SQL naar frm, MYI en MYD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Topicstarter
Vandaag wilde ik proberen een lokale Wordpress installatie ( via MAMP 1.8.3 ) naar een testserver online te zetten.
Na de codex te hebben gelezen veranderde ik het adres van de homepagina en het blog adres in Wordpress zelf naar het adres van de testserver ( dit is dus lokaal gebeurd )
Na het opslaan kreeg ik een database error.

De database is gebackuped en ik zie alle bestanden in de MAMP folder, alleen zijn dit allemaal frm, MYI en MYD bestanden. Ik heb alleen een .sql toen ik in MySQL de database exporteerde. Dit had ik lokaal gedaan voordat ik er niet meer inkwam.

Hoe kan ik van de .SQL naar frm, MYI en MYD bestanden, zodat ik de foutieve wp_options bestanden kan vervangen in de MAMP folder? Andersom kan ik wel vinden op Google, maar ik moet van SQL naar frm, MYI en MYD.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 108939 op 05-01-2010 14:01 . Reden: Extra regel voor de duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Ik ken MAMP dan wel niet maar ik zie op de site dat phpMyAdmin er ook een onderdeel van is. Waarom maak je in phpMyAdmin geen export van je database om deze dan via phpMyAdmin (wat ik vermoed ook aanwezig zal zijn op je online server) terug te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De extensies frm, MYI en MYD zijn van de MySQL server, voor intern gebruik. Om hier de ge-exporteerde SQL in te krijgen zul je de backup moeten importeren; inderdaad via PHPMyAdmin of direct via de MySQL Workbench

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:52
Je kunt ook je lokale versie exporteren in wordpress en dan gewoon schoon wordpress installeren op je nieuwe server en dan daar weer je blog importeren. Daarna nog even je plugin en thema mapjes overzetten en dan zou je klaar moeten zijn. Misschien niet het antwoord maar mogelijk wel makkelijker/sneller.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Topicstarter
Anoniem: 93798 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:02:
Ik ken MAMP dan wel niet maar ik zie op de site dat phpMyAdmin er ook een onderdeel van is. Waarom maak je in phpMyAdmin geen export van je database om deze dan via phpMyAdmin (wat ik vermoed ook aanwezig zal zijn op je online server) terug te importeren?
Dank je wel voor zo'n snel antwoord. Ik heb een export gemaakt, alleen nu kan ik niet meer in de lokale database komen die MAMP aanmaakt. Wel kan ik de frm, MYI en MYD bestanden zien. Dat is het probleem wat ik heb.
Ik wil de lokale database fixen, zodat ik op de webserver een schone installatie begin zoals roy-t eerder beschreef.

En ik ga nu kijken naar de MySQL Workbench :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 108939 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:54:
Wel kan ik de frm, MYI en MYD bestanden zien. Dat is het probleem wat ik heb.
Dat zijn (grof gezegd) de losse tabellen en indices van je database, en niet een echte backup. Meer een ordinaire filecopy van de database files.
Als je die gekopieerd hebt zonder dat MySQL daadwerkelijk draaide kun je die (mits je exact dezelfde MySQl versie gebruikt) meestal wel weer opnieuw gebruiken zolang je de hostname en lokaties identiek hebt.
Maar dat neemt niet weg dat je toch beter een goede backup dump kunt gebruiken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Alt-92 leest de vraag verkeerd geloof ik...
Anoniem: 108939 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:45:

Ik heb alleen een .sql toen ik in MySQL de database exporteerde.

Hoe kan ik van de .SQL naar frm, MYI en MYD bestanden, zodat ik de foutieve wp_options bestanden kan vervangen in de MAMP folder?
Het gemakkelijkste is om dit via PhpMyAdmin te doen. Je komt hierbij via het knopje PhpMyAdmin op het tabblad mysql van MAMP. Je gebruikt dan gewoon de functie import.

De bestanden zelf hoef je niks aan te doen, nooit overigens. Je bewerkt een mysql database altijd via een externe "interface".

[ Voor 1% gewijzigd door Johnsel op 06-01-2010 02:00 . Reden: Jullie->alt-92 ]

Pagina: 1