ik nog vergeten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

als je een fan bent van de WoW stijl dan zou ik zelf oblivion aanraden. heb ik zelf meer dan 50 uur plezier van gehad (zoder de DLC's)
als je een keer zin hebt om in een kapot gemaakte wereld wilt spelen zou ik fallout3 halen
(fallout3 + oblivion is op de zelfde engine gebouwd, maar bij fallout3 hebben ze aantal bugs uit de engine gehaald)

de rest heb ik zelf nog niet gespeeld, maar borderlands is echt leuk in multiplayer (heb ik gehoord)
dragon age hoor ik zelf niks slechts over maar lijkt me ook een leuke serie.
en voor masseffect moet je nog ff wachten.

je kan kijken voor gothic3 (vond ik zelf minder dan oblivion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:25

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ehh...NWN is toch ook meerdere personages? :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Valt Sacred2 hier ook niet onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, met Fable 2 kun je zeker 15 uur vooruit.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
CodeCaster schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:46:
[...]

Ja, met Fable 2 kun je zeker 15 uur vooruit.
als je alle content overslaat idd :)

Ik ben in totaal 25 uur bezig geweest en had daarna ook alle huisjes gekocht en vrijwel alle achievs die er te halen waren.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 12:42
Borderlands is voor mij 1 van de leukere games die in het rijtje staat.

vooral als je later betere wapens krijgt

@batsgeit ik vind het verschil tussen rts en rpg toch aardig groot....

real time strategy en role playing game...

aangezien real time strategy AoE en C&C series zijn vind ik dragon age origins meer op een RPG lijken dan een RTS hoor.

tenzij jij denkt dat RTS voor Role time strategy staat.

neverwinter nights zijn ook meerdere personages tegelijkertijd

[ Voor 7% gewijzigd door Ienni1983 op 06-01-2010 09:57 ]

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SpoTs schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:50:
als je alle content overslaat idd :)
Ja, 25 uur ben je wel bezig als je tienduizend houtblokken wil hakken, biertjes wil tappen of zwaarden wil smeden om geld te verdienen waarvan je toch al bergen verdient door drie huizen te kopen en vervolgens te verhuren.

Laat ik het zo zeggen: er zijn games die je langer kunnen boeien.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
CodeCaster schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:07:
[...]

Ja, 25 uur ben je wel bezig als je tienduizend houtblokken wil hakken, biertjes wil tappen of zwaarden wil smeden om geld te verdienen waarvan je toch al bergen verdient door drie huizen te kopen en vervolgens te verhuren.

Laat ik het zo zeggen: er zijn games die je langer kunnen boeien.
Je baseerd je feit op je eigen mening.

Ik vond het leuk om te doen, en misschien met mij nog veel anderen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, niemand die Tales of Vesperia noemt. Het is een beetje JRPG meets WRPG, een vrij aparte vechtstijl die er in zit, en hoewel het inderdaad party-based is waar je één unit bestuurt, kun je een heleboel instellen aan de AI's, en zelf orders geven (of zelfs een bank-genoot een ander gastje laten besturen). Vesperia heeft echt tientallen uren aan spelcontent (3 playthroughs worden niet saai, new game+ helpt zeker, geheime dungeons ook wel). Anders kun je ook een 'ras' J-RPG proberen, in de vorm van Lost Oddysey. Prachtig spel, als je het mij vraagt, met een paar goede encounters, echter het is wel een typische J-RPG, dwz: er komen momenten dat je haast wel moet grinden omdat je tegen een 'muur' van moeilijke enemies aan loopt anders (dwz: powerlevelen, abilities leren), maar de designers lijken er aan gedacht te hebben door een paar 'high-exp' gastjes vrij vroeg in het spel te stoppen die je makkelijk kunt farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04

Vrijdag

De Zwarte

JMaster schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:43:
Valt Sacred2 hier ook niet onder?
Dat vind ik ook wel een leuk spel op de Xbox. Prima te spelen en snel te leren en de wereld is behoorlijk groot. Veel wapens, armor en items ook.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Leuke RPG's op de Xbox 360: Fable 2, Dragon Age: Origins, Mass Effect (en binnenkort deeltje 2), Oblivion en Fallout 3. Zorg dat je iig voor Fable 2, Oblivion en Fallout de GOTY editie in huis haalt, want dan krijg je ook een hele zwik extra content erbij waar je anders extra voor moet gaan betalen.

Borderlands is ook wel leuk, maar is toch voornamelijk een shooter en geen RPG.

