Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GTA IV + Athlon X2 5200+

Pagina: 1
Acties:

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:02
Hallo allen,

Al enige tijd probeer ik GTA IV een beetje acceptabel te laten draaien, maar de grootste blokkade lijkt mijn processor te zijn, gezien de GTA IV benchmark.

Nou heb ik recent Windows 7 geinstalleerd en ben ik wellicht vergeten een belangrijke driver te installeren (naast de gebruikelijke videokaart drivers uiteraard).

Zou dit de reden kunnen zijn of is mijn CPU gewoon te traag?

Volledige specs:

AMD Athlon X2, 2700mhz 5200+
4096mb DDR2 ram 400 mhz
Geforce GTS 250 1024mb
Maxtor 160GB 7200rpm

Alvast dank voor de hulp!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hier heb ik ook een Athlon X2 5200+ en GTA IV kan ik daar ook met geen mogelijkheid lekker speelbaar op krijgen, doordat ik last heb van veel gekke framedrops. Dit spel is m'n grootste miskoop van de afgelopen tijd en ik heb hem dan ook weer terug in de kast gelegd.

Mocht je een moederbord hebben dat compatible is met AM2+/AM3 processoren, dan zou je eventueel een upgrade kunnen overwegen naar bijvoorbeeld een Phenom II X3 of X4.

• Joeridev
Ik vind het inderdaad wel absurd dat Rockstar wegkomt met een vermelding van minimum systeem eisen CPU 2000mhz en dit vervolgens bij lange na niet waarmaakt.

Ik heb deze (budget) processor kort geleden gekocht voor GTA met die systeemeisen in mijn achterhoofd. Echt veel zin om alweer een nieuwe processor aan te schaffen heb ik niet, zoals je zult begrijpen.

Is overklokken een optie met temperaturen van rond de 35 graden Celsius? (Core 1: 9 C en Core 2: 18 C)

Verwijderd

ik weet niet wat er met jullie cpu/computer aan de hand is dan maar bij mij speelt het soepel niet alles op high maar toch.

system spec:
Athlon X2 3800+ @ stock(2ghz)
2gb ddr2 @ 800mhz
ati hd 4670 @stock
maxtor 250gb 7200 rpm
Windows xp

Mischien kan je beter eerst een 3d mark test doen en je score met andere vergelijken. misschien dat er toch wat anders aan het handje is

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 19:01 ]

• Joeridev
Hey dat is vreemd inderdaad. In principe kan ik alles op very high zetten, behalve de texture quality en drawing distance. Die moeten op low om een goede framerate te hebben. De verhouding is dus helemaal zoek wat dat betreft.

Ik zal inderdaad eens een 3d mark test doen, want dit zou totaal niet mogen kloppen.

• Joeridev
3DMark Score
P7401 3DMarks

CPU Score
19675

Graphics Score
6127

De score verbaasd me. Schijnbaar is mijn grafische kaart verhoudingsgewijs een stuk trager dan mijn CPU.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:47
Joeridev schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:21:
3DMark Score
P7401 3DMarks

CPU Score
19675

Graphics Score
6127

De score verbaasd me. Schijnbaar is mijn grafische kaart verhoudingsgewijs een stuk trager dan mijn CPU.
En dan mag je nu de PhysX in de nVidia drivers uitzetten en nog een keer testen, want je CPU score is kunstmatig verhoogd doordat de GTS250 de PhysX heeft gedaan, ipv de CPU

• Joeridev
Even een nieuwe test gedaan met 3dmark Vantage en de PhysX aangepast.

3DMark Score
P5191 3DMarks

CPU Score
3531

Graphics Score
6156

"Rather old system" wordt het genoemd.

Heeft iemand een score met een vergelijkbaar systeem?
Pagina: 1