Remote Control en Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik ben een htpc aan het ineensteken (ik weet trouwens ook dat hiervoor een topic is opgestart bij HW, maar ik denk dat hier de experts van Linux zitten, dus vraag ik het liever hier :) )

Ik wil dus deze htpc met een remote bedienen, de meeste reviews die ik online lees zijn vaak enkele jaren oud, en het is de bedoeling dat ik het systeem met nieuwe HW ineensteek.

Ik lees vaak over LIRC, maar hiervoor is enkel ondersteuning met een seriele of parallelle kabel, dat niet op het moederbord aanwezig is.

Kennen jullie betere oplossingen dan dit? Graag jullie gedacht hierover.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnicronNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Moet ook gewoon met usb kunnen!

alle hardware:
http://www.lirc.org/html/table.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is dit een vraag aangaande hardware. Dit heeft verre niets te maken met het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Wel ik ben meer geïnteresseerd in de projecten.

Projecten zoals LIRC voor remote control. ALSA voor geluid. Van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 21:45
tja, heb je al een IR in je behuizing? HTPC kasten zit vaak al een iMon in (vaak met display). Je kan voor gewone kasten ook vaak Bays kopen. Bijna alles is iMon.
Mocht je een losse IR receiver kopen/maken hou er dan rekening mee dat je daarmee NIET je computer kan aanzetten.

ps: lirc zit nog niet in de kernel. Je zult de module tegen de kernel aan moeten bouwen. Wat soms nog problemen kan opleveren. (zoals ik heb met de IR van de actec fusion kast.)
Wellicht dat iets als ubuntu hier minder problemen mee heeft.

Voor je htpc, vaak wil je je videokaart inzetten om HD te decoderen. Op dit moment is alleen Nvidia met VDPAU een waardige oplossing.