Toon posts:

Luide 'pop' bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Sinds ik Windows 98SE opnieuw heb geinstalleerd hoor ik telkens als mijn geluidskaart geinitialiseerd wordt een soort van knetterend 'pop' geluid uit mijn speakers. Ben ik niet echt blij mee. Vervelende is dat ik het nu ook heb sinds ik Win2K opnieuw heb geinstalleerd.

Win98SE UK, Win2K Pro UK SP1, overal laatste drivers van.

Iemand?

edit:

Vergeet wat important details: Betreft een SB Live! 1024 icm een Labtec APX 4620 set.

Verwijderd

Ik heb hier ook een SBlive 1024! met 4 boksen en heb dat ook met windows 98 se. Bij mij is het tijdens het opstartscherm. Die plop of tik is dat je geluidskaart wordt geinitialiseerd.

Heb jij 4 of 2 boxen. Bij mij geeft ze een harde plop als de kaart op 2 boksen staat ingesteld. Staat de kaart ingesteld op 4 boksen geeft ze bij mij een zacht tikje.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Had het niet met m'n SB Live, heb het nu wel met m'n Terratec XFire.. Is overigens niet zo'n extreem harde pop waar jij het over hebt, maar misschien staan mij speakers gewoon zachter.. :)

Verder is het geluid werkelijk perfect, dus ik stoor me er niet aan.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft iets te maken met de autodetectie van de kaart of andere hardware, geloof niet dat er heel veel aan te doen is (ik stoor me er zelf eigenlijk ook niet echt aan).

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

De kaart wordt gewoon aangezet. dit veroorzakt een storing op de lijn. Dit is bij alle audio producten. Bij duurdere spullen wordt dit echter omzeilt door voor het aanzetten de in en outputs los te koppelen en deze pas na enkele seconden te activeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 16:57 schreef Judaz het volgende:
De kaart wordt gewoon aangezet. dit veroorzakt een storing op de lijn. Dit is bij alle audio producten. Bij duurdere spullen wordt dit echter omzeilt door voor het aanzetten de in en outputs los te koppelen en deze pas na enkele seconden te activeren.
Duidelijk. Volgende keer dan maar een duurdere kaart:)

Thanks!
Pagina: 1