Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik maak al een aantal jaar gebruik van voxbone in combinatie met voipbuster. bij voxbone heb ik een telefoonnummer gekocht. Daar worden de telefoontjes via de SIP provider sip.voipbuster.com doorgestuurd naar voipbuster. Op die manier kon ik thuis gebeld worden.

Sinds kort heb ik ISDN. Daarop heb ik een tiptel 545 pro aangesloten. hierop draait een auto responder (menu) toets 1 voor sales, 2 voor support etc. nou werkt dit menu prima als ik rechtstreeks het ISDN nummer dat ik van de KPN heb bel. Bel ik achter via VOIP dan werkt het niet. Voipbuster redirect mijn telefoontjes naar dit KPN nummer maar lijkt geen DTFM te ondersteunen. Voxbone die het telefoontje port naar voipbuster doet dit wel goed. (ik heb een testrapport gezien)

Nou heb ik me een ongeluk gezocht naar een SIP provider zoals bijvoorbeeld voipbuster die DTFM ondersteunen en een sip.serviceprovider.com gateway hebben en mijn telefoontes naar een vaste lijn kunnen forwarden. Heeft iemand hier ervaring mee? kan iemand mij verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:00
Je zou alex van vraagalex.nl eens kunnen benaderen, die weet hier een hele hoop van en misschien dat zijn voip-dienst het zelfs kan. Hij heeft iig wel een hoop van die diensten getest en naast elkaar gelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:45
Mocht je verder willen zoeken, is het misschien handig om het DTMF te noemen ;-).
Er zullen geen voip providers DTFM ondersteunen, want dit bestaat niet.

Is dit overigens niet iets wat je nog kan instellen in je SIP client / telefoon? - Over het algemeen zijn er 3 methoden hoe je DTMF over de lijn kan krijgen bij voip:
  • Inband (werkt meestal enkel goed bij g711u/a en soms bij g729)
  • RFC2833 (DTMF tonen in de SDP audiostroom meesturen, werkt over het algemeen redelijk goed)
  • SIP INFO berichten (zie ook RFC2976)
Meestal kun je op de client invullen wat je precies wilt gebruiken.

Ik zou me kunnen voorstellen dat inband bij bepaald budget leveranciers problemen kan geven.
Het probleem zit overigens (als het goed is) aan de kant van voipbuster, niet bij de ISDN verbinding, want dat werkt anders, en dan zou het signaal al overgezet moeten zijn.

Edit:
Wat wil je eigenlijk precies van een nieuwe provider?

[ Voor 3% gewijzigd door Icheb op 06-01-2010 09:14 ]

sebsoft.nl