Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lanparty voorzien van internet.

Pagina: 1
Acties:

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 13:02

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Topicstarter
Avond,

Ik ben met een paar vrienden aan de nieuwjaars borrel op het idee gekomen om een lan-party te organiseren. (eigenlijk eerst kijken wat de mogelijkheden zijn)

Het zal moeten plaatsvinden in het dorpshuis, waar plek is voor zo'n 50 man.

Er rust echter nog 1 groot probleem: Er is in het gebouw géén internet verbinding. Wel een telefoonlijn natuurlijk.

Hoe zouden we dit op kunnen lossen met betrekking tot tijdelijk internet (4dagen) ?

[ Voor 22% gewijzigd door jediah op 24-06-2017 01:10 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen huis in de buurt met een ADSL lijn ? :) Misschien kan je daar voor een leuke prijs even 4 dagen een kabel naartoe leggen ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:19
Via wifi als je vlak in de buurt wel een locatie met internet hebt (lees: binnen 20 meter).

Anders zou je het met 3G kunnen doen, echter zijn die abonnementen vaak wat trager en gebonden aan een vrij lage datalimiet.

De wijzen komen uit het Oosten!

• jediah

jediah

Topicstarter
nee, geen huis met fantsoenlijke adsl lijn.

wifi is ook geen optie, omdat er geen goede bron is.
En je zegt het zelf al over een 3g verbinding..

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Als je ergens in een straal van ongeveer 4 km rond de locatie een wat hoger gebouw hebt (met zicht op het dorpshuis) met een redelijke internet verbinding zou je een wireless straalverbinding kunnen maken.
Er zijn binnen de lan scene wel mensen die je hiermee vrijwel kostenloos kunnen helpen voor meer info stuur maar even een DM.

Bij een straalverbinding plaats je aan beide kanten een antenne en deze antennes moeten elkaar kunnen "zien" line of sight dus soms werkt het ook als er een bijna zicht verbinding is maar hier moet je niet vanuit gaan.
Vaak komt het erop neer dat de antenne's in elk geval aan 1 kant hoger geplaatst worden om bijvoorbeeld over huizen en bomen heen te komen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12
Je kunt kijken of je de lanparty's vaker kunt organiseren. Dan kun je internet laten aansluiten in het gebouw en de kosten delen met de eigenaar. Zo heb ik het gedaan. Ik betaalde 3 van de 12 maanden de internetkosten.

Ik heb geen idee wat voor gebouw je het in organiseert, maar als er meer evenementen worden gehouden kun je aankaarten dat andere ook gebruik kunnen maken van internet al dan niet draadloos met een laptop.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• jediah

jediah

Topicstarter
er zijn al plannen om daar internet te krijgen, maar daar is een hele rare kwestie mee in verband..

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 01:38

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik ben altijd benieuwd wat "hele rare kwesties" dan weer zijn......

Het kan namelijk niet heel erg moeilijk zijn imho, om een ISP een lijntje te laten leggen. Wie eea dan weer gaat betalen is natuurlijk weer een ander verhaal.

Enlighten me, please.... :)

Powered By C8H10N4O2

• jediah

jediah

Topicstarter
ik denk dat het betalen dan een probleem zal zijn.. omdat wij nog nooit zoiets op hebben gezet, zijn we nieuw in dit circuit (het opzetten ervan) dus hebben wij nog geen goede connecties om dit waar te maken qua sponsoren.

En als ik zelf hier in 't dorp niet meer dan adsl1 kan krijgen..

Het komt er gewoon ook op neer dat ze eerst andere dingen in het dorpshuis achter de rug willen hebben.. ja, het is simpel om internet te krijgen. Maar zelf zijn ze er nog niet aan toe, en die discussie brengt dus de ''rare kwesties aan de orde'' meer weet ik er ook niet over, ik zit niet in het bestuur van het dorpshuis

[ Voor 36% gewijzigd door jediah op 05-01-2010 21:41 ]

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:11

aKra

Intentionally left blank.

Als je bijvoorbeeld in een Ziggo gebied zit kan je voor één maand een Internetaansluiting nemen zonder aansluit en afsluitkosten.

