Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bandbreedte prioriteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik woon in een studentenhuis waar 4 mensen via het draadloze internet (Telfort 20mb) internetten.
Zelf heb ik een PS3 en speel vaak Fifa10 online.
Nu is het echter zo dat dit hapert wanneer er meer dan twee mensen tegelijk aant internetten zijn.
Ik ben aan het zoeken geweest naar een manier om brandbreedte-technish gezien prioriteit te geven aan mijn PS3N verbinding maar heb niks gevonden.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Bvd

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Als je een leuk Linksys routertje hebt (ikzelf heb de WRT54GL versie nogwattes) kun je er Tomato opknallen (http://www.polarcloud.com/tomato) waarbij je je verkeer kunt instellen dmv QOS. Dan kun je dus zeggen dat torrents / httpdownloads / whatever minder voorrang krijgen dan jouwn PS3 verkeer. Dan moet je echter wel de poorten weten waar dat verkeer over gaat, maar je kunt natuurlijk ook alle pc's bv 80% prio geven en je PS 100%, ligt eraan wat je zelf handig vind.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:32:
Ik ben aan het zoeken geweest naar een manier om brandbreedte-technish gezien prioriteit te geven aan mijn PS3N verbinding maar heb niks gevonden.
Begin wel dat eerst af te stemmen met de andere gebruikers, want ik kan me goed voorstellen dat die er niet op zitten te wachten om niet goed te kunnen internetten omdat jij een spelletje wilt spelen :) .

Verder is advies onmogelijk als je niet een veel nauwkeuriger beschrijving van het netwerk geeft. Wel of geen router, merk, type, etc

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 05-01-2010 18:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:52

BCC

Je kunt ook gewoon een router kopen met QOS.

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 05-01-2010 18:42 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:32:
Hoi,
Ik woon in een studentenhuis waar 4 mensen via het draadloze internet (Telfort 20mb) internetten.
Zelf heb ik een PS3 en speel vaak Fifa10 online.
Nu is het echter zo dat dit hapert wanneer er meer dan twee mensen tegelijk aant internetten zijn.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Bvd
Misschien kan je iets beter onderzoeken wat het probleem is.
Zit het probleem in dat andere veel verkeer genereren omdat ze aan het downloaden zijn (Nieuwsgroepen, BitTorrent etc), of is het puur HTTP verkeer. Daarnaast is het misschien raadzaam om eens te kijken of de verbinding ook daadwerkelijk 20 MBit is. En zijn jullie allemaal alleen via draadloos verbonden of ook via kabels?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt.
Mijn router is de Zyxel P-2602HW-D1A (standaard ding van Telfort).

Als ik in dat menu naar Network --> Wireless Lan ga dan is er idd een tabblad QoS.
Als ik daarop klik kan ik 'Enable WMM Qos' aanklikken en dan kiezen tussen default en application priority.

Als ik voor application priority kies zie ik een lijst (waar applicaties in zouden moeten staan die bezig zijn denk ik), maar die is leeg op dit moment. Geen items.

Verwijderd

Topicstarter
Die anderen downloaden veel volgens mij en 1 pokert veel online. We zijn allemaal alleen draadloos verbonden.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:52

BCC

Zet hem gewoon eerst op default en kijk wat er gebeurt. Anders moet je zelf voor al je applicaties regels gaan schrijven, wat niet triviaal is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:34:
Die anderen downloaden veel volgens mij en 1 pokert veel online. We zijn allemaal alleen draadloos verbonden.
Het lijkt mij dat Fifa en het pokeren niet veel bandbreedte verbruikt, dus misschien kan je die anderen eens vragen om het downloaden/uploaden te limiteren.

Ook zou het kunnen dat het draadloos het niet goed aankan, misschien toch maar draad(jes) trekken,

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allen
Zal het eens proberen:)

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Omdat ik ongeveer hezelfde heb leek het me overbodig om zelf een nieuw topic aan te maken.
Bij mij is het probleem dat als op de andere pc (2 vaste pc's) marktplaats geopend is (Het is ook alleen bij deze site raar genoeg) ik heel veel lag krijg als ik op de andere pc game.
Het lijkt er op dat marktplaats ons hele "internet opslokt".
Nu heb ik zelf niet goed kunnen vinden hoe ik dit kan oplossen zonder teveel moeilijke settings aan te passen.
Is er niet een manier om enkel het dataverbruik op deze site te limiteren?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Pagina: 1