Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:23
Hallo,

Zo juist zijn mijn oordopjes stuk gegaan. Het waren creative in ear oordopjes.
Nu ben ik weer opzoek naar een nieuw setje oordopjes.

Mijn eisen zijn:

Super goede bass voor dance/house/hardstyle
Degelijke kwaliteit
Een niet TE lang snoer
Het liefst extra setje rubbertjes
maximale prijs 30 euro

De volgende oordopjes heb ik gehad maar gingen dus nu stuk. Ik was zeer tevreden over deze dopjes want er zat echt een super goede bass in en en de hoge tonen waren mooi zuiver:

http://www.bol.com/nl/p/e...00000006182641/index.html

Iemand anders nog een betere suggestie dan de oordopjes die ik al gehad heb?

deze leken mij ook wel goed:
http://www.bol.com/nl/p/c...03004006858087/index.html

Alvast bedankt voor de reacties:)

[ Voor 7% gewijzigd door NL_Scratch op 05-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Topics over oordopjes mogen in Draagbare Mediaspelers

> Draagbare Mediaspelers

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom die oordopjes en waar twijfel je specifiek over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:34

RnB

Mits je ook wat anders wil dan in-ear, kan ik je de sony mdr-E818 aanraden.
Zijn normale dopjes, dus niet in je oor, maar er komt nog een super bass vanaf. Kostte me inclusief verzendkosten 9 euro als ik het niet mis heb. Heb inmiddels wel mijn tweede setje, maar dat is kosteloos vergoed door Bol.com. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Deze heb je gehad en je was er zeer tevreden over. Dan ben je toch klaar?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Vunzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:42:
Deze heb je gehad en je was er zeer tevreden over. Dan ben je toch klaar?
klopt, die oordopjes heb ik gehad,
ik vraag mij alleen af of er nog betere oordopjes zijn voor diezelfde prijs.

Ik wil graag we in-ear dopjes want tijdens fietsen en hardlopen vallen ze tenminste niet uit.
Ook is de bass van een in-ear oordopje natuurlijk mooier dan een gewone.

ik twijfel eigenlijk niet over deze oordopjes want voor mij hebben ze zichzelf al bewezen, maar als er betere zijn voor die prijs is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen.

mensen met suggesties?, kom maar op:) anders word het weer de creative die ik al had;)

[ Voor 17% gewijzigd door NL_Scratch op 06-01-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/audio-video/hifi-kopfhoerer/sony-mdr-ed21lp-p_8457vb.png

http://www.sony.nl/product/haw-inear-classic/mdr-ed21lp

Niet volledig in-ear, maar is er bij mij nog nooit uitgevallen vanwege de extra uitstulping. Erg goed geluid, met een zeer fijne diepe bass voor dance/house. De draden zijn ook soort van rubber, waardoor hij weinig knoopt en niet kan dubbelvouwen(geen draadbreuk!). Heb mijne nu 4 jaar en hebben alle vormen van school/sport/reizen overleefd. Heerlijke dingen!

Passen ook goed in je budget zie ik:
http://www.kieskeurig.nl/...n/sony/mdr-ed21lp/258255/

Zelf bij de mediamarkt gekocht voor circa €25,- toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Uit een ander topic: de SoundMagic PL-30. Zeer lovende reviews en prijs rond de 30 euro. Ik heb ze zelf ook besteld maar nog niet binnen...

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Gezien je muziekvoorkeur zou ik je toch de EP-630 aanraden. Qua bass waarschijnlijk niet te overtreffen door earphones in dezelfde prijsklasse. Voor 20 euro ben je klaar en heb je alles wat je wilt. Is heel degelijk, in ieder geval degelijker dan de EP-830. Snoer is van en prima lengte en rubbertjes in 3 verschillende maten. Kan dit inmiddels toch wel concluderen, heb ze zo'n anderhalf jaar gehad tot ze er deels mee ophielden.

Bass is echt heerlijk laag en dik en voor de rest is het geluid prima. Heb ze bijna een jaar geleden vervangen voor de EP-830 omdat ik een gebalanceerder geluid wilde. Als je ze vooral voor dance/house/hardstyle wilt gebruiken lijkt me de EP-630 de betere keus. Wil je ook dat andere muziek, ik noem rock, pop, alternatief en dergelijke goed klinken, dan zou ik voor de EP-830 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
De ep630 heeft een kameraad van mij. Toen mijn Ep830 het nog deed heb ik deze vergeleken met de ep630 en de ep830 heeft een veel diepere bass met hardstyle/dance muziek.

Ik ga zometeen nog even kijken bij de dixons of er nog vergelijkbare zijn en anders bestel ik de ep830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
Heb ze beide, de ep830 heeft een diepere, zuivere bas terwijl de ep 630 toch wel echt de dopjes zijn die de meest krachtige bas geven, al komt hierdoor het geluid niet echt neutraal meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb ze ook beide en vind ze alletwee in hun prijsklasse de beste, Ik zou je aanraden om gewoon weer die EP830 te kopen als je daar tevreden over was. Ik snap eigenlijk niet waarom je andere modellen overweegt. Er is altijd wel iemand te vinden die sony beter vindt. Maar jij vindt de EP830 goed. Die is ook gewoon goed.

Probleem opgelost :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
JvS schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:46:
Ik heb ze ook beide en vind ze alletwee in hun prijsklasse de beste, Ik zou je aanraden om gewoon weer die EP830 te kopen als je daar tevreden over was. Ik snap eigenlijk niet waarom je andere modellen overweegt. Er is altijd wel iemand te vinden die sony beter vindt. Maar jij vindt de EP830 goed. Die is ook gewoon goed.

Probleem opgelost :).
Voor een deel snap ik wel dat je wat anders zou willen dan Creative. Qua geluid performance zijn ze waarschijnlijk niet te verslaan in hun prijsklasse inderdaad maar als je naar bouwkwaliteit kijkt zijn er toch wel wat mindere puntjes te vinden. Sony of Senheisser bijvoorbeeld doen het wel beter op dit gebied maar daarvoor moet je wel weer meer neertellen. Maar toch, ik zou gewoon opnieuw voor Creative gaan als één van 2 het vandaag zou begeven. Het is maar net waar je eigen voorkeur naar uit gaat en wat je belangrijker vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Bedankt voor jullie reacties,

Ik ben afgelopen donderdag naar de lokale dixons gegaan.
Ze hadden de creative ep830 niet meer liggen. Ik heb hun ook om advies gevraagd en zei raadden mij Sony aan boven Creative. De oordopjes waren 35 euro en zagen er ook nog is goed uit.

Dus de oordopjes meegenomen. Gelijk op school uitgepakt en in de laptop gestoken. Het eerste wat mij opviel was dat ze super helder klinken. De hoge tonen waren super mooi en helderder dan de Ep830. Gelijk ook maar even een hardstyle/dance nummertje opgezet en de bas was OK. Minder dan de ep830 maar klonk goed. Aangezien je de oordopjes ook moet laten inspelen hoopte ik dat er na verloop van tijd wel meer bass moest komen.

Toen onderweg naar huis. De oordopjes in mijn goedkope ipod cloon van de aldi en maar een dance nummerje opgezet. De bass was om te janken. Bijna niks nihil en de hoge tonen waren daar integen perfect. Er zit geen equlizer op de mp3 dus ik kan vrij weinig instellen.

De volgende 2 dagen gewoon mooi laten door spelen en de bass werd wel iets beter. Maar nog steeds stukken minder dan de ep830. Ik denk dat de dopjes nu een uur of 6 hebben gespeeld. als ik de dopjes nu in de laptop doe en de equlizer aanpas met de bass bijna op het hoogste dan zit er een goede bass in. Maar nog steeds minder dan de EP830 hadden bij normale instellingen.