• jediah

jediah

Topicstarter
Naar mijn weten is er ziggo beschikbaar ! zal daar eens over gaan informeren.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, waren er nu niet providers waar je per maand gaat betalen? Andere oplossing zal er niet snel zijn of je betaald veel geld voor een 3G verbinding.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

aKra schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:57:
Als je bijvoorbeeld in een Ziggo gebied zit kan je voor één maand een Internetaansluiting nemen zonder aansluit en afsluitkosten.
Je heb inderdaad een proef-termijn. Maar ik vrees dat als je de boel opzegt binnen die maand je bepaalde zaken gewoon moet betalen. Ik ga even voor je zoeken.

• aKra
  • Laatst online: 02:11

aKra

job schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Je heb inderdaad een proef-termijn. Maar ik vrees dat als je de boel opzegt binnen die maand je bepaalde zaken gewoon moet betalen. Ik ga even voor je zoeken.
Nope, met de verandering naar Ziggo hebben ze een maand contract, zelfde als bij Alice, je kan gewoon opzeggen zonder enige kosten of verantwoordelijkheden. Je moet wel modems e.d. terugsturen.

Zie:
De abonnementen van Ziggo zijn elke dag opzegbaar. Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Deze termijn gaat in op de dag dat Ziggo uw opzegging ontvangt. Opzegging op 13 mei betekent dat 12 juni de eerst mogelijke einddatum van het abonnement is. Uiteraard is het ook mogelijk een latere einddatum te kiezen.

Als je het abonnement bent aangegaan via een specifieke aanbieding dan blijft de overeengekomen abonnementsduur (meestal 1 jaar) van toepassing. Je kunt je abonnement dan voor het eerst opzeggen tegen het einde van de (minimale) abonnementsduur. Ook hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.

[ Voor 40% gewijzigd door aKra op 05-01-2010 22:06 ]

• jediah

jediah

Topicstarter
Oke, dan ga ik (wij) me verdiepen in deze zaken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

aKra schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:05:
[...]

Nope, met de verandering naar Ziggo hebben ze een maand contract, zelfde als bij Alice, je kan gewoon opzeggen zonder enige kosten of verantwoordelijkheden. Je moet wel modems e.d. terugsturen.
Hmm, apart.
Maar wel netjes.

Een andere mogelijk oplossing:

Jediah, ik neem aan dat jij of een van je vrienden ook in dezelfde plaats woont als waar het internet moet komen.
Wat je zou kunnen proberen is jouw kabelmodem (of die van je vrienden) aan te sluiten in het dorpshuis.
Waarschijnlijk moet dat gewoon werken namelijk. Dan kan je voor die lan gewoon je eigen abonnement gebruiken.

Dat lijkt me (als het werkt) makkelijker dan een tijdelijk abonnement aangaan en deze weer opzeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 05-01-2010 22:12 ]

• jediah

jediah

Topicstarter
Eingelijk willen we niet met onze eigen verbindingen aan de haal gaan, omdat er meerdere gebruikers in alle families zijn. en ook gewoon omdat we dat niet zien zitten.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:37

Reptile209

- gers -

Hou er ook even rekening mee wie er komen met die 50 man. Als iemand gaat zitten Hax0R3n op een verbinding die op jouw naam staat, krijg jij gezeik. Ik wil niet doemdenken, maar hou het effe in je achterhoofd.

Verder wat opbouwender: kan je niet KPN of Vodafone als 'sponsor' krijgen met een stuk of wat dongels en een loadbalancer-PC? Hoewel, die zullen misschien niet echt staan te trappelen voor de beperkte exposure en de moeite die ze er voor moeten doen. Kan je er wat media-dekking mee krijgen voor reclame?

Edit:
Welke eisen stel je eigenlijk aan de verbinding? Is internet/email voldoende, of is een <10 ms ping nodig voor 50 man online shooters? Welke bandbreedte (downloaden)?

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 05-01-2010 22:20 ]

Zo scherp als een voetbal!

• jediah

jediah

Topicstarter
Nee, idd.. en dan ook aan seeden gaan denken..

De media-dekking komt ook wel goed denk ik, ik heb een bevriend iemand die een semi-proffesionele drukkerij heeft.

