[Windows 7] Probleem met programma's installeren.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe computer gekocht (Zelf alle onderdelen uitgekozen en met een vriend inelkaar gezet). Had toen ook een 'beta' versie voor Windows 7 er maar voor zolang opgezet. Aangezien die raar deed en niet meer werkte. Heb ik een legale Windows 7 Home Premium 64-bit versie gekocht (OEM). Alles werkt naar mijn zin. Behalve een paar dingen en dat zijn nouw precies die dingen die noodzakelijk zijn voor school.

Als ik Microsoft Office 2007 wil installeren. Gaat alles gewoon goed. Dus Oké. Heb hem geinstalleerd. Ik blij. Maar toen ik de volgende keer mijn computer weer opstarte. Viel mijn computer uit tijdens het opstarten (Bij het Windows Starten tekentje, als er van die gekleurde bolletjes komen). Dan komt er dus het systeem herstel. Dus oké. Ik herstel het. Maar tijdens het herstel verwijdert hij Microsoft Office 2007. Maar waarom? Dat weet ik dus niet. Daarom ben ik hier. Weten jullie misschien waarom hij uitvalt tijdens het opstarten? Ligt dat aan mijn computer? Of ligt dat gewoon aan het programma zelf? Het lukte met een paar andere programma's ook niet. Diegene zijn:
  • Adobe Photoshop CS3
  • Open Office (Gratis te downloaden)
  • Microsoft Office 2003
Heb al een beetje zitten zoeken. Maar weet echt niet hoe het komt. Kan iemand me helpen? :?

Alvast bedankt ;)

Jules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:27
Wat verteld het logboek je over de fout die optreed tijdens het opstarten? Zie compmgmt.msc > logboeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Pfff. Na een beetje geken te hebben in het logboeke zag ik het volgende staan:

1.
quote: Kernel Power
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

2.
quote: Disk
Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk1\DR1.

3.
quote: User Profile Service
Uw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed.

Dat waren er 3 waarbij ik denk dat het daar misschien aan kan liggen?
Ik denk toch dat het aan nummer 2 ligt? Aangezien er een 'beschadigd blok in apparaat \device\harddisk1\dr1. zit.

De 1e Quote kan ik eigenlijk niks aan doen. Ik sluit mijn computer volledig af. Zet daarna de stroomschakelaar uit waar mijn computer op staat aangesloten. Ik weet zeker dat de stroomschakelaar pas na het afsluiten uitzet. Soms zet ik die schakelaar pas 30 minuten later uit. Mijn computer valt dus eigenlijk weg als hij opstart. Maar ik zet hem dan gewoon aan en dat doet ie automatisch. Maar waar om weet ik niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Vooral fout nummer 2 is behoorlijk vervelend en kan een verband hebben met fout 1 hoewel je zelf aangeeft de pc nooit uit te zetten terwijl hij draait.

Je kan even proberen chkdsk c: /F /R te starten via cmd of via het startmenu. Je krijgt dan de vraag opnieuw op te starten, waarbij chkdsk de hardeschijf op fouten gaat controleren. Gevonden fouten worden dan gerepareerd, waaronder hopelijk het kapotte blok (wordt dan off-limits gemaakt) die het opstarten verpest.

[ Voor 3% gewijzigd door Okki5 op 05-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Okki5 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:26:
Vooral fout nummer 2 is behoorlijk vervelend en kan een verband hebben met fout 1 hoewel je zelf aangeeft de pc nooit uit te zetten terwijl hij draait.

Je kan even proberen chkdsk c: /F /R te starten via cmd of via het startmenu. Je krijgt dan de vraag opnieuw op te starten, waarbij chkdsk de hardeschijf op fouten gaat controleren. Gevonden fouten worden dan gerepareerd, waaronder hopelijk het kapotte blok (wordt dan off-limits gemaakt) die het opstarten verpest.
Ik heb de chkdsk c: /F /R gedaan. Maar ik kreeg de vraag niet 'Opnieuw Opstarten". Maar hij runde gewoon automatisch. Ik weet niet of gevonden fouten worden gerepareerd omdat het scherm waar de informatie opstond heel snel weer weg was toen hij klaar was

1 opmerking;

Waarschuwing. Parameter F niet opgegeven. CHKSDK wordt uitegevoerd in alleen-lezenmodus.

[ Voor 6% gewijzigd door JST94 op 05-01-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
ok, dan kan je beter even cmd intypen in het start menu en dan in het zwarte scherm chkdsk c: /F /R intypen en op enter drukken, dan blijft het verslag staan.

Ben benieuwd of chkdsk bad blocks kan vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Okki5 op 05-01-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

/F en /R zijn mutually exclusive.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Okki5 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:22:
ok, dan kan je beter even cmd intypen in het start menu en dan in het zwarte scherm chkdsk c: /F /R intypen en op enter drukken, dan blijft het verslag staan.

Ben benieuwd of chkdsk bad blocks kan vinden.
Er komt te staan dat ik het niet kan gebruiken omdat ik daar niet 'bevoegt' voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustMU schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:59:
[...]

Er komt te staan dat ik het niet kan gebruiken omdat ik daar niet 'bevoegt' voor ben.
Dan moet je cmd elevated draaien (oftewel cmd.exe opzoeken, rechtsklikken en `run as administrator) kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:02:
[...]

Dan moet je cmd elevated draaien (oftewel cmd.exe opzoeken, rechtsklikken en `run as administrator) kiezen.
Gedaan. Is dus gelukt, Maar nu is er dus een ander raar probleem :'(

Alles gaat goed tot stap 4 van de 5. Dan valt hij weg :s en waarom? Dat weet ik dus niet :|
Pagina: 1