Ben ik nou gek of belazert T-Mobile de boel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Als mijn redenering klopt, rekent T-Mobile de afgelopen jaren stelselmatig 19% teveel voor belminuten en SMS-jes bij mijn FLEX-abonnement. De manier waarop is echter zo overduidelijk dat ik me niet kan voorstellen dat niemand dit eerder ontdekt heeft. Daarom denk ik dat ik iets mis.

Feit: Een Flex25 abonnement kost EUR 25 per maand, inclusief BTW.
Feit: Een Flex25 abonnement geeft 25 euro per maand beltegoed.
Feit: T-Mobile adverteert met gesprekskosten van 15ct/min incl. BTW.
Feit: T-Mobile adverteert met SMS-kosten van 15ct per stuk incl. BTW.

In Theorie zou de rekening er dus zo uit kunnen zien, als je nog EUR 20 meneemt van vorige maand, 100 minuten gebeld en ge-smst hebt en er vanwege de nieuwe maand EUR 25 bijgeteld wordt:

Specificatie gesprekskosten (via My T-Mobile):
totaal uit bundel 15,00

Verwachtte factuur:
Vorig tegoed: 20,00
Verbruikt:    15,00
Ingekocht:    25,00
Nieuw tegoed: 30,00

Wat ik op mijn rekening echter zie is dit:
Vorig tegoed: 20,00  <-- exclusief BTW
Verbruikt:    15,00  <-- INCLUSIEF BTW
Ingekocht:    21,01  <-- exclusief BTW
Nieuw tegoed: 26,01  <-- exclusief BTW

Bij de specificatie is te zien dat gesprekken van minder dan 1 minuut precies 15 cent kosten. Dat kan kloppen, want de eerste minuut is het verborgen starttarief. Ook langere gesprekken blijken neer te komen op precies 15 cent per minuut. SMS-jes zijn in ieder geval 15ct per stuk. Ik mag dus concluderen dat de gespecificeerde kosten dus de kosten zijn die volgens alle documentatie INCLUSIEF BTW is.

Het beltegoed wordt echter EXCLUSIEF BTW bijgehouden. Met andere woorden, de BTW wordt betaald en de rest gaat in je beltegoed. Ook goed, maar bereken de belkosten dan ook EXCLUSIEF BTW.

Je zou verwachten dat je met 25 euro beltegoed en een minuutprijs van 15ct dus 2500/15 = 166,7 minuten kan bellen. Of dat je met 21,01 ex en een minuutprijs van 12,6ct ex dus 2101/12,6 = 166,7 minuten kan bellen.

Als je echter rekent volgens T-Mobile, dan kun je met 25 euro beltegoed en een minuutprijs van 15ct slechts 2101/15 = 140,1 minuten bellen!

Dit komt dus neer op een effectieve minuutprijs van 17,8 cent!

Dit is echter zo duidelijk - als je de moeite neemt om de factuur eens goed te bekijken - dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat niemand dat eerder gezien heeft. Zou iemand met wat boekhoudkundig inzicht eens kunnen kijken of ik hier onzin praat?

Zou iedereen met een Flex-abonnement eens willen nagaan of deze methode ook bij hen gehanteerd wordt? Misschien ben ik wel de enige benadeelde?

Anders wordt het hoog tijd om eens de media op te zoeken...

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op zich is het niet zo gek, jij moet namelijk gewoon de BTW betalen, wat dus betekend dat je voor 25 euro effectief gezien ruim 21 euro tot je beschikking hebt. De overige 4 euro is BTW die doorberekend wordt.

Echter is de prijs per minuut dan inderdaad dus exclusief btw 15 cent, ik weet niet of ze dat anders beschrijven op hun site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij mag je niet eens de prijs excl. btw gebruiken voor consumenten op je website. Dus het zou iets anders moeten zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Op hun site en overal waar je het vraagt staat: 15ct inclusief BTW.

