BP6 & Win2000

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hallo,

Wie van de tweakers heeft er al ervaring met de BP6 en het installeren van Windows 2000 (de release versie)? Zijn er nog obstakels op de weg of zou alles 'out of the box' moeten werken? Doet ACPI het? Op de website van abit is bar weinig info te vinden...helaas...

Alvast bedankt,

- Jarno

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk even op www.bp6.com , daar staat heel wat info. Ik zelf ben geen problemen tegengekomen bij de installatie, maar ACPI werkt bij mij nog niet.

• Servor
  • Niet online
Dus ACPI uitzetten in de BIOS en installeren maar? Was het zo simpel?

Ik heb net ff op bp6.com zitten struinen en ik hoor niks als ellende met PCI sloten die niet meer werken enzo...

- Jarno

• Evert
  • Niet online
Ik heb mijn ACPI gewoon aan staan en geinstalleerd, no problemo.

Even de laatste bios er op zetten wil ook wel werken.

• Evert
  • Niet online
Oh, wel even belangrijk. Ik weet niet of je een ATA66 schijf hebt, maar dan moet je wel even de Drivers voor win2k van die site plukken (en even lezen hoe je ze tijdens de setup installeerd).

PS, waar is het edit knopje??

Verwijderd

Je moet eerst je bios flashen met het QQ beta bios (werkt goed), en ACPI vooral AAN zetten, anders werkt de helft niet...

Ik had eerst problemen met USB & geen namen&versies bij de hardware (werkte verder wel). Pas met Bios-QQ en ACPI aan werkte alles zoals het hoorde. En als je gelijk van de UDMA66 installeert de drivers bij de handhouden en op tijd F6 douwen, ik heb hem geinstalleerd van de UDMA33 en later pas op UDMA66 gezet dat werkt ook...

• Servor
  • Niet online
Ok, even kijken of ik 'm gesnopen heb :)

* Bios flashen naar QQ (inmiddels gevonden op de taiwanese ftp site...)
* ACPI aanzetten
* Van te voren gedownloade HPT366 drivers op diskette zetten en op 't juiste moment inbrengen :)

Hmmm, we gaan het eens proberen, thanks iedereen voor de tips!

- Jarno

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Wie heeft Windows 2000 zovel gekregen om de PC zelf af te sluiten, dat doet ie bij mij dus niet. Ik weet het, het is een ACPI probleem, maar er zijn mensen die het werkend hebben gekregen.

P.S. Ik weet dat dit al vaak is behandeld op het forum, maar de zoekfunctie doet het bij mij niet :(. Weet iemand trouwens ook hoe je Hibernate werkend krijgt op een BP6 en Win2k ??

• Servor
  • Niet online
Martijn,

Dit is wat je volgens mij moet doen om alles goed draaiende te krijgen, ik heb het alleen nog niet kunnen testen want ik wacht nog op Win2000 :)

* Bios flashen naar QQ Bios (heb ik al gedaan, geen problemen)
* Nieuwste drivers voor de HPT366 downloaden en unzipped op floppy bij de hand houden
* MPS 1.4 in de BIOS aanzetten (ipv 1.1)
* ACPI support aanzetten in de BIOS

Windows 2000 installeren en op een gegeven moment op F6 drukken om de Highpoint drivers te installeren. Volgens heeeel veel mensen op Bp6.com zou dit dan moeten werken. Ik kreeg alleen de indruk dat het bij de meeste alleen wilde werken na een *clean* install.

Wanneer in W2K heb , zal ik m'n bevindingen hier posten.

Succes, en laat ons even weten of het gelukt is?

- Jarno

• Ralph
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-07-2019
De maner van Jarno werkt perfect. Zo moet het ook.
Afsluiten werkt perfect.

Het enige dat het nu nog niet doet is mijn ISDN kaart (Dynalink).
Iemand een oplossing?

