MacBook reparatie duurder dan nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw haar alu laptop 13" (late 2008) start niet meer op, accu laadt, hard disk hoor je tikken, fan draaien ....

Naar apple repair, diagnose is:

Vocht in laptop geweest:
- nieuw board logic
- board magsafe
- heatsink
- fan
- housing top case, keyboard
- uurloon

Totaal 1300,-

Nou zes maanden oud.... geen vocht ingeweest maar men houdt vol.
In ieder geval ga ik nooit meer kopen in die apple store, en ik heb er voor zeker 5000,- aan spul gekocht.

Onderdelen verkopen? Wat krijg je ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verklaring eisen en een rapport waarom dit niet onder garantie word gerepareerd? :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:16:
Verklaring eisen en een rapport waarom dit niet onder garantie word gerepareerd? :X
"Externe factoren als vloeistofschade vallen niet onder garantie" staat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:21:
[...]

"Externe factoren als vloeistofschade vallen niet onder garantie" staat er op.
Vragen om foto's van de schade?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 15:14
Eis bewijs voor die waterschade :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zelf in bouwen stuk-voor-stuk?
Dat scheelt je arbeidsloon en misschien zijn niet alle onderdelen nodig.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zeker doen, morgen bellen, dan ophalen.

Ging net een nieuwe MBA voor mezelf bestellen en een iMac 27" voor kantoor. Weet in ieder geval wel waar ik niet heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58

rammes

koekebakker 1e klas

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:26:
[...]

Ga ik zeker doen, morgen bellen, dan ophalen.

Ging net een nieuwe MBA voor mezelf bestellen en een iMac 27" voor kantoor. Weet in ieder geval wel waar ik niet heen ga.
breng dat ook aan als argument. wie weet willen het dan toch voor een schappelijke prijs maken

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:19
Start hij nog op van een DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zou persoonlijk geen deal proberen te sluiten als hier wordt voorgesteld - dan geef je verkapt toe, en dat wil je niet. Je hebt tenslotte geen vochtschade toegericht :)

Je zou kunnen proberen bij een ander Apple Authorized Service Point langs te gaan om die er eens naar te laten kijken. Kan interessant vergelijkingsmateriaal geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of van een externe schijf, de harde schijf lijkt hier een probleem. Weergeeft 'ie wel een wit scherm bij opstarten?
Ik heb ooit met een externe schijf alle data ervan gehaald, toen alleen de schijf defect was. Daarbij heb ik onlangs koffie over mijn alu macbook laten valen en die doet het nog steeds. Maar er zitten stikkertjes in de binnenkant als die rood of roze is de laptop in aanraking met vocht geweest. Toch kan je beter niet die stikkers gaan opzoeken die zitten helemaal binnen in. Maar als ie toch kapot is wil ik best wat onderdeeltjes van je overnemen, mijn casing is namelijk ook nog beschadigt.

edit: Je kan het ook nog een keer proberen bij een Apple repair centre zoals Cardsservices, daar heb ik namelijk goede ervaringen mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

De "vochtsensors" in laptops zijn nogal bedriegelijk maar Apple maakt er een kunst van om dit te gebruiken. Condensvorming kan namelijk al een oorzaak zijn. En deze kan al voorkomen door vanuit de kou de warmte in te gaan. Het is dan miniem en voor computer apparatuur niet schadelijk. Maar de vochtsensor reageerd er wel op. En op die manier kunnen ze je dan weer een poot uitdraaien.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APR's zetten niet zomaar op de bon dat het om waterschade gaat, als ze dat doen is er zeker sprake van schade door vocht.

Daarbij heeft de APR totaal geen voordeel er bij om er op te schrijven dat het niet gedekt wordt, de onderdelen worden sowieso door Apple vergoed als het garantie is en de klant betaalt indien er geen garantie is. Hoe dan ook lijdt de APR geen schade.

Dus doen alsof de 'duivelse' APR je echt heel hard in het zak wilt zetten vind ik een beetje ongepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben we het hier niet over een APR, maar de online store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:14:
Dus doen alsof de 'duivelse' APR je echt heel hard in het zak wilt zetten vind ik een beetje ongepast.
Wat maakt dat nou uit :')
Als TS zegt dat hij geen vochtschade heeft aangericht, dan gaan we daar ook van uit. En ik heb gekkere dingen meegemaakt dan alleen zonder reden waterschade op een schadeformulier zetten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:44
APR's zetten niet zomaar op de bon dat het om waterschade gaat, als ze dat doen is er zeker sprake van schade door vocht.