• jediah

jediah

Topicstarter
nee, er zal toegang op game-servers van buitenaf worden geweigerd. omdat dit een lanparty is waar compo's worden georganiseerd, en gameservers worden gehost. Downloaden niet, want dan kom je weer op het Leechen/Seeden en het weggeven van de voor de lan bedoelde internet-verbinding. Downloaden kan immers prima via DC++

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Leen de kabelmodem van iemand in de buurt?

In veel gevallen zijn die niet huis-gebonden, je kan het modem van je buurman gewoon aansluiten. (Niet altijd, maar dat is even proberen)

Of ziggo zover krijgen om een dikke lijn te sponsoren voor 1 dag en wat reclame ;)

• jediah

jediah

Topicstarter
Ik wil het nu dus even definitief vastzetten; We willen niet van iemand zijn privé apparatuur gaan gebruiken, niemand van de crew ziet dat zitten.

• def1987
  • Laatst online: 29-11 16:36
als je niet wilt gamen op server online .. aangezien je die weigert ..
... wat als je al je patches etc op een schijf zet en meeneemt .. dan heb je in mine opinion toch geen i-net nodig ..

.. dit was mijn ervaring met een lan op een locatie zonder internet mogelijkheden ..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

jediah schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:01:
Naar mijn weten is er ziggo beschikbaar ! zal daar eens over gaan informeren.
ff de modem meenemen van degene die een 50/5Mbit abo heeft?

die kun je nl. overal inpluggen op het CAI netwerkt, mits er een tv signaal is

/edit
overheen gelezen, is al besproken

[ Voor 21% gewijzigd door ThaHandy op 06-01-2010 16:44 ]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 22:02
def1987 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:25:
als je niet wilt gamen op server online .. aangezien je die weigert ..
... wat als je al je patches etc op een schijf zet en meeneemt .. dan heb je in mine opinion toch geen i-net nodig ..

.. dit was mijn ervaring met een lan op een locatie zonder internet mogelijkheden ..
En alle Steamgames dan? Die willen een internetconnectie en zijn vrij populair (o.a. CSS, TF2).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
RAILGUNNER schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:42:
[...]

En alle Steamgames dan? Die willen een internetconnectie en zijn vrij populair (o.a. CSS, TF2).
Draaien ook in offline modus afaik?

LinkedIn
BlackIntel

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 22:10
mensen aan te raden hun steam in offline mode te zetten voor ze op de lan komen is 1 oplossing :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 11:38
Lijkt mij het beste dat jij nu exact aangeeft wat jullie met de verbinding willen doen en of jullie bereid zijn eventuele concessies te doen. In het uiterste geval neem je gewoon het goedkoopste internet abbonement voor een jaar, verwacht niet veel snelheid maar als jullie toch alleen mail willen checken...

Wat echter eerder al in het topic is geopperd, kijk of je een sponsor kan krijgen. Het zou wel erg tof zijn als je KPN/Ziggo zover kan krijgen om het internet te sponseren in ruil voor wat reclame!

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• jediah

jediah

Topicstarter
Ik heb het goed genoeg beschreven eerder in het topic, en internet op een lanparty lijkt me logisch waarvoor dat gebruikt word.

Ik ben al aan het informeren bij kpn en ziggo.

[ Voor 13% gewijzigd door jediah op 24-06-2017 01:18 ]

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 11:38
Nou, eigenlijk heb je het niet goed beschrijven en is het niet per definitie logisch waarvoor men internet gebruikt op een lan party. We reageren hier allemaal om jou te helpen, dan zou je op z'n minst even de moeite kunnen nemen om fatsoenlijk een antwoord te geven.

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

De lan waar ik altijd naartoe gaat kan altijd een tijdelijke ADSL lijn regelen (dit kan binnen een week geregeld zijn), hoe dit precies werkt durf ik niet te zeggen maar ik zou eens bij wat ADSL providers gaan informeren.

• def1987
  • Laatst online: 29-11 16:36
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:47:
[...]

Draaien ook in offline modus afaik?
.. of met een beetje google'n een wat minder officiele versie gebruiken :X
Pagina: 1