Kijk maar: http://www.t-mobile.nl/pe...ie/abonnementen/flex.aspx
En: http://www.t-mobile.nl/pe...matie/prijslijst-flex.pdf

Citaat: Alle prijzen zijn inclusief 19% btw.
En: Prijslijst T-Mobile Flex, tarieven inclusief btw, afgerond op 2 decimalen, geldig vanaf 18 oktober 2009.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Als ik de voorbeeld factuur van Tmobile FLEX op hun website bekijk
https://www.t-mobile.nl/M...t/factuuruitleg_flex.aspx
Dan zie ik dat alle bedragen (vorig, verbruikt, ingekocht, nieuw) Excl. BTW zijn.
(onderaan in de factuur)

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:08:
Volgens mij mag je niet eens de prijs excl. btw gebruiken voor consumenten op je website. Dus het zou iets anders moeten zijn.
Het mag wel, maar niet met de aanduiding dat het excl. btw is. En zonder die aanduiding mag de consument erop vertrouwen dat de prijs incl. btw is :) Op facturen mag het overigens wel, en dat gebeurt ook vaak.
Op zich is het niet zo gek, jij moet namelijk gewoon de BTW betalen, wat dus betekend dat je voor 25 euro effectief gezien ruim 21 euro tot je beschikking hebt. De overige 4 euro is BTW die doorberekend wordt.
De btw wordt nu tweemaal doorberekend.

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 05-01-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Str1ngS schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:10:
Als ik de voorbeeld factuur van Tmobile FLEX op hun website bekijk
https://www.t-mobile.nl/M...t/factuuruitleg_flex.aspx
Dan zie ik dat alle bedragen (vorig, verbruikt, ingekocht, nieuw) Excl. BTW zijn.
(onderaan in de factuur)
Yep, dat zie ik dus ook. Maar het bedrag onder "verbruikt" is dus een optelling van alle gemaakte kosten INCLUSIEF BTW. Daar zit hem het venijn!

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TwOkkie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:13:
[...]

Yep, dat zie ik dus ook. Maar het bedrag onder "verbruikt" is dus een optelling van alle gemaakte kosten INCLUSIEF BTW. Daar zit hem het venijn!
Is dat wel echt zo? Of kom je bij optellen uit op 15/1,19? E-mail hem anders naar mijn username bij toegangvooriedereen, dan wil ik wel kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
GlowMouse schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:10:
[...]
De btw wordt nu tweemaal doorberekend.
Ik vond de excl BTW bedragen ook altijd onduidelijk, zeker omdat het mij als consument niet kan schelen waar ik aan betaal, het totaal is interessanter.
Maar als ze daadwerkelijk dubbel rekenen zou dat wel heel smerig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

TwOkkie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:13:
[...]

De verbruikt uit de voorbeeld factuur, is evenals de eerst FLEX15 vermelding 1,26. Beide zijn excl btw.

Btw wordt in je vebruikt lijst pas bij het eindbedrag bijgetelt. (bij het subtotaal)

edit: betere uitleg.

In de hele berekening wordt gerekend met bedragen excl. btw. De btw wordt opgeteld bij het subtotaal.

Jij zegt dus dat dit bedrag (subtotaal + btw), bij jou onder Verbruikt staat?

[ Voor 18% gewijzigd door Str1ngS op 05-01-2010 13:16 ]

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Str1ngS schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:15:
[...]

De verbruikt uit de voorbeeld factuur, is evenals de eerst FLEX15 vermelding 1,26. Beide zijn excl btw.

Btw wordt in je vebruikt lijst pas bij het eindbedrag bijgetelt. (bij het subtotaal)

edit: betere uitleg.

In de hele berekening wordt gerekend met bedragen excl. btw. De btw wordt opgeteld bij het subtotaal.