• Evert
  • Niet online
Ik heb gisteren win2k opnieuw geinstalleerd en inderdaad, die nieuwe QQ bios werkt. Eindelijk zet dat ding zichzelf uit.

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Ik heb even met Dynalink gemaild en ze zeiden dat ze nog bezig waren met MPS ondersteuning. (vermoedelijk volgende week af).

Gelukkig ligt het dan niet aan mijn BP6.. :)

• DareDevil
  • Laatst online: 15-05 20:18
waar kan je de QQ bios d/l?
op deze site is alleen de NJ bios...deze is ouder toch?

Paradigm: Shift happens.

• Servor
  • Niet online
Klik op 'de' abit site op 'downloads' en je krijgt dan ook een pop-up venster met alternatieve downloadsites.
Ok ok ik zoek het wel ff op...

(jaja ik ben te goed :) )

Hier zou je 'm moeten kunnen downen:

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/beta/bp6/bios/

Succes!

- Jarno

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Nou, ik heb het gedaan zoals jullie beschrijven, maar het werkt niet. Is het noodzakelijk dat je dan een clean Win2k install doet??

Verwijderd

Nee & Ja, als je ACPI aanzet moet je win2k opnieuw installeren (Maar dat kan ook over je oude win2k heen). ACPI is namelijk meer als powermanagement alleen....

Verwijderd

Ik heb helaas mog niet de Final release maar Build 2167 van Win2K. Ik heb al van alles geprobeerd. Met QQ-Bios en zonder UATA66 krijg ik een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error als ik ACPI aanzet. Zonder ACPI komt mijn systeem in een Reboot-lus. Weet iemand of er ook een succesvolle install mogelijk is van deze build (BIOS-versie, ACPI, MPS, UATA66-instellingen)? Of is er ergens een wel werkende release te downen?

Verwijderd

K draai Win Me en Win 2K advanced server in dualboot. gebuik de RU versie 126 beta bios (d/l bp6.com) ACPI had ik voor clean install aanstaan en alles doe ut purrrfect. Alleen probleempjes met mijn maxtor schijffies, maar ja, je kunt niet alles hebben >:)

Verwijderd

Hoi,

Ik heb geen probleem met zowel w2k als win98se.(2x366@550)
Draai met bios RU met highpoint 1.25 en de drivers voor de hd zijn versie 123.1 van highpoint.
Andere hd driverversie geeft wel een probleem.

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:40
Op zaterdag 13 januari 2001 02:06 schreef ismo het volgende:
K draai Win Me en Win 2K advanced server in dualboot. gebuik de RU versie 126 beta bios (d/l bp6.com) ACPI had ik voor clean install aanstaan en alles doe ut purrrfect. Alleen probleempjes met mijn maxtor schijffies, maar ja, je kunt niet alles hebben >:)
Hej ISMO;
Bedoel je dat je nu de ACPI uit hebt staan en je kunt nu nog gewoon in Win2K komen en met een shutdown gaat de PC ook echt uit???
Kun je mij daar meer over vertellen??? Ik zit namelijk ook best wel te kl*ten met mijn BP6.

Thanx;

Seven

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Je moet echt de RU bios nemen die QQ zoog bij mij ontzettend

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Draait als een tiet hier :)

Verwijderd

Hi Seven_of_Nine,

Nope, ik had ACPI aanstaan bij een nieuwe install en nu nog steeds en compu sluit gewoon good af, geen probleem met daarna opstarten of monitor die niet aangaat.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Sorry hoor, maar ik zie er het nut niet van in om een topic dat al bijna een jaar niet meer actief is weer te openen? De BP6 is nu wel zo'n beetje uitgekauwd toch?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

nou dat ding van mij loopt nog steeds vast, strontziek wordt ik ervan

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 20 januari 2001 12:38 schreef Felysium het volgende:
nou dat ding van mij loopt nog steeds vast, strontziek wordt ik ervan
In welke situatie dan?
Pagina: 1