[ Voor 30% gewijzigd door mindcrash op 06-01-2010 11:04 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:55
Ik zou voor fallout 3 gaan. Wat is dat een vette game zeg heb het een jaar geleden al gespeeld maar heb het nu toch gekocht op steam en ben weer bezig. Er is zoveel te doen doen en te ontdekken en de sfeer is geweldig en niet zo standaard (soldaatje, boompje, beestje, been there done that). _/-\o_

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Knights of the old republic (2)?

Al wat ouder, maar blijft nog steeds goed! Moet je wel van star wars houden of er een beetje vanaf weten om het volle potentieel eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:48
Niet echt een RPG, maar Assassins Creed 2 vindt ik ook een erg geschikte kandidaat ;). Daarnaast vindt ik Fable 2 wel een must have ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:39:
[...]

Ehh...NWN is toch ook meerdere personages? :)
Deel 1 niet voor zo ver ik weet, deel 2 wel inderdaad.
Owja, bij deel 1 had je een hulpje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCADDICT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07-2022
een RPG is dat je met een character beter word en verder gaat in de wereld waarin je speelt.

een RTS is net zoiets als Red alert of command and conquer

ik vind dragon age TOTAAL niet op een RTS lijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 17:55
Fallout 3
Leuk spel, lijkt op TES4 Oblivion, zit in een verwoeste Amerika. Moeilijk om van de hoofdquest lijn af te blijven, maar het is wel een gigantisch groot spel.
Borderlands
Nooit gespeeld, zeg ik niets over
Mass Effect 2
Idem ditto
Dragon Age: Origin
Leuk spel, mooie grafische kwaliteit, maar je moet ervan houden om meerdere characters te beheren. (Niet veel gespeeld though)
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Persoonlijk vind ik de beste, al is het spel al (behoorlijk) oud, is het wel een van de wat meer uitgebreide games. Qua moeilijkheid, kan je het gemakkelijk instellen. Snelheid van het levelen valt ook (in een zekere zin) te beheersen, door bijvoorbeeld dingen te kiezen die moeilijker zijn om omhoog te brengen dan andere. Levels zijn opzich niet zo belangrijk in dit spel, aangezien dat de meeste creatures met jou meelevelen. Meestal gaat het meer om de wapens en/of quests die je kan halen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:17:
Hmmm, niemand die Tales of Vesperia noemt. Het is een beetje JRPG meets WRPG, een vrij aparte vechtstijl die er in zit, en hoewel het inderdaad party-based is waar je één unit bestuurt, kun je een heleboel instellen aan de AI's, en zelf orders geven (of zelfs een bank-genoot een ander gastje laten besturen). Vesperia heeft echt tientallen uren aan spelcontent (3 playthroughs worden niet saai, new game+ helpt zeker, geheime dungeons ook wel). Anders kun je ook een 'ras' J-RPG proberen, in de vorm van Lost Oddysey. Prachtig spel, als je het mij vraagt, met een paar goede encounters, echter het is wel een typische J-RPG, dwz: er komen momenten dat je haast wel moet grinden omdat je tegen een 'muur' van moeilijke enemies aan loopt anders (dwz: powerlevelen, abilities leren), maar de designers lijken er aan gedacht te hebben door een paar 'high-exp' gastjes vrij vroeg in het spel te stoppen die je makkelijk kunt farmen.
Tales Of Vesperia is zeker een lekker spel heeft een leuke besturing is kleurrijk en heeft een battle systeem die final fantasy 12 al een stuk beter zou maken. het is inderdaad een topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Tales of games krijgen altijd wel mijn stem :P
Eternal Sonata is geen nieuwe maar ook wel een ok RPG.
Wat wel en niet leuk is blijft toch erg persoonlijk bij een RPG verder denk dat gewoon proberen en aan de hand van wat youtube te bepalen of het je ligt of niet. Oblivion is bijvoorbeeld niet echt mijn ding, prima RPG maar heb minder met de gameplay en stijl. Tales of games vallen altijd in de smaak omdat die vrij gelijk zijn aan elkaar in gameplay.
Een RPG zoeken voor x360 is prima, opties genoeg genoemd lijkt me verder aan jezelf of je ze vind of niet :D

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhalix schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:17:
Fallout 3
Leuk spel, lijkt op TES4 Oblivion, zit in een verwoeste Amerika. Moeilijk om van de hoofdquest lijn af te blijven, maar het is wel een gigantisch groot spel.
Ik vind het grappig dat iedereen dat zegt, maar zodra je een sidequest selecteert zodat er niet de hele tijd naar de hoofdquest gehint wordt ben je 'm wel kwijt hoor.