Jij zegt dus dat dit bedrag (subtotaal + btw), bij jou onder Verbruikt staat?
In de voorbeeld-factuur wordt het deel met de specificatie van de gesprekskosten niet getoond en ook niet uitgelegd. Als ik naar mijn specificatie kijk (van de gedownloadde factuur), dan kom ik tot de conclusie dat zowel de bedragen per regel als het totaal per post als het totale totaal, de Inclusief BTW zijn. SMS'jes kosten 15ct, drie SMS-jes 45ct. Een halve minuut bellen kost 15ct en 3 hele minuten 45 cent. Het totaal voor 3 SMS-jes en deze twee gesprekken is dan 45 + 15 + 45 cent oftewel EUR 1,05. Dit bedrag, dat volgens mij dus Inclusief BTW zou moeten zijn, wordt van het beltegoed (waar de BTW al uit is) afgetrokken. Mijn conclusie: die 15 cent is dus ex BTW. De effectieve kosten zijn namelijk 17,8 cent.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-10 21:20
bij mij staat alles EX-btw, ook het verbuik (afgerond op hele centen kost een sms 13 cent EX-btw, en 15 cent INCL-btw)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
Bizar, nu ik naar mijn factuur kijk zie ik ook dat ik bij mijn Flex 20 per minuut/sms 17 cent gespecificeerd zie staan. Dat is dus volgens de website inclusief btw, op de factuur zou dat er dus ex btw op moeten staan, aangezien dat niet zo is lijkt het er inderdaad erg sterk op dat ze dubbel btw aftrekken van mijn tegoed.
Eens een email sturen...

Edit: Mij oudste factuur is van april 2008, daar staat het ook al zo op.

[ Voor 9% gewijzigd door troftnom op 05-01-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 13:25
Kan je niet een anoniem voorbeeldje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

ff een ander voorbeeld als je meer verbruikt zou hebben:
"jouw factuur":
Vorig tegoed: 20,00 ex btw
Nieuw tegoed: 21,01 ex btw
Gebruikt: 55,00 (incl btw)
Totaal betalen: 13,99 ex btw
= 16,65 incl btw

En zou moet zijn:
Vorig tegoed: 20,00 ex btw
Nieuw tegoed: 21,01 ex btw
Gebruikt: 46,22 (ex btw)
Totaal betalen: 5,21 ex btw
= 6,20 incl btw

Met dit voorbeeld scheelt het gewoon meer dan 10 euro!
Als het inderdaad op deze manier gefactureerd is klopt het niet wat T-Mobile doet en is het zelfs een grove fout.

Je zal dit zeker moeten aankaarten via post/e-mail bij T-Mobile (via de telefoon zullen ze t niet snappen :9 )

Succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Ik heb nog nooit meer verbruikt dan mijn beltegoed groot is. In een paar jaar tijd is dat overschot gegroeid tot een euro of 100, dus dat zal ik niet zo gauw opmaken.

Ik wil wel een factuur posten, maar dan weet T-Mobile meteen wie ze die miljoenenstrop aangepraat heeft. Ook al haal ik alle nummers eruit, aan de combinatie van beltegoed, gesprekskosten en verbuik heb je mij zo uit de database gefilterd:

SELECT * FROM facturen WHERE verbruik=A AND saldo=B AND belkosten=C AND smskosten=D

Hoeveel unieke klanten zullen daar al uit rollen?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

dat er uberhaubt een speciaal pagina is wat het factuur van tmobile eventjes uitlegt :/

hier mijn laatste factuur, let wel ff op het is een zakelijke simonly dus of het iets uitmaakt???

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2w5vjbs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
@SYQ, die 46,43 zou dus de belkosten EX BTW moeten zijn, maar klopt dat ook? Kun je de specificatie nazien?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:36
TwOkkie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:23:
[...]

In de voorbeeld-factuur wordt het deel met de specificatie van de gesprekskosten niet getoond en ook niet uitgelegd. Als ik naar mijn specificatie kijk (van de gedownloadde factuur), dan kom ik tot de conclusie dat zowel de bedragen per regel als het totaal per post als het totale totaal, de Inclusief BTW zijn. SMS'jes kosten 15ct, drie SMS-jes 45ct. Een halve minuut bellen kost 15ct en 3 hele minuten 45 cent. Het totaal voor 3 SMS-jes en deze twee gesprekken is dan 45 + 15 + 45 cent oftewel EUR 1,05. Dit bedrag, dat volgens mij dus Inclusief BTW zou moeten zijn, wordt van het beltegoed (waar de BTW al uit is) afgetrokken. Mijn conclusie: die 15 cent is dus ex BTW. De effectieve kosten zijn namelijk 17,8 cent.
Wat je kan proberen is alle losse bedragen op tellen uit je specificatie. Komt hier dan exact het bedrag uit wat er van EX btw tegoed wordt afgehaald, betaal je inderdaad dubbel btw. Het kan echter ook zo zijn dat je op 19 % meer uit komt.
In het laatste geval is je rekening zelf EX btw, maar je specificatie INCL. Dan klopt het uiteindelijk toch, maar lijkt het krom. Ik heb zulke kromme facturen wel vaker gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

Kheb net zelf even in mijn specificatie gekeken (heb een Relax 150 abbo).

Tmobile zegt dat belkosten buiten mijn abbo 25ct incl. btw zijn. In de specificatie van mijn factuur staat dat 1 minuut 21ct excl, kost (wat dus 25 incl is).

De prijzen in mijn specificaties zijn dus wel excl. btw

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het dan vervolgens wel exact hetzelfde bedrag als op de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Nivado schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:14:
[...]

Wat je kan proberen is alle losse bedragen op tellen uit je specificatie. Komt hier dan exact het bedrag uit wat er van EX btw tegoed wordt afgehaald, betaal je inderdaad dubbel btw. Het kan echter ook zo zijn dat je op 19 % meer uit komt.
In het laatste geval is je rekening zelf EX btw, maar je specificatie INCL. Dan klopt het uiteindelijk toch, maar lijkt het krom. Ik heb zulke kromme facturen wel vaker gezien.
Dat is hier zeker niet het geval. Weet je wat, hier is een vrij korte factuur:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2djdr0x.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door TwOkkie op 05-01-2010 16:39 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zie het probleem trouwens helemaal niet op mijn rekening:
Vorig tegoed: 29,99 <-- exclusief BTW
Verbruikt: 12,30 <-- EXCL BTW
Ingekocht: 16,81 <-- exclusief BTW
Nieuw tegoed: 34,50 <-- exclusief BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
RemcoDelft schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:37:
Waarom denk jij dat dat EXCL BTW is? Omdat dat erboven staat of omdat je de specificatie bekeken hebt?

Zo te zien heb je een Flex20, dus jouw gesprekken van minder dan 1 minuut en je SMS'jes zouden 14,3ct moeten kosten in de specificatie. Als ze daar toch 17ct kosten, is het dus wel degelijk het bedrag INCL BTW.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 23:54
Ik zie het probleem ook niet.
Bovenstaande factuur van TwOkkie:
Ingekocht beltegoed = ex btw
Verbruikt beltegoed = ex btw
Specificatie = ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het lijkt inderdaad niet te kloppen. De 9,45 euro is INCL BTW en dat wordt vervolgens direct gebruikt in de berekening van je nieuwe tegoed dat EXCL BTW is. Er vanuit gaande dat je tarief echt 15 ct/min is INCL BTW.

Dus stel dit zou je eerste maand zijn en je zou je bundel volledig gebruiken zou het er zo uitzien.
VERBRUIKT: 25 euro
TEGOED: 21.01 - 25
Te betalen: 3.99 euro

Je zou dan dus bij moeten betalen terwijl je volledig binnen je bundel bent gebleven.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
RemcoDelft schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:37:
Vorig tegoed: 29,99 <-- exclusief BTW
Ingekocht: 16,81 <-- exclusief BTW
Nieuw tegoed: 34,50 <-- exclusief BTW
En in de specificaties is ook echt excl BTW geteld?
Dus niet zoals bij het voorbeeld van de TS met 15 cent (voor <1 minuut bellen) waar excl btw er eigenlijk 15/119 * 100=12.61 zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
sj0erd. schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:44:
Specificatie = ex btw
Als mijn belminuten 15 cent Inclusief BTW zouden kosten, dan zouden ze in de specificatie dus als 12,6 cent moeten staan en niet als 15 cent, want dan kosten ze uiteindelijk 17,8 cent. Zie ook mijn rekenvoorbeelden in mijn eerste posting...

