Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Afgelopen zaterdag heb ik bij Tele2 internet besteld. Dit omdat mijn buurman gaat verhuizen en ik dan niet meer met hem het internet kan delen. Ik zal dan dus zelf wat moeten regelen. Nu begin ik echter te twijfelen of ik niet beter voor Alice had kunnen gaan. En of ik dat misschien alsnog moet doen.

Een groot voordeel vind ik zelf dat je bij Alice niet vast zit aan een lang contract. En dat ze sneller kunnen leveren (3-4 weken i.p.v. ongeveer 5 bij Tele2). De kosten zijn ook ongeveer het zelfde:

AliceTele2
Per maand€19,95€19,95
Korting-€30,-
Opstartkosten€24,95€14,95
Kosten eerste jaar€264,35€224,35

Nou vraag ik me alleen af hoe de service en verbinding is bij Alice. Van Tele2 weet ik dat de verbinding bij ons vrij goed is, want dat had mijn buurman ook. Iemand ervaringen met beide of in ieder geval Alice.

Ik woon in Veenendaal (Centrum).

• Aska.nl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 11:20
Ik kan weinig zeggen over alice, maar de levertijd van Tele2 lag bij ons(alkmaar) maar op 2 weken :) overigens hoor ik wel positievere reacties op Tele2 dan op Alice.

[ Voor 24% gewijzigd door Aska.nl op 05-01-2010 12:27 ]

• MoietyMe
Aska.nl schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:26:
Ik kan weinig zeggen over alice, maar de levertijd van Tele2 lag bij ons(alkmaar) maar op 2 weken :) overigens hoor ik wel positievere reacties op Tele2 dan op Alice.
Oké, dus het kan ook snel gaan. Heb mijn gegevens nog niet ontvangen van Tele2, dus kan ook nog niet op internet kijken. Ik heb gewoon weinig zin om meer dan een maand zonder internet te zitten.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb je een actieve telefoonlijn/kpn telefonie abo?

Zo nee:
Bij tele 2 komt er nog €5 lijnhuur bij.
Bij Alice is dat €9,90
Bij telfort zit dat er bij in (€24,90) en ben je het eerste jaar 209,40 kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 05-01-2010 12:33 ]

Hoi!

• MoietyMe
Er ligt al een KPN lijn ja, want mijn buurman zit in het zelfde huis. Zijn studio-appartementen.

• EWK
  • Niet online

EWK

Of ie er ligt is niet revelant. Is het een actieve lijn? Als in, heb je nu al ADSL of heb je vaste telefonie van KPN?

Hoi!

Verwijderd

edit.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 09:52 ]

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58
@ Telfort Webcare: Wat kost dat nou zo'n advertentie?

• MoietyMe
EWK schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:18:
Of ie er ligt is niet revelant. Is het een actieve lijn? Als in, heb je nu al ADSL of heb je vaste telefonie van KPN?
We hadden een ADSL abonnement, maar dat neemt de buurman mee naar ze nieuwe huis. Of er verder nog wat met die lijn gebeurd weet ik niet. Ik heb in mijn appartement in ieder geval geen vaste telefoon.

Telfort kan inderdaad ook nog. Ligt er dan een beetje aan of er een actieve lijn ligt lijkt me. Als die er wel ligt dan is Tele2 goedkoper.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Je moet voor alle drie wel een vaste telefoon aansluiting hebben. Als je er voor kiest alleen internet af te nemen dan betaal je nog een extra bedrag voor het gebruiken van de KPN lijn via de internetprovider door.

Gunstiger is als je ook telefoon erbij neemt. In dat geval is Alice de meest interessante qua prijs/kwaliteit (onbeperkt vast-vast bellen, geen starttarief). Daarna Tele2 en dan Telfort. Zeker Telfort heeft een minder stabiel telefoon netwerk ook is daar de telefonische support duur en weet ik uit ervaring een stuk slechter.

Ik heb 2 jaar tevreden Tele2 gebruik maar door een verhuizing kon ik die niet meenemen naar mijn nieuwe adres. