In Access heb ik een database, en met een bepaalde query wil ik op elke rij één product hebben. In dat product zit ‘tijd’ (minuten) geproduceerd op een bepaalde datum. Daar doe ik niet ‘Group by’ maar ‘Som’: op die ene regel moet de totale tijd van dat product zitten. Er is ook een kolom ‘jaar’. Het vinkje bij weergeven staat uit, want het jaar heb ik verder niet nodig, wel het criteria <2010. Het gaat om productie t/m 31-12-2009.
Bij de uitvoer (gegevensbladweergave) krijg ik voor sommige producten echter twee regels, één met de totale tijd in het jaar 2009 en één met de totale tijd in 2008. Hij sommeert de tijd dus wel goed, maar ik wil geen onderscheid zien in jaren.
Hoe doe ik dit?
Ik krijg bijvoorbeeld:
Maar ik wil gewoon:
Bij de uitvoer (gegevensbladweergave) krijg ik voor sommige producten echter twee regels, één met de totale tijd in het jaar 2009 en één met de totale tijd in 2008. Hij sommeert de tijd dus wel goed, maar ik wil geen onderscheid zien in jaren.
Hoe doe ik dit?
Ik krijg bijvoorbeeld:
code:
1
2
| Product 1 Eigenschap X 1200 minuten jaar 2008 (jaar niet zichtbaar) Product 1 Eigenschap X 800 minuten jaar 2009 (jaar niet zichtbaar) |
Maar ik wil gewoon:
code:
1
| Product 1 Eigenschap X 2000 minuten |