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
Welke prijslijst gebruik je om te bekijken wat je tarief per minuut/sms is?
De prijslijst die nu op de t-mobile website staat is niet van toepassing voor je "oude" flex abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
sj0erd. schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:44:
Specificatie = ex btw
Je moet je niet blind staren op de totalen en de vermelding ex. btw. Het gaat erom dat in de specificaties de bel/sms kosten inclusief btw worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 07:22
het verbruikte tegoed bij TwOkkie is als ik de specificatie lees 0,15 cent per minuut. Dit is de prijs inclusief BTW. Gecheckt op de website van Tmobile en idd dat is de prijs incl btw.

Nu heb ik alleen zijn specificatie nog niet opgeteld. Maar zijn verhaal van bundel is exclusief maar verbuikt inclusief lijkt te kloppen. Echter dit kan ik alleen maar echt beamen als ik de volledige specificatie kan natellen. Voor hetzelfde geld blijkt dat de bedragen opgeteld 9,45+19%= 11,25 te zijn in dat geval klopt de factuur gewoon

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hier ook een mooie:

Abo Flex 25, 1 maand oud. SMS / Bellen per minuut: 15 cent incl btw.

Op de specificatie: 30 SMS uit bundel, per stuk 13 cent.
Totaal: 3,90 excl. btw. (=4,64 incl btw)

Echter...30 sms x 15 cent is 4,50. Genaaid voor 4,64-4,50 = 14 cent dus.

Hetzelfde geldt trouwens voor gesprekken van minder dan een minuut, die zouden 15 cent incl btw moeten kosten maar kosten 13 cent excl btw. (=15,4 cent incl btw)

[ Voor 25% gewijzigd door Wolly op 05-01-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:55:
Hier ook een mooie:

Abo Flex 25, 1 maand oud. SMS / Bellen per minuut: 15 cent incl btw.

Op de specificatie: 30 SMS uit bundel, per stuk 13 cent.
Totaal: 3,90 excl. btw. (=4,64 incl btw)

Echter...30 sms x 15 cent is 4,50. Genaaid voor 4,64-4,50 = 14 cent dus.
Die fijne afrondingen waren mij ook al opgevallen... Ga er toch ook eens achteraan hoe dit zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 07:22
De gehele factuur nageteld. Is hij compleet want ik kom als ik het na tel op 9.01 euro verbruik incl btw uit (inclusief 2 sms)

met maximale afronding zou ik op maximaal 9,18 uit mogen komen (35x0,00499=0.17)

Edit: heb een rekenfout gemaakt gooi even de hele factuur in excel

De hele specificatie nageteld:

De genoemde bedragen op de specificatie zijn inclusief BTW, want het tarief is 0,15 euro per minuut inclusief btw en de kosten hier zijn ook 0,15 cent per minuut .... dus de specificatie is inclusief BTW

Nageteld is de specificatie ook 9,45 euro. Dit bedrag is dus inclusief BTW en wordt afgetrokken van een tegoed eclusief BTW.

In mijn ogen is dit een grove fout en zou niet moeten mogen voorkomen.

