[win7] pc kan niet verder dan wachtwoord wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
Goedenavond ik startte net mijn pc op, Alleen vraagt mijn pc, of beter gezegt, mijn pc BEVEELT mij m'n wachtwoord te veranderen.

Alleen als ik nu een nieuwe ww invoer, krijg ik deze foutmelding:

"Kan geen configuratiegegevens bij de domaincontroller lezen omdat de computer niet beschikbaar is of omdat de toegang is geweigerd."ITFit heb ik nu ook noodgedwongen via m'n telefoon moeten posten.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:39:
"Kan geen configuratiegegevens bij de domaincontroller lezen omdat de computer niet beschikbaar is of omdat de toegang is geweigerd."ITFit heb ik nu ook noodgedwongen via m'n telefoon moeten posten.

Groeten
Staat toch duidelijk in de foutmelding wat het probleem is? Je probeert in te loggen op een domaincontroller, en die kan niet gevonden worden. Is het soms een werkcomputer of laptop? Ga naar safe mode en log lokaal in.

Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 05-01-2010 18:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik heb veilige modus al geprobeerd. Het gaat trouwens om een thuis PC waar geen domein op is ingesteld ofzo. Alleen normale werkgroep.

Via veilige modus geeft ie gewoon hetzelfde aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:54:
Ik heb veilige modus al geprobeerd. Het gaat trouwens om een thuis PC waar geen domein op is ingesteld ofzo. Alleen normale werkgroep.

Via veilige modus geeft ie gewoon hetzelfde aan...
Log in als administrator, en dus lokaal in. Ik heb geen glazen bol, dus je moet echt met veel meer informatie komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:27
Mocht je geen andere accounts hebben, kan je altijd nog het system account gebruiken om lusrmgr.msc op te starten en daarmee een nieuw wachtwoord voor jezelf te forceren.

Welke windows versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Sorry dat ik niet meer info kan geven, behalve dat dit Windows 7 ultimate is, en dat ik verder geen account keuze krijg, maar geforceerd wordt met die ww wijziging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Aha sorry, ik keek even over win7 heen:
Heb je toevallig een installatie dvd of cd of usb bij de hand zodat je in de herstelconsole kan komen van de installatie?

-weg-

(Sorry, bovenstaande uitleg was in strijd met de algemene forum regels, omdat je op die manier alle wachtwoorden kan omzeilen en bij prive bestanden kan komen)

[ Voor 61% gewijzigd door Okki5 op 05-01-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik heb een originele disk liggen ja. Zal het even uitproberen ik laat het weten of het lukt. Bedankt!

// EDIT //

Werkt perfect! Bedankt! Via dat venster bij mijn account even 'wachtwoord wijzigen bij volgende login' uitgevinkt en aangevinkt dat m'n wachtwoord nooit verloopt.

Thanks! Super tip, deze kende ik nog niet.

[ Voor 52% gewijzigd door xoniq op 05-01-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Graag gedaan! :)
Als je er behoefte aan hebt kan je die ... nog verwijderen en de originele terugzetten...

Dit is trouwens iets wat in iedere windows versie(soms met een ander bestand) werkt zolang je maar een installatiedisk hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Okki5 op 05-01-2010 23:48 ]

Pagina: 1