Ik ben na de 360 versie nu maar met DLC op de PC begonnen en ik heb er toch al zeker weer een uur of 40-50 in zitten, als het niet meer is. Ik heb eigenlijk nog maar een klein stuk van de hoofdquest(s) gedaan en was soms eigenlijk vergeten dat dat er ook nog in zit :p

Ik zou zeker Fallout proberen. Oblivion is ook de moeite waard, daar ben ik nu mee bezig. Fable 2 ben ik aan begonnen omdat ik Fable zo briljant vond, maar eigenlijk vind ik het niet heel bijzonder. Wel mooi gemaakt en ook wel even leuk om te doen, maar Fable 1 evenaart het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04

Vrijdag

De Zwarte

Divinity II: Ego Draconis misschien wel wat?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Divinity II doet het niet zo erg goed in de reviews zo ver ik tot nu toe heb kunnen zien...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightmanone1984
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 15:51
daves2hd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:11:
Eternal Sonata is geen nieuwe maar ook wel een ok RPG.
een Okay RPG? het is 1 van de beste RPG's die ik heb gespeeld, na Baten Kaitos voor de Gamecube.

Ik zou Eternal Sonata echt aanraden, je kunt goed levelen, dungeons zijn mooi, echte japanse stemmen kun je laten doen. Het speelt echt heerlijk weg, goede verhaallijn die best wel diep gaat, veel speelbare characters en je bent als je een beetje goed bent 35 uur met 1x maal bezig.. Maar dan ben je nog niet klaar, want je moet het spel nog een keer doorspelen om alles te collecten (als je daar zin in hebt) en het spel is dan iets gewijzigd EN het is moeilijker.

Het spel is heerlijk om te spelen. Laat de andere RPG's links liggen in mijn mening. Eternal Sonata. You will love it.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Fallout 3 is wel erg moeilijk....op zich wel een uitdaging maar je hebt vaak relatief weinig ammo en komt ontzettend lompe monsters tegen waar je niet 1,2,3 voorbij komt. Op zich niks mis mee maar af en toe had ik wel zoiets van: pfff weer opnieuw beginnen.

De sfeer in het spel is wel heel vet, echt een dode en verlaten wereld met hier en daar een dorpje vol met freaks! Veel wapens / items etc. te verzamelen.

Zelf zit ik echter aan Bioshock 2 te denken; lijkt ook wel enigszins op Fallout. Vind Fallout ook best veel van een shooter weghebben, alleen ben je niet 24/7 aan het schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:21:
Fallout 3 is wel erg moeilijk....op zich wel een uitdaging maar je hebt vaak relatief weinig ammo en komt ontzettend lompe monsters tegen waar je niet 1,2,3 voorbij komt. Op zich niks mis mee maar af en toe had ik wel zoiets van: pfff weer opnieuw beginnen.
Gebruik je wel VATS dan? Ik had eerst niet door dat dat erin zat/hoe ik het moest gebruiken, toen was het zelfs op easy eigenlijk bijna niet te doen. Met VATS wordt het opeens een stuk beter te doen, ik speel 'm nu op hard (beetje ervaring helpt natuurlijk ook wel).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:31:
[...]

Gebruik je wel VATS dan? Ik had eerst niet door dat dat erin zat/hoe ik het moest gebruiken, toen was het zelfs op easy eigenlijk bijna niet te doen. Met VATS wordt het opeens een stuk beter te doen, ik speel 'm nu op hard (beetje ervaring helpt natuurlijk ook wel).
Tijd geleden dat ik gespeeld heb, het zegt me niet direct iets dus dat kan ook betekenen dat ik niet weet wat het is :) Volgens mij gebruik ik het niet want ook ik heb op easy erg veel problemen. Dit, terwijl ik qua shooters toch erg goed ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 10:56
Zeker Fallout 3 voor de beleving, immensheid en ervaring. Heb daar een heel groot deel van mijn zomervakantie aan besteed. O-)