Met nadere kennis van onderstaande posten

Als het tarief voor de TS inderdaad 0,18 inclusief btw is

Dan zijn de kosten per minuut 0,15 cent per minuut: 0,18/1,19=0.15126 cent per minuut. En is de factuur gewoon juist. Te snel geoordeeld :X

[ Voor 73% gewijzigd door Tribledragon op 05-01-2010 17:18 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
Tribledragon schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:52:
het verbruikte tegoed bij TwOkkie is als ik de specificatie lees 0,15 cent per minuut. Dit is de prijs inclusief BTW. Gecheckt op de website van Tmobile en idd dat is de prijs incl btw.
Nogmaals; jullie kijken op de verkeerde prijslijst. Dit is de prijslijst van de Flex abonnementen sinds juli dacht ik. TS Heeft een ouder abonnement en heeft ook andere tarieven!

Wat me idd wel is opgevallen is het afronden, maarja tot 4 cijfers achter de komma gaan rekenen lijkt me ook niet de bedoeling.

Als ik kijk naar mijn factuurspecificatie:
Ik heb een flex 15 (2e abonnement naast iphone)
Tarief per minuut inc btw 20 cent.
Er wordt in rekening gebracht 17 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Ik heb de losse bedragen wel opgeteld en kom uit op 9,45. Ook met die mogelijkheid had ik rekening gehouden.

Maar...
sj0erd. schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:49:
Welke prijslijst gebruik je om te bekijken wat je tarief per minuut/sms is?
De prijslijst die nu op de t-mobile website staat is niet van toepassing voor je "oude" flex abonnement
Dit kon wel eens de sleutel zijn. Ik heb een abonnement dat heet "Flex 25 '07" oftewel tegen de voorwaarden uit 2007 ? Ik vind nu ook een posting uit 2007 op telecomvergelijker.nl waaruit blijkt dat je voor een Flex25 toen 18ct per minuut/SMS betaalde...

Als dat nog steeds geldt voor mijn abonnement, dan....

AAARRGHHH, dan ben ik dus toch gek!

Welgemeende excuses in dat geval naar T-Mobile voor de insinuatie dat ze de boel zouden belazeren. Als enige verdediging kan ik aanvoeren dat ik via My T-Mobile nergens kan vinden dat ik 18 cent zou moeten betalen in plaats van de 15 cent waar je iedere keer op uit komt.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
TwOkkie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:47:
[...]

Als mijn belminuten 15 cent Inclusief BTW zouden kosten, dan zouden ze in de specificatie dus als 12,6 cent moeten staan en niet als 15 cent, want dan kosten ze uiteindelijk 17,8 cent. Zie ook mijn rekenvoorbeelden in mijn eerste posting...
Als ik je factuur na reken, dan klopt het helemaal en kom je inderdaad op een tarief van 15 ctpm EX btw. Als je er zeker van bent dat dit 15 ctpm INCL btw zou moeten zijn, zou ik de klanten service bellen en verhaal halen. Het klopt dan ook dat als je tarief 15 ctpm INCL zou zijn dat er 12.6 ctpm op je factuur zou moeten staan.

Edit: @ laatste post. Goed om te lezen dat ze bij dergelijk bedrijven toch weten hoe ze belasting moeten berekenen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Nivado op 05-01-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:56:
[...]

Die fijne afrondingen waren mij ook al opgevallen... Ga er toch ook eens achteraan hoe dit zit...
Dit heeft denk ik te maken dat TMobile om de 1 of andere redenen heeft besloten om per geleverd product (in dit geval per sms) het ex btw bedrag af te ronden. AH heeft eens een probleem gehad met de belastingdienst tot de hoge raad, en hier kwam het volgende uit:
16. De Hoge Raad voegt hieraan toe dat het bij het berekenen van de btw vrijstaat de belasting per levering van een goed of per verrichte dienst te berekenen en rekenkundig af te ronden, dan wel de afronding toe te passen op het totaalbedrag van een aantal leveringen of diensten tezamen, namelijk, zoals in het hoofdgeding, per winkelmandje. Deze twee methoden zijn volgens hem, vanaf 1 juli 2004, neergelegd in artikel 5a van het Uitvoeringsbesluit omzetbelasting 1968.
TMobile kiest dus helaas voor de klant voor 'per verrichte dienst', waar elke meedenkende leverancier zou kiezen voor afronding op totaalbedrag. Denk je dus 15 cent per sms te betalen, betaal je eigenlijk (0,13*1,19=)15,47 cent per sms. Als je dan nog bedenkt dat TMobile adverteerd met '15 cent per sms' vind ik het redelijk naar bedrog stinken.

