[asp.net]publicatie en beveiliging van project

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

Voor mijn eindwerk moet ik een asp.net webapplicatie installeren. Eerst lokaal op een pc en eventueel op een server(een op het eigen school netwerk of externe is nog niet zeker) en later beveiligen.
maar ik weet hier nog niet echt veel van.
ik heb al wel wat aan het googelen geweest en bij uitgekomen bij IIS.
Maar dit is blijkbaar nog niet zo simpel als het lijkt of het werkte in ieder geval toch niet direct.
nu is mijn vraag vooral naar een geschikte cursus liefst online of e-book en Nederlandstalig zouw ook gemakkelijk zijn.
Heb er al wel enkele Engelstalige gedownload maar ik vind er veel verschillende en weet niet echt welke goede zijn of niet.

even concreet wat ik vraag,omdat het wat door elkaar staat
-een asp.net website installeren op een lokale pc en later op een externe interen host of een locale webserver
-wat links ed naar tutorials ebooks die hier aan gerelateerd kunnen worden
bv: de asp.net site van styxxy bedankt hiervoor
-en eventuele tips zijn ook welkom (bv alternatieven voor iis, goede hosts (BE liefst),...)

voord duidelijkheid ik wil niet meer gaan programmeren dit is al voor een groot deel gedaan en word verder door andere gedaan

ik hoop dat ik alle info heb gegeven die jullie nodig hebben anders vraag je het maar
en verder hoop ik dat mijn topic hier juist staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat wil je beveiligen? User Accounts? Toegang tot de applicatie? IIS? De applicatie zelf? En waartegen? decompilen?

En wat bedoel je met 'publiseren'? een eigen MSI maken en meeleveren? Custom installer? Of XCopy deployment? Installatie via een .aspx pagina die de web.config genereert?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Qua security heeft het .NET framework een erg goede library. Voor tutorials, check deze website eens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet er echt wijnig van :D
beveiling gewoon dat enkel boevoegde gebruikers het kunnen gebruiken via het netwerk er op kunnen

publiseren gewoon het instaleren dat het gebruikt kan worden eerst enkel op die pc en later op het netwerk
dus ik instaleer het van te voren
maar alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Als dit voor je eindwerk is, dan neem ik aan dat je ook informatie van school gehad hebt. Les e.d.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:18:
ik weet er echt wijeinig van :D
beveiling gewoon dat enkel boevoegde gebruikers het kunnen gebruiken via het netwerk er op kunnen
Kijk eens naar de link dat ik je gegeven heb. Daar staat echt van A tot Z uitgelegd hoe je je website moet beveiligen in ASP.NET, zowel C# als VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
Volgens mij wil hij niets asp.net'en, maar juist een asp.net app configureren in IIS waarmee je enkel met Active Directory accounts in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd crator
ik wil het gewoon kunnen configureren.in iss , dat je hem kan bereiken AD is niet nodig een login systeem is al voorzien
dus de asp.net gewoon installeren in feite eerst op 1 pc en later op een webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Oké, dan heb ik niets gezegd :). (Het was wel niet duidelijk uit je voorgaande posts. Misschien de openingspost ook aanpassen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Als je middels AD toegang wilt limiteren is het gewoon een kwestie van de users in je AD de rechten geven op de mappen en bestanden van je web applicatie. IIS regelt de rest met windows en je AD.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het is het is hoe ik iis moet configureren :D
want je kunt asp.net pagina rechtstreeks open met firefox hé
maar die site van asp.net is wel een handige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:31:
ja maar het is het is hoe ik iis moet configureren :D
want je kunt asp.net pagina rechtstreeks open met firefox hé
maar die site van asp.net is wel een handige
Uh. Nee, dat kun je dus niet rechtstreeks openen met je web browser. (Nou ja, dat kun je wel, maar ik garandeer je dat dat niet het resultaat zal geven wat je zoekt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:02

Greyfox

MSX rulez

Off topic:

Ik heb geprobeerd het niet te doen, maar kan het toch niet laten.

Leer eens de woorden juist te schrijven, leren jullie dan niet eens meer nederlands op school?

wijnig, publiseren, berijken

Een tikfout kan gebeuren (lees je je tekst wel eens door voordat je post?), maar dit doet pijn aan mijn ogen en dan ben ik nog niet eens goed in taal.