Tot nu toe de conclusie. Ga je voor normale muziek zoals radio en klassiek ga voor deze sony dopjes. Echt perfecte klank. Wil je harde bass in dance/hardstyle neem de EP830.

hier een link voor de sony's: http://dixons.nl/De_onlin...wart.7115307/default.aspx

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
Ze zien er inderdaad niet verkeerd uit en de prijs valt ook zeker mee. Beetje jammer alleen dat ze qua bas wat tegenvallen en ik denk dat dat voor een groot deel de oorzaak is van het inspelen. Kan me nog goed herinneren dat ik beide Creative oortjes aan het begin voor geen meter vond klinken als het op bas aan kwam, hoog was echter wel vrij goed voor dopjes die net uit de verpakking kwamen. 6 uurtjes inspelen lijkt me nog wel wat aan de lage kant en ik denk ook zeker dat je ze nog wat meer tijd moet gunnen. Ik heb mijn dopjes eerst een dag of 2 alleen maar ruis af laten spelen en toen was het geluid perfect. Mijn advies aan jou is daarom ook om ze nog wat langer in te laten spelen en daarna te luisteren of de bas nog steeds tegenvalt. Ben beniewd wat je bevindingen dan zullen zijn en of ze dan wel opgewassen zijn tegen de Creative's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
oordopjes heb ik nu 2 nachten lang laten door spelen.
zullen dus nu een uur of 25 hebben gespeeld.
Bass word wel iets beter maar ik vind het nog steeds tegenvallen voor dopjes van 35 euro.

zouden ze nog langer moeten inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lijkt me niet dat er dan meer bas komt. Je zal er wel meer en meer aan wennen.

De creatives zijn op dat gebied wmb onverslaanbaar. Ik vind overigens ook met andere muziek dan dance een mooie stevige weergave in het laag belangrijk. Al helemaal omdat je vaak buiten of in een lawaaiige omgeving luistert. Dan is wat extra laagfundament wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Ik heb aantal maanden de head-direct RE2 gehad. Dat waren mijn beste oordopjes tot nu toe. Vooral de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Had hem via ebay voor zon 26 euro. Hier een review van deze oordopjes http://www.head-fi.org/fo...update-nov-2-08-a-335851/

Maar helaas zijn ze vorige week kapot gegaan in de metro. Draad bleef haken door de clip waardoor draad in tweeën knapte. Dus ik zoek ook voor nieuwe oordopjes met budget van 30 euro. Wellicht weet iemand nog een andere behalve de sony en creative. Want ik denk dat RE2 beter zijn.

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Bozozo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:56:
Uit een ander topic: de SoundMagic PL-30. Zeer lovende reviews en prijs rond de 30 euro. Ik heb ze zelf ook besteld maar nog niet binnen...
De Beta brainwavz zijn stukken beter vind ik (ongeveer dezelfde prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
andyy schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:14:
[...]

De Beta brainwavz zijn stukken beter vind ik (ongeveer dezelfde prijsklasse)
Ligt er aan wat voor een geluid je verwacht. De PL30's klinken heel helder, de brainwavz wat voller. De pl30 zit overigens wel zwaar klote. Ik heb de pl21 besteld als vervanger, het geluid zou gelijkwaardig zijn maar van met een oorvriendelijk ontwerp.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschenk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-12-2024

danielschenk

iets met code en printplaten

Ik heb 2 keer de EP-630 gehad, 2 keer met hetzelfde probleem, namelijk dat 1 kant na een tijdje zachter begon te worden. Toen heb ik voor de Sony MDR-EX33 gekozen en het eerste dat me opviel was, net als NL_Scratch, dat ze veel helderder klinken. De bas ook iets minder, maar goed genoeg.

Helaas zijn ze nou kapot gegaan (zie ander topic van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Gisae schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:51:
[...]

