Goede AP/Router

Pagina: 1
Acties:

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:01

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
Ben op zoek naar een solide AccesPoint / Router oplossing voor een tijdelijke oplossing in een guesthouse in Afrika.
Normaal gebruik ik de 1242 AP's in een managed wifi omgeving van Cisco, maar deze AP's zijn ligthweight of echt alleen AP (kortom routeren en natten niet).
Liefst zou ik een Cisco 881 kopen, maar er is niets fatsoenlijks leverbaar op korte termijn (lees voor a.s. maandag).
Dus iemand nog goede tips qua hardware om zo toch een solide oplossing op te kunnen bouwen.
Vlieg liever niet al te vaak die kant op :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:16

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb nog geen slechte ervaringen met draytek.
Je zou daar eens tussen de producten kunnen kijken?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:51
allure schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:47:
Ik heb nog geen slechte ervaringen met draytek.
Je zou daar eens tussen de producten kunnen kijken?
Moet wel zeggen dat ik met de 2200/2300/2800 serie toch wel na een aantal jaren problemen begin te krijgen. Ik weet niet voor hoe lang ze er moeten staan, maar als het dat het geval is kan je dat beter niet kiezen denk ik zelf. Kan je die cisco nergens uit een webwinkel vissen of leverancier waar je naar toe rijdt?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

cyclone schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:11:
Normaal gebruik ik de 1242 AP's in een managed wifi omgeving van Cisco, maar deze AP's zijn ligthweight of echt alleen AP (kortom routeren en natten niet).
Een puur Access Point routeert ook niet, maar is een bridge tussen WiFi en Wired Ethernet.

Overigens is dit meer een topic voor Netwerken.

Verder zou ik wel eens willen weten wat voor functies je er mee wilt doen. Is een enkel device genoeg, of ga je een mesh met devices maken om een groot oppervlak te dekken.
Ook zal je vast zelf nog wel wat mogelijkheden zijn tegengekomen in je zoektocht. Wat was daar mis mee?

Kortom: Meer info please :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Zoek een SoHo router die DD-WRT kan draaien. Tegenwoordig is de 'entry-level' Cisco gear gewoon Linksys brol met een Cisco sticker, ik ben echt niet blij met een paar van hun goedkope routers.

Ik heb onlangs een Asus RT-N16 gekocht en met 480MHz MIPS processor, 128MB RAM en 32MB flash komt het aardig dicht bij een mini-server (of je steekt gewoon een USB stick erin). Het heeft ook gigabit poorten en je kunt routen ipv bridgen tussen de 'WAN poort', wireless en wired en elke 'LAN' poort kan apart gehouden worden met een VLAN.

Het draait bij mij een webserver met PHP en Perl alsook enorm goede range (via de DD-WRT software kun je de antenne iewat meer kracht geven) en geeft een degelijke throughput.

[ Voor 12% gewijzigd door Guru Evi op 05-01-2010 17:47 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:01

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
@Equator

Idd een echt AP doet dat idd niet, maar als je een beetje ervaring hebt met de huidige AP's doen ze ongeveer alles, wat vaak ten koste gaat van de stabiliteit.
Leuk voor de consument thuis die zo nu en dan kan resetten, maar ik moet dit in Afrika plaatsen waar ik niet even de spullen kan resetten, en ik gebruikers heb (met alle respect hoor) die nog te dom zijn om te poepen.

En wat je opmerking betreft dat ik het in Netwerken had moeten stellen, JUIST niet ben opzoek naar een professioneel product, niet een of andere consumenten oplossing.
Het is dat de Cisco 800 serie op dit moment niet te leveren is dan had ik de vraag niet eens hoeven te stellen.

Wat betreft de andere opmerkingen, heb idd even over Linksys gedacht met DD wrt, maar die nieuwe AP's hebben geen externe Antenne's meer en heb ik ook minder goede ervaringen mee gehad.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-03 23:03
Ik ben zelf heel erg tevreden over de bordjes en software van Mikrotik. Zie http://www.routerboard.com en http://www.mikrotik.com

Je kan hier zelf bepalen welke en hoeveel radio's je erin zet. De software is gebaseerd op linux, maar configuratie gaat via een windows tool of de CLI.
Deze dingen ondersteunen echt alles. NAT, IPv6, BGP, MPLS, GPRS, UMTS, 802.11a/b/g/n, PPPoE ....

Ik heb zelf een stel RB600A's om een 80 mbit full-duplex wireless verbinding op te zetten. En anders zet ik er 2 802.11n kaartjes in om als simpel accespoint op te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door FatalError op 07-01-2010 10:14 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1