Daarbij heeft de APR totaal geen voordeel er bij om er op te schrijven dat het niet gedekt wordt, de onderdelen worden sowieso door Apple vergoed als het garantie is en de klant betaalt indien er geen garantie is. Hoe dan ook lijdt de APR geen schade.

Dat zeg je wel heel makkelijk, maar lees dit eens:

http://www.macrumors.com/...rd-party-service-centers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeker geen deal maken. Ik koop daar gewoon niet meer.

Cardservices, waar zit dat? Moet we nog kosten betalen voor de diagnose....

Scherm lichtte lichtgrijs op, meer ook niet. Met externe disk niet geprobeerd, maar reageerde niet op bepaalde opstartwijzen (command C en V etc).

Is trouwens wel een APR! Geen online store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:56

pieturp

gaffa!

Logicboard van een MacBook is ook nog belachelijk duur. Mijn MacBook is helaas overleden door vochtschade...
Verschillende reparateurs melden ook dat er op zo'n board ook nog iets moet worden geflashed, anders werkt e.e.a. niet?! Weet iemand daar iets vanaf?

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:44:
Ik ga zeker geen deal maken. Ik koop daar gewoon niet meer.

Cardservices, waar zit dat? Moet we nog kosten betalen voor de diagnose....

Scherm lichtte lichtgrijs op, meer ook niet. Met externe disk niet geprobeerd, maar reageerde niet op bepaalde opstartwijzen (command C en V etc).

Is trouwens wel een APR! Geen online store.
command V gaat niet reageren als OSX niet van een bootable volume geboot kan worden. Laten we voor het gemak eens aannemen dat je harddisk stuk is. Probeer het volgende eens: plaats 'Install Disc 1' die bij je MacBook zat in de DVD drive, zet je Mac aan en houd de D-toets ingedrukt. Als het goed is, wordt nu de Apple Hardware Test geladen van de DVD. Als deze test goed doorlopen wordt, kan je stellen dat de belangrijkste componenten werken.

Een tikkend geluid uit de HDD duidt meestal op een defecte HDD. Als de Hardware Test uit mijn vorige alinea goed doorlopen is, kan je de Mac opnieuw opstarten met de C toets ingedrukt, de OSX Installer wordt gestart. Uit het Utilities menu kan je hier kiezen voor Disk Utility, alwaar je kan checken:

1. of je harddisk uberhaupt gevonden wordt
2. wat de SMART status van je harddisk is
3. als de SMART status 'verified' is, kan je de disk checken op problemen.

Overigens ben ik het niet geheel eens met:
Ik heb als klant ervaring met een flink aantal van de APR's die Nederland rijk is, en heb als technicus bij een APR gewerkt. Helaas is niet elk APR gezegend met deugdelijk personeel. De diagnose wordt ook lang niet in alle gevallen gesteld door een erkend technicus, maar vaak door een verkoper die toevallig 'wel wat meer' weet. Een aantal van de grotere APR ketens hebben ook geen reparatiecentre in elke vestiging, maar een centraal reparatiecentre. Je zou verwachten dat een defect systeem dan zonder vragen doorgestuurd wordt naar het centrale reparatiecentre waar een erkend technicus de diagnose kan stellen; maar dit is lang niet altijd zo.

De vochtsensoren in de alu MacBook zijn overigens verspreid door de hele laptop, en zouden rood moeten worden wanneer de laptop in aanraking komt met vocht. Is dit zo, dan heb je helaas geen poot om op te staan, maar het is in ieder geval iets dat te controleren is.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik heb afentoe het idee alsof bedrijf sjoemelen met die vochtsensoren. zeg maar een makelijke manier om een dure reparatie af te dwingen. Doe er een druppeltje op en het is al gebeurt met het stikkertje en ze kunnen een leuke offerte opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga in ieder geval de laptop weer collecteren gelijk vragen om mij de vochtsporen te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles terug, samen met foto's met vochtsporen onder de fan.

Is mij echt een raadsel, maar heb het idee dat dit er op een andere manier is gekomen. Kan er wel een halszaak van maken, maar dat gaat lang duren en veel energie kosten.

Dus als iemand onderdelen zoekt, de laatste unibody, HD, scherm... let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple is gewoon compleet achterlijk.