Ligt er aan wat voor een geluid je verwacht. De PL30's klinken heel helder, de brainwavz wat voller. De pl30 zit overigens wel zwaar klote. Ik heb de pl21 besteld als vervanger, het geluid zou gelijkwaardig zijn maar van met een oorvriendelijk ontwerp.
Vind je?
Ik heb ze beiden en vind toch de Brainwavz betere treble hebben.
Als je ze ook hebt moet je ze eens zonder filters proberen, zoveel beter worden ze dan imo ;)
En klopt inderdaad dat je erg lastig een goede seal krijgt met de PL-30, wellicht kun je de PL-50 als vervanger gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb bij Ibood toendertijd de Sony MDR-XB20EX Extra Bass In-ears gekocht. Hiervoor de Creative ep-630 gehad. Ik vind deze Sony in-ears goed klinken (zeker voor 36 euro van twee setjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Ik heb de Sony MDR-EX71. Volgens mij worden deze geleverd bij een Sony Ericson W810i... Gebruik ze al een tweetal jaar voor gamen en muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Picaroon schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:45:
Ik heb de Sony MDR-EX71. Volgens mij worden deze geleverd bij een Sony Ericson W810i... Gebruik ze al een tweetal jaar voor gamen en muziek...
Dat zijn ze niet ;)
alleen een beetje hetzelfde qua uiterlijk, maar ze klinken veel minder imo.
Tijd voor een upgrade misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ik heb de oordopjes nog steedsl
ze klinken in mijn laptop waar ik de bass kan instellen gewoon prima.
Maar in mijn goedkope namaak apple shuffle aldi ding is er een equlizer dus kan ik niks instellen en is de bass dus slecht.

Ach mijn volgende oordopjes worden gewoon weer de ep-830;)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:26
Misschien een idee om dan een andere mp3-speler te halen? Alleen voor die oordopjes zou ik het niet doen, maar misschien combineren met een geheugen upgrade? Ik heb een tijdje terug nog ondervonden hoeveel verschil de speler wel niet uit kan maken. Had opzich een hartstikke goede sony mp3-speler maar ben toen door ruimte gebrek voor een Cowon S9 gegaan. Als je hem dan voor 't eerst aanzet krijg je echt even een wow effect. Muziek veel gedetailleerder, veel duidelijker en alle instrumenten (mits hoge kwaliteit bestanden) zijn voor 't eerst goed te horen.

Meer to the point:
Ik heb in de afgelopen 2 jaar echt onnoemelijk veel in-ear setjes versleten. Deels waren het doppen van rond de 30 euro maar later ook nog verschillende setjes van 5 euro van dealextreme. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten voor die prijs, maar toen ik de dopjes voor het eerst beluisterde vond ik het toch reuze meevallen.

Nu moet ik wel zeggen dat je bij dat soort doppen -altijd- wel wat aan de EQ moet veranderen om het naar je smaak te krijgen. Grootste probleem is de dofheid. Dit is zo opgelost door de muziek een boost ergens tussen de 6 en 10 kHz te geven. Ik weet dat ik nu een gevaarlijke uitspraak doe, maar na een maand luisteren naar zowel onderstaande setje, als de EP630 van Creative durf ik te zeggen dat de bas een stuk krachtiger is dan die van de EP630.

De EP630 heeft een krachtige bas (en levert iets in op hoog) maar gaat niet erg diep. Dit heb ik opgelost door wat met de EQ te spelen om er toch een mooi volledig frequentiebereik uit te kunnen halen. Dit gaat ook gewoon, totdat je 't volume een tandje hoger gaat zetten. Je krijgt ze echt gemakkelijk aan het janken. Met de goedkope DX doppen moet ik ècht m'n best doen om ze over de kop te jagen. Zelfs op zeer hoge volumes (ver boven de creatives) beginnen ze te kraken.

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_4319_1.jpg

De doppen gaan net zoals de EP630 niet zo diep, maar door wat te prutsen met de bas kun je er (naar mijn smaak) echt een mooi geluidje uit krijgen. Ze zijn echter niet zo degelijk als de EP630. Dit vind ik echter geen enkel probleem omdat ze ook een tiende kosten van de creatives. Als ze bwvz 3 maand meegaan en je dus 4 keer per nieuwe moet bestellen (geen verzendkosten) zit je nogsteeds ruim onder de aanschafprijs van de Ep630.

Just my 2 cents ;)

edit: wat mijn benedenbuurman zegt idd

één is geen, twee is één

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die EP630's gaan zeker tot zo'n 40Hz en ik denk zelfs tot wel lager (ik draai niet veel muziek met nog dieper laag). Volgens mij zijn er niet echt equalizers die op 30 of 20hz een regelaar hebben. Ik denk daarom dat jij met diep vooral harder sublaag bedoelt... Want dieper ga je ze alleen laten spelen door echt lage frequenties bij te EQ'en.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 18-02-2010 22:24 ]

Pagina: 1