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 05-01-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Wolly schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:18:
[...]

TMobile kiest dus helaas voor de klant voor 'per verrichte dienst', waar elke meedenkende leverancier zou kiezen voor afronding op totaalbedrag. Denk je dus 15 cent per sms te betalen, betaal je eigenlijk (0,13*1,19=)15,47 cent per sms. Als je dan nog bedenkt dat TMobile adverteerd met '15 cent per sms' vind ik het redelijk naar bedrog stinken.
Dit komt eerder omdat 18/1.19 = 15,126 Zie TS laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:21:
[...]

Dit komt eerder omdat 18/1.19 = 15,126 Zie TS laatste post.
Ik heb het over mijn casus met een flex 25 abo van 1 maand oud, waarbij een belminuut of een sms 0,15 incl. btw zouden moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Ook lekker verwarrend dat het nieuwe tarief inclusief BTW hetzelde is als het oude tarief exclusief BTW. Het zette mij in ieder geval op het verkeerde been.. ;-)

Sorry mensen voor de veroorzaakte verwarring. Ik had gewoon de klantenservice moeten bellen...

... en bedankt sj0erd voor het juiste antwoord!

[ Voor 24% gewijzigd door TwOkkie op 05-01-2010 17:27 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
Geen probleem TwOkkie.
@ Wolly; dat lijkt inderdaad niet te kloppen. Al gebeld naar de klantenservice voor uitleg? Kan je anders een voorbeeldje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Bizar, zie nu dat dit bij mij ook de verklaring is.
Flex 20, '07 heeft een sms/minuut tarief van 20 cent, wat bij een huidige flex 20 dus 17 cent is geworden.
17 ex. BTW komt neer op 20 cent met BTW (of 20.23 om precieus, daar pakken ze nog even een procent extra).

Tmobile lijkt de prijzen van Flex '09 wel verlaagd te hebben met het btw tarief, dat kwam nu wat onhandig uit bij de specificaties..

Heb met veel moeite nog een link kunnen vinden op de Tmobile website naar de Flex '07 voorwaarden. Zou wel handig zijn als die bedrijven dat allemaal netjes online lieten staan ter naslag.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 06-01-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:44
AbonnementPrijs per minuut excl BTWPrijs per minuut incl BTWVoorwaarden
Flex 25 '070,150,18Link
Flex 25 '090,130,15Link

[ Voor 21% gewijzigd door Koode op 06-01-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12
T-Mobile belazert de boel niet. Je zit zelf mis. Je hebt een Flex '07 abonnement, daarvoor gelden andere tarieven. Zoals je kan zien, 18cent per minuut of per SMS voor Flex 25 :)

.edit: wat Koen hierboven zegt dus.. Voortaan toch eerst het hele topic lezen :P

[ Voor 13% gewijzigd door JJapie op 06-01-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Feit blijft dat die in/ex kunstjes toch aardig wat geld kunnen kosten over een langere periode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Inderdaad. Ik heb dan weliswaar een Flex Sim Only 30. Per minuut/sms: 0,11 exclusief btw op de factuur. x1,19 maakt: 0,1309! Afgekapt weliswaar de geadverteerde 13 cent maar per sms/minuut pakken ze dus wel mooi door dat truukje 0,0009 cent mee. Doe dat eens maal het aantal smsjes/minuten per klant en het is een goudmijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, neem alleen al het aantal smsjes wat ik het afgelopen jaar heb verstuurd.
Denk dat ik er rond de 150 per maand verstuur, dus gaat toch richting de 2 euro per jaar...

En dat is ervanuitgaand dat ze met de minuten niet zoiets flikken...
Pagina: 1