Zelf heb ik pas geleden Mass Effect opgepikt en oh man, wat een ervaring is deze ook. Geen echte vrijheid zoals in Fallout 3 maar de setting, verhaal en actie is echt geweldig. En nog zo dicht bij de release van deel 2 ook! :D
Ik raad je wel aan deel 1 eerst te spelen, niet per sé omdat je je karakter mee kunt nemen, maar vooral omdat ik bang ben dat het verhaal een beetje moeilijk te begrijpen is als je deel 1 niet hebt gespeeld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Zijn er hier mensen die Magnacarta 2 hebben gespeeld? Ik zit er aan te denken om dit spel te kopen maar weet niet of het wel een waardig spel is om tijd aan te besteden. Ik heb laatstelijk veel Tales of Vesperia gespeeld en vind het helemaal geweldig. ToV is overigens mijn eerste JRPG, ik ben nu helemaal verslaafd en ben al driftig op zoek naar spellen die ik kan spelen als ik uiteindelijk ben uitgekeken op ToV.
Eternal Sonata en Lost Odyssey heb ik al gekocht (tweedehands via marktplaats <3).

Zijn er nog meer spellen in de stijl van ToV, Eternal Sonata en Lost Odyssey?

Misschien niet geheel onbelangrijk om te vermelden dat ik een xbox 360 heb en dus geen playstation 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
FreqAmsterdam schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:07:
Zijn er hier mensen die Magnacarta 2 hebben gespeeld? Ik zit er aan te denken om dit spel te kopen maar weet niet of het wel een waardig spel is om tijd aan te besteden. Ik heb laatstelijk veel Tales of Vesperia gespeeld en vind het helemaal geweldig. ToV is overigens mijn eerste JRPG, ik ben nu helemaal verslaafd en ben al driftig op zoek naar spellen die ik kan spelen als ik uiteindelijk ben uitgekeken op ToV.
Eternal Sonata en Lost Odyssey heb ik al gekocht (tweedehands via marktplaats <3).

Misschien niet geheel onbelangrijk om te vermelden dat ik een xbox 360 heb en dus geen playstation 3.
Magnacarta 2 is een OK RPG. Niet goed maar ook zeker niet slecht.

Verder kan je ook nog Blue Dragon proberen (is best grappig van de tekenaar van Dragonball).

Ook is Star Ocean 4 echt geweldig. Vorige maand heb ik hem nog even uitgespeeld op chaos mode :)

[ Voor 4% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 13-01-2010 12:44 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
gnimmeL_kraD schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:43:
[...]

Magnacarta 2 is een OK RPG. Niet goed maar ook zeker niet slecht.

Verder kan je ook nog Blue Dragon proberen (is best grappig van de tekenaar van Dragonball).

Ook is Star Ocean 4 echt geweldig. Vorige maand heb ik hem nog even uitgespeeld op chaos mode :)
Ik las over Magnacarta 2 dat er veel bugs/glitches inzitten, hoop niet dat dit erg aanwezig is waardoor het hele spel verneukt wordt.

Blue Dragon heb ik ook gezien, dit spel schijnt een zeer inhoudsloos verhaal te hebben en ook wat foutjes. Maar misschien is het wel een tof spel, zijn er mensen die dit kunnen bevestigen/ontkennen?

Star Ocean 4 ziet er trouwens ook erg tof uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien wat minder bekend maar ook echt 2 goede RPG's zijn:
Lost oddesy
enchanted arms

beetje final fantasy achtig :D

bijde rpg's zijn 4 discs groot :D dus uren plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchanted arms, lijkt hier toch wel redelijk op :D
en natuurlijk final fantasy :9~ maar dat is nog even wachten helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Star Ocean 4 besteld, enchanted arms is lastig te krijgen. Ik heb gereageerd op 2 advertenties op marktplaats maar nieuw zit er waarschijnlijk niet in.

FF XIII is me nog iets aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:43:
Tijd geleden dat ik gespeeld heb, het zegt me niet direct iets dus dat kan ook betekenen dat ik niet weet wat het is :) Volgens mij gebruik ik het niet want ook ik heb op easy erg veel problemen. Dit, terwijl ik qua shooters toch erg goed ben :+
Ik ben best een shooterfanaticus (ongeveer de helft van mijn collectie) maar ik had het eerst ook erg zwaar op easy. Ik had geen zin in vijanden omdat ik te vaak dood ging en ik snapte ook niet hoe ik het op de makkelijkste setting zo moeilijk kon hebben (iets met ego :p).

Zodra ik VATS ontdekte ging zelfs normal heel gemakkelijk en hard ook goed omdat je effectiever met health en kogels omgaat. Nu gebruik ik VATS alleen als ik het nodig heb bij lastige stukken, als ik er zin in heb doe ik het lekker met de hand.