Als je dit soort fouten in een sollicitatie brief/mail maakt, kun je het wel schudden.
Taalfouten leiden af van je uiteindelijke boodschap.

[ Voor 5% gewijzigd door Greyfox op 07-01-2010 13:02 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ter info:

IIS voegt een speciale internet user toe aan de locale machine en de AD. Dit is de standaard useraccount voor mensen die jouw website benaderen via IIS. m.a.w: Als jij in je browser een pagina opvraagt, zal de aanvraag op de server in de context van het internet account verwerkt worden. Door de rechten op de website voor die user te configureren kan je je IIS site beveiligen. Niet alleen op IIS niveau maar ook binnen de context van NTFS permissies. Daarnaast heb je ook nog een ASP.Net user die gebruikt kan worden voor het beveiligen van system resources die benaderd worden door Asp.Net.

Met de bovenstaande users kan je de website helemaal dicht timmeren op file, authenticatie en asp.net configuratie niveau.

edit: je kan overigens ook andere (custom) users toewijzen die als default account voor de website fungeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Laurens-R op 07-01-2010 14:34 . Reden: wat toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@greyfox
sorry voor mijn spellingsfouten maar ik heb dislectie (of hoe je het ook schrijft ;) )
en je hebt een serieus punt met solicitatie brieven ed maar dan steek ik wel veel meer tijd in het nakijken en nog door mensen laten nalezen en sorry dat ik jullie nu moest kwetsen maar ik ga deze tijde en moeite niet doen voor een topic op tweakers

@de rest
bedankt ik ben toch wel wat wijzer geworden nog andere tips zijn ook wel welkom (andere tutorials e.d.)
en als ik nog vragen heb zal ik ze hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:58

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:10:
@greyfox
maar ik ga deze tijde en moeite niet doen voor een topic op tweakers
offtopic:
Sorry dat ik hier even op reageer maar; verwacht de volgende keer geen hulp. Puur en alleen omdat jij geen 'moeite' wil doen voor een topic op tweakers, doen de gebruikers die jou een duw in de goeie richting kunnen geven ook geen moeite meer. Geven en nemen ;) Dyslectisch of niet... We (mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen) zitten hier met ~ 300.000 users, en je bent niet de enige met dyslexie. Zij kunnen over het algemeen wel 'fatsoenlijk' een topic plaatsen. Doe de volgende keer even wat meer moeite, doen 'wij' dat ook voor jou en het scheelt een x-aantal berichten die alleen over jouw 'fouten' gaan.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
sorry dat ik nog verder offtopic gaat ,
je hebt wel een punt maar ik bedoelde het niet echt dat ik geen moeite doe. ik heb wel geprobeerd om voorral te letten dat men zinsbouw duidelijk was zodat de boodschap duidelijk was. Ik wist ook niet da jullie zoveel belang hechten aan spelling en ik zal er nu in de toekomst er ook meer op gaan letten.ik zal eens even door mijn andere posts gaan.
R4gnax schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:48:
[...]

Uh. Nee, dat kun je dus niet rechtstreeks openen met je web browser. (Nou ja, dat kun je wel, maar ik garandeer je dat dat niet het resultaat zal geven wat je zoekt.)
foutje van mij
Ik bedoelde niet rechtstreeks zover was ik ook al wel. anders had ik dit topic niet aangemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
knex: Probeer eens een spellchecker die tegenwoordig in zowat elke willekeurige browser zit ;)

Verder denk ik dat je voldoende geholpen bent en lijk je gewoon was basic kennis te missen. Natuurlijk kun je een asp bestand in je browser openen, maar zolang die niet door IIS (of "een" webserver) geserveerd wordt zul je natuurlijk nooit zien wat die ASP nou precies doet. Hoe/wat is die basis kennis waar ik het over had. Neem dan ook even de moeite om een tutorial door te nemen en je even te verdiepen in het onderwerp; je zult merken dat het (helaas wellicht) niet zo simpel is als je denkt ;)

Installeren van IIS is peanuts; het inrichten is al wat moeilijker (als je het goed wil doen en misschien nog wel moeilijker als de applicatie moeilijke eisen stelt). Zonder kennis van de basismaterie ga je het niet redden met maar wat in 't wilde weg aanklikken en aanrommelen.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 08-01-2010 16:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.