Harman Kardon HK3490 en de UPC mediabox

Pagina: 1
Acties:

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb sinds kort een HK3490 receiver waar ik super tevreden over ben.
Op het gebied van nieuwe types bekabeling was ik niet helemaal bijgepraat en twijfelde hoe ik mijn tv (audio) zou aansluiten. Ik heb me ingelezen via andere tweakersfora hierover en heb uiteindelijk ervoor gekozen om mijn UPC mediabox via een optische digitale ingang te verbinden (toslink).

Vandaag via allekabels.nl binnen en aangesloten.
Nu heb ik 2 vragen:
1. het volume van de receiver moet flink (écht flink) worden opgeschroefd
2. bij de meeste HD-kanalen (ook ned.1, 2 en 3) krijg ik geen geluid. Display zegt: NON PCM.

Kent iemand dit?

• MauvL
Echt niemand?? :?

Verwijderd

De HK3490 is geen AV receiver maar een stereo receiver. Het is een combinatie tuner/versterker en heeft daarom geen decoders aan boord. Hij kan niet omgaan met Dolby Digital, DTS enz. Je kunt bij de HD kanalen op je UPC box wel kiezen voor 'standaard geluid' (weet niet precies hoe het bij UPC genoemd wordt) maar dolby digital zal je HK niet doorgeven. Het heeft dus ook weinig zin een DVD/Blu-ray speler aan te sluiten voor films (tenzij je in 2.0 stereo wil gaan kijken).

• MauvL
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:55:
... Hij kan niet omgaan met Dolby Digital, DTS enz.
Ik geef ook toe dat ik deze receiver echt gebruik voor het betere stereo geluid van mijn cd's en itunes.
Maar de receiver kent wel Virtual dolby en heeft daar ook 2 instellingen voor. Dan zou ik daar dus ook niets aan hebben (?).

Verwijderd

Van de Dolby-site: "Dolby Virtual Speaker transforms your stereo (two-channel) and 5.1-channel content into a virtual surround sound listening experience over just two speakers"

Je receiver gebruikt dus nog steeds 2.0 input om er een surround sausje overheen te gooien...Helaas met meerkanaalsinput of digital 2.0 (Ned 1/2/3 HD) kan ie echt niets.