Je kan vast wel zonder, maar aangezien het spel zo in eerste instantie niet bedoeld is kan je het jezelf dan erg moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ToV is een fantastisch spel ja, de beste JRPG die deze consolegeneratie uitgekomen is en dat zal waarschijnlijk zo blijven ook :). Ik mis trouwens nog altijd een paar achievements voor ToV. Als je ergens een gamecube of een wii hebt rondslingeren moet je zeker ook eens Tales of Symphonia proberen.

Magna Carta 2...ik heb de demo gespeeld en die sprak me absoluut niet aan. Dan zou ik eerder voor Star Ocean (combatsysteem lijkt wat op Tales of, met futuristische setting ipv die eeuwige pseudo middeleeuwen) of Lost Odyssey (de uitdagende jrpg die Final Fantasy al jaren faalt te zijn) gaan :).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien WoW een PC spel is, toch nog even een paar tips voor RPG's op de PC: Diablo, Diablo II (met Lord of Destruction) en Torchlight.
Vooral Torchlight komt dan denk ik heel dicht in de buurt van wat je zoekt. Voordeel is dat beide spellen voor een prikkie te krijgen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Ik speelde vroeger ook diablo 1 en 2 en ben daarom ook enkele maanden geleden Torchlight gaan spelen. Ik was er echter na een tijdje op uitgekeken, het is gewoon erg eentonig.

Star Ocean en Lost Odyssey heb ik inmiddels besteld.
Boeboe schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:20:
[...]
ToV is een fantastisch spel ja, de beste JRPG die deze consolegeneratie uitgekomen is en dat zal waarschijnlijk zo blijven ook :). Ik mis trouwens nog altijd een paar achievements voor ToV. Als je ergens een gamecube of een wii hebt rondslingeren moet je zeker ook eens Tales of Symphonia proberen.
Gamecube is al te koop voor een euro of 40, als voor dat platform veel JRPG's beschikbaar zijn is dat misschien wel een goede/leuke optie, ik hecht zelf wel enige waarde aan graphics maar prefereer toch verhaal + gameplay ver boven de graphics. Ik vraag me alleen af of veel van die spellen nog wel leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, dit topic gaat nu wel heel erg een zijweg in :P

Heeft de TS al een keuze gemaakt? Mass Effect 2 komt uit over 2 weken geloof ik, als je dan nu nog Mass Effect koopt kun je met een beetje geluk in één keer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:17:
Hmmm, niemand die Tales of Vesperia noemt. Het is een beetje JRPG meets WRPG, een vrij aparte vechtstijl die er in zit, en hoewel het inderdaad party-based is waar je één unit bestuurt, kun je een heleboel instellen aan de AI's, en zelf orders geven (of zelfs een bank-genoot een ander gastje laten besturen).
Inderdaad! ToV vond ik echt een goed spel! Boeiend verhaal lijn, leuke grafische stijl, leuke personages en interessant real-time vecht systeem. Zeker de moeite waard om even naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Fallout 3 , wel de goty nemen
Fable 2 , wel de goty nemen
Lost Odyssey ,

Als je vanuit het buitenland bestelt kan je met 60 euro al de drie spellen kopen (Lost Odyssey bij de FRS is 10 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Ongelofelijk dat zo'n tof spel met 4 disks(!) voor slechts €10.00 te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreqAmsterdam schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:04:
Ongelofelijk dat zo'n tof spel met 4 disks(!) voor slechts €10.00 te koop is.
Welk spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Lost Odyssey ;)

En als dat wat voor je is, is Blue Dragon ook een goeie om eens naar te kijken.

[ Voor 73% gewijzigd door Creepy op 15-01-2010 21:17 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59
Lost Odyssey voor 10 euro kan je geen buil aan vallen imo. Zelf vond ik dit echt een super spel, maar je moet er wel van houden.

Blue Dragon heeft mij nooit kunnen bekoren, weinig variatie in de maps, stemmen word ik helemaal geschift van. Het feit dat om de 2 centimeter weer een item in de muur verborgen zit werkt ook niet mee aan een goede spel ervaring bij mij, Maar goed, dit is natuurlijk allemaal heel erg persoonlijk.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragon age?

Final Fantasy XIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:35

Player1S

Probably out in the dark

Slaapje schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:43:
Lost Odyssey voor 10 euro kan je geen buil aan vallen imo. Zelf vond ik dit echt een super spel, maar je moet er wel van houden.
vond hem persoonlijk iets te langdradig. Ben zelf tot schijf 4 gekomen maar kan me er niet meer toe zetten om die af te maken. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1