Laatst ging m'n ipod ging stuk, vroegen ze er 230 euro voor. WTF? Kan ik net zo goed een nieuwe kopen!! Dus ik dacht, nou ja, dan maak ik het toch zelf wel. In 10 minuten tijd heb ik zelf m'n ipod gerepareerd en het kostte helemaal niks. Waar halen ze die 230 euro vandaan dan? :O

Serieus, als iets stuk gaat, probeer het zelf te maken want Apple zijn echt achterlijke zakkenvullers.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:53:

Is mij echt een raadsel, maar heb het idee dat dit er op een andere manier is gekomen. Kan er wel een halszaak van maken, maar dat gaat lang duren en veel energie kosten.

http://www.macbizz.com/nl/inruil.php
Zij gaven voor mijn kapotte MacBook nog 100 euro voor de onderdelen.
Verder komt er niet zomaar vochtschade in een laptop. Niet altijd winkels maar de schuld geven.
Overigens vindt ik de reparatiekosten erg hoog.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Wat ook kan helpen: dreigen met Kassa of andersoortige programma's. Netjes in een brief aangeven. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je het bij het rechte eind hebt: dus niet met zware regen op je laptop gewerkt o.i.d. Ook omdat Apple de laatste tijd in NL niet goed voor de dag komt met betrekking tot garantie. Mijn zusje heeft op deze manier ook haar laptop gerepareerd gekregen (was niet Apple, maar toch).

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:16:
[...]

http://www.macbizz.com/nl/inruil.php
Zij gaven voor mijn kapotte MacBook nog 100 euro voor de onderdelen.
Verder komt er niet zomaar vochtschade in een laptop. Niet altijd winkels maar de schuld geven.
Als er vocht in een laptop komt, dan heb je dat als gebruiker echt wel door hoor. Dan ga ik er even vanuit, dat de laptop niet meegenomen wordt naar de kroeg en ook niet midden op de salontafel staat tijdens een feestje met 30 gasten. (Het is immers een duur en kwetsbaar apparaat, waar je zuinig op dient te zijn.)

Vocht kan tijdens normaal gebruik eigenlijk maar op 2 manieren in een laptop komen:
- er wordt vloeistof over de laptop heengegegooid.
- de laptop wordt in een niet-waterdichte tas vervoerd door een flinke regenbui.

Ik ken verhalen van mensen die het voor elkaar hebben gekregen om een laptop onder de kraan te laten belanden tijdens het handen wassen na het toiletteren, maar dan ben je meer dan gewoon dom.....

Eigenlijk kun je wel stellen, dat als alleen de vochtstickers aangeven dat er vocht in het apparaat heeft gezeten, dat dit dan niet meer geweest zal zijn dan minimaal condensvocht tijdens normaal gebruik (het blijft een mobiel apparaat). Een laptop waar eer glas bier, cola, koffie o.i.d. overheen is gegaan bevat nog tal van andere "bewijzen" van de aanwezigheid van dit vocht. Zelfs een flinke plens gewoon water laat nog wel meer sporen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

dekt je inboedelverzekering dit niet?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Underworld schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:16:
Dat is wel erg goedgelovig en getuigt van autoriteitsvolgen. Verschillende fabrikanten hebben die vochtstickers in gebruik genomen om hun verantwoordelijkheden/risico zoveel mogelijk te verminderen, en de schuld automatisch bij de gebruiker te leggen. Apple is daar heel erg goed in, er zijn niet voor niets al heel veel klachten over.
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:29:
Eigenlijk kun je wel stellen, dat als alleen de vochtstickers aangeven dat er vocht in het apparaat heeft gezeten, dat dit dan niet meer geweest zal zijn dan minimaal condensvocht tijdens normaal gebruik (het blijft een mobiel apparaat). Een laptop waar eer glas bier, cola, koffie o.i.d. overheen is gegaan bevat nog tal van andere "bewijzen" van de aanwezigheid van dit vocht. Zelfs een flinke plens gewoon water laat nog wel meer sporen achter.
QFT.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 17-01-2010 14:33 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
Als er inderdaad sporen zijn van vocht aan de ventilators is er niet meer wat je kan doen behalve een bestek laten maken voor je verzekering. Dit is volgens mij momenteel de enige oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt dat onder de inboedelverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:53:

Had mn macbook unibody 13" late 2008 nog kunnen verkopen voor 300 euri, op marktplaats, had ook vocht schade, precies zelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

@Common.Sense:

Zou je exact kunnen omschrijven hoe hij 'kapot' is gegaan en wat hij nu nog wel en niet doet? Misschien heb ik wel interesse.

