[domotica] Z-wave met SDK (.NET) of X10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Volgens mij is opensource/ontwikkel versie van z-wave --->> xbee.. of anders gezegd,, een zwave module is een xbee zender met een relais.

Zoek eens op Domotiga, daar zit het allemaal al in en kan bijvoorbeeld ook op een nslu2

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10

Rmg

reed switch + een arduino met een 433mhz ontvanger en zender/ethershield/zigbee/bluesmirf of een nokia 3310 oid zou ik doen dan is het in een middagje in elkaar gefrot.

in principe is een al arduino overkill, alleen het is wel makkelijk en snel te interfacen

imo zou ik pas voor een domotica systeem kiezen als je de rest van je huis ook aansluit

[ Voor 14% gewijzigd door Rmg op 05-01-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 11:30

Guldan

Thee-Nerd

Zonder te willen overkomen alsof ik reclame maak. Ik heb zelf ervaring met Plugwise.., ik vind de hardware super echter werkt de software niet echt fijn. En aangezien ik net als de TS ook software bouwer ben heb ik samen met een protocol omschrijving een library geschreven voor plugwise. Deze is te vinden op plugwiselib.codeplex.com. Misschien dat dit een optie is.. ik ben voor mijzelf bezig om dit ook te interfacen met de harmony remote d.m.v. een ir receiver op een arduino.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
De hardware is ondertussen al besteld, van z-wave. Op een namiddag frot ik zelf zoiets niet in elkaar :)
Ik laat nog weten wat mijn bevindingen zijn om het allemaal via software aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
Gisteren zijn de stukken aangekomen (beide staan in mijn topicpost).

Omdat de forums van controlthink.com offline zijn, was het een heel gedoe om via google cache een goede link naar de SDK te vinden :) Maar eens die gevonden, was het redelijk simpel om de hardware aan te spreken. Er zat geen handleiding bij de artikels en de documentatie van de SDK laat ook te wensen over.
Eerst kon ik de events uitgestuurd door de "door sensor" niet ontvangen en werkte het eerst met polling. Daarna had ik ergens gelezen dat je de devices in dezelfde groep moet steken om events te kunnen ontvangen. Dat dus gedaan en jawel als de sensor open/dicht gaat krijgt de software automatisch een melding via een event.

Als het project af is, post ik wat code, mocht iemand er ooit nog wat aan hebben. Ik zal dan ook een leuk filmpje maken van mijn volledige setup :) De notificatie dat een deur open gaat, krijg ik pronto op mijn iphone via de prowl app met bijhorende web api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:59
Kijk, das nou mooi! Heb je dit nou met die aueon stick voor elkaar gekregen? Hoop deze namelijk binnen twee dagen binnen te krijgen. Ben visual studio alvast aan het installeren.
Pagina: 1