Ik heb eens een witte MB gehad hier van iemand die er een kop koffie overeen had gegooid. MB kapot, naar APR geweest, reparatiekosten €900, niet gedaan, 1 jaar in de kast gelegd en toen aan mij gegeven.
Ik dat ding open geschroefd, overal opgedroogde koffie (ik dacht, dit komt idd nooit meer goed). Hij deed ook helemaal niks meer alleen lampje brandde van de accu en lader. Toen kreeg ik het rare idee om met een schroevendraaiertje in de aansluiting van het toetsenbord te priegelen en hoppa! toen ging hij opeens aan. Tobo er weer in en hij draaide als een zonnetje. Wat bleek: Het aan knopje was kapot, verder deed ALLES het nog, ook de rest van het toetsenbord. Nieuwe topcase via ebay (€50incl) en ze is er nu weer dolblij mee.

Moraal van dit verhaal: Alles kan natuurlijk tegen zitten dat de hele waslijst die jij noemt kapot is, maar het kan ook iets heel simpels zijn.

Ik raad aan om hem eens voorzichtig open te maken als je dat kan/durft en hem op te starten zonder geheugen/harddisk/cdspeler/accu. Kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel,

Lijkt verdacht veel op wat jij schrijft.

Er was volgens mij helemaal geen vocht ingeweest, maar volgens de offerte wel. Ze zouden vocht onder een fan hebben gevonden en het moederbord zou kapot zijn. Rare is dat de accu ladde en het lampje van oranje groen werd... Bij het opstarten hoor je getik alsof de harde schijf niet wil booten...

Ben toch van plan 'm ook eens open te schroeven en te kijken...

Volgens de APR zou het moederbord stuk zijn.

- Verder reactie op de prijzen, hoorde dat je voor het scherm alleen al 250 moet kunnen krijgen. Heb je nog de body, hd, cd speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Laat je geen poot uitdraaien door door Apple en de ASP's. Ik heb enige tijd geleden een kapotte Time Capsule gebracht naar een ASP, deed ineens niks meer (zeer bekend probleem). Daar werd mij verteld dat het kapot was gegaan door een 'groot magnetisch veld'. Voor €270,- kon het gerepareerd worden. Na diverse keren aandringen voor een schriftelijk rapport werd mij ineens per mail verteld dat ze de oorzaak niet wisten omdat ze hem nooit hebben open gemaakt, mocht niet van Apple (en ik moest naar een ASP van Apple voor een onderzoek). Apple heeft later telefonisch erkend dat er een fabrikagefout is met de Time Capsules.

Mijn ervaring: ze willen je laten dokken voor een fabrikagefout.

Zal niet altijd zo zijn, maar jouw verhaal heeft dezelfde trekjes.

Edit: Ik heb een nieuwe gekregen (nieuw model) na aandringen. Als je weet dat het nieuw jouw schuld is zou ik het er zeker niet bij laten zitten. De aanhouder wint.

@SyS_ErroR: ik heb ook mijn twijfels... design is nog hetzelfde als de eerste generatie, wordt nog steeds erg warm bij een backup.

[ Voor 16% gewijzigd door blackjack21 op 19-01-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik vraag me daarom ook serieus af, of de huidige TC's wel "te vertrouwen" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Van de huidige hebben wij er nog geen terug gekregen in de store... Van de vorige serie idd enkele.

Maar goed om weer ontopic te komen. Mijn laat '08 Alu MB van april 2009 is reeds overleden... Kat kreeg slaapkamer open en in/op mijn bureau en boekenrek gespeeld... tevens de tv omgegooid en een hoop papier werk op de grond gegooid.. Macbook stond in me boekenkast netjes te installeren en backuppen. Die viel op bureau op grond als laatste doodslag heeft de kat nog een 2 liter waterpak met siroop water van boven af er oplaten vallen, hiervan liet de dop het afweten dus na de val ook nog verzopen.

Totaal plaatje:

Topcase 218 ex btw
Logicboard: 899 ex btw (denk dat ze een MBP 2,66 hebben gepakt gezien de prijs, al eens eerder voorbij zien komen namelijk)
Scherm + glas: 489 ex btw

uurloon 90/uur ex btw.

Verzekering kiest voor een uitbetaling van nieuwprijs - percentage van 5-10 ofzo denk ik... Maar dan heb je een idee. wat het los ongeveer kost en geen totaal plaatje wat je voor je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Omg jij hebt wel heeeeeeel erg pech gehad 8)7 , bijna ongeloofwaardig wat jou MB heeft moeten doorstaan. Wel fijn dat de verzekering het dekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Snap het ook nog steeds niet maar goed dat beest is van me tv naar me papierwerk geklauterd en heeft daartussen vrijwel alles overhoop gehaald... ook een hoop papierwerk is verloren gegaan.... Beest zal wel achter een stofje of vliegje oid aangegaan zijn... weet het ook niet.

Ben momenteel 5 semesters aan schoolzaken, 40gb fotos, etc kwijt... Dat vind ik nog wel het ergste. Die macbook is te vervangen me externe schijf ook maar me foto's niet :(!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de hele unibody uit elkaar gehaald goed handleiding op: http://www.ifixit.com/Tea...ch-Unibody-Teardown/814/2

Maar ik kan geen vocht vinden, laat staan stickers die blauw zijn gekleurd. Nu proberen stuk voor stuk in elkaar te zetten (misschien was er een connectie niet goed?) of de onderdelen apart verkopen.

Iemand een idee (foto) van de keyboard stekker (pposthoorn?)

Ben precies op zoek naar het onderdeeltje waar jij in pielde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me of niet, ik heb alles eruit gehaald alle connectors netjes bevestigd etc, en na laden krijg ik het inlogscherm... Nu nog de optische drive erin en het hele logic board vastschroeven en de fan erin...(moet ik nog doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:52:
Geloof me of niet, ik heb alles eruit gehaald alle connectors netjes bevestigd etc, en na laden krijg ik het inlogscherm... Nu nog de optische drive erin en het hele logic board vastschroeven en de fan erin...(moet ik nog doen...
Ze zijn lekker bezig daar bij Apple. Vroeger hoorde je niet veel "gezeur" over Apple, maar de laatste tijd is het schering en inslag. Dit gaat ze de kop kosten, als ze zo doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Geen idee of dit ook het geval is bij de MacBook, maar in de iPhone zitten een aantal 'stickertjes'. Als hier vocht op komt verkleuren ze. Mochten deze dus ook in de MacBooks zitten, vraag dan even of je de stickertjes mag bekijken. Zijn deze niet verkleurd, dan hebben ze dus geen bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Wow, dit zijn wel erg slechte ervaringen zeg! En jullie hebben dit allemaal bij een erkende Apple repair service laten doen? Volgens mij is dat nog steeds net zo wisselvallig als [insert lokale computer-store]. Ik vraag mij af of het ook zo is wanneer je gebruik maakt van het AppleCare plan en dan de boel naar Apple laat opsturen...
Hoe dan ook, ook ik gebruik dit soort services tegenwoordig als laatste resort (nog nooit nodig gehad gelukkig). Het is vaak hoe dan ook kostbaar en het kan weken duren en dat geldt voor wel meer merken. iFixit is echt schitterend, ik heb bij hen een paar standaard-kitjes gekocht en heb zo mijn Xbox gerepareerd, alsmede m'n Macbook pro en Mac mini een flinke upgrade gegeven. Door een beetje durf en gewoon wat ervaring kom je vaak een heel eind en mocht er, ondanks je goede zorgen, iets fout gaan... dan is het nog steeds dezelfde weg naar de repair-service en die kunnen eigen gepruts vaak toch niet achterhalen.

Oh ja, die Mac mini had ik dus bij een store in Utrecht gekocht (ook een APR) en daar heb ik het geheugen laten opkrikken, bleek thuis het ding enorm te blazen. Ik dus de boel open gemaakt, want dit bleek een probleem te zijn wanneer een kabeltje niet goed wordt aangesloten. 8)7 Afijn, toch een "slechte" ervaring wat met handigheid zelf op te lossen is. Zo ook mijn Espresso machine gefixed, wat mij weken aan tijd en geld had gekost.

Just saying...

[ Voor 19% gewijzigd door vgroenewold op 30-01-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emile schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:57:
[...]

Geen idee of dit ook het geval is bij de MacBook, maar in de iPhone zitten een aantal 'stickertjes'. Als hier vocht op komt verkleuren ze. Mochten deze dus ook in de MacBooks zitten, vraag dan even of je de stickertjes mag bekijken. Zijn deze niet verkleurd, dan hebben ze dus geen bewijs.
De drie witte stickertjes zij n og steeds wit en zitten tussen logicboard en topcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder heb ik ook melding gemaakt van mijn ervaringen bij deze APR en heb een reeks foto's gemaakt van "mijn" herstelwerkzaamheden. Mooie file voor Apple Nederland. Koste me 2 uur werk, offerte was 1300 euro.
Zit nu wel met een extra Macbook (nieuwe).

Kreeg prompt reactie van deze winkelketen om nog even geen klacht ervan te maken maar hen eerst intern te laten uitzoeken wat er precies is gebeurd. Men voelt nattigheid... Eerst werd aangegeven dat ik dit niet moet melden aan Apple omdat anders mijn garantie vervalt. ???
Mijn antwoord was dat het me geen bal kan schelen aangezien die garantie mij ook niet hielp toen ze de diagnose stelden.

Ik geef ze een paar dagen, daarna gaat de klacht met foto's de post op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Hoe is dit verhaal nu precies afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gaat dit toevallig over de firma HTR?

Dit verhaal komt mij namelijk zeer bekend voor.. Het logicboard van mijn MBP moest ook vervangen worden door zogenaamd vochtschade a 8xx euro ex btw.
Nadat ik vermeld had dat ik zelf een technische ICT achtergrond heb en geen bullshit pik werd er na een boel gedraai en gestotter toch 'opeens' onder garantie vervangen. Ze konden me geen bewijs laten zien van de zogenaamde vochtschade.
Geldklopperij dus! Ik heb ze uiteraard netjes vermeldt dat ze een klant kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobocop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb net juist het zelfde voor.

Geen water bij de laptop geweest.
Toch waterschade nabij de ventilator op het moederbord.
Laptop heeft het vier dagen geleden begeven, geen boot mogelijk maar wel recharge.
Op de meegeleverde foto's is nog een tweede plaats van waterschade getoond : één contact van de toetsenbord connector is groen uitgeslagen.

Dit gebeurt volgens mij niet op een nacht.

Zou het kunnen dat de unibody laptops door hun metaalconstructie véél gevoeliger zijn voor ophoping van condensatievocht?
Dat het vocht via de ventilator wordt aangezogen en daarin opslaat en uiteindelijk doorsijpelt naar het moerdebord ?
Indien dit het geval is is, is dit dan geen designfout?

Trouwens (niet dat dit bij mij het geval is) zouden laptopfabrikanten ondertussen al niet lang moeten weten dat vochtongevallen op laptops helaas regelmatig voorvallen. En dienen zij hier dan geen preventieve maatregelen in te calculeren?
Waterdicht toetsenbord en trackpad bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 18-09 08:37
tuurlijk hoet een fabrikant dat niet te doen....

zoals je zegt het mag algemeen bekend zijn dat water in een laptop schade met zich meebrengt. en dat weet een consument dus ook. het dvies is dus, geen water in je laptop gooien!

doe je dat toch ( per ongeluk) dan is dat toch je eigen fout?

anders mag je straks de weg niet meer oversteken als voetganger, omdat je toch wel kunt weten, als voetganger. dat autos die niet voor je stoppen eg veel schade aanrichten..
oh wait.. misschien is het dan beter om autos te verbieden :p

maar een fabrikant kan er wel alles an doen om te verwijden dat er vochtschade kan ontstaan. door een watredichte constructe te maken, of een systeem te bedenken die evt water dat via een toetsenbord binnenkomt, netjes naar buiten wordt geleid..

schade komt nu eenmaal voor.
en blijkbaar komt het ook voor dat bedrijven hier misbruik van maken.

het kan zomaar gebeuren trouwens..
heb eens mijn laptop midden tussen de bezorgde chinese maaltijd zien belanden.

stond op de salontafel, netjes aan de kant geschoven..
maar salontafel was van glas. en de chinees te heet. glas brak en alles lag door elkaar onder de tafel.. inclusief glasscherven etc.

op een kras op de behuizing na geen schade die niet afgeveegd kon worden..

en een laptop die ik net nieuw had is al eens bijna slachtoffer van limonadedsiroop geworden...
gelukkig ging dat er niet overheen, maar alleen over de tafel, en dus onder de laptop.. die was echt smerig daarna.. maar had er gelukkig geen schade van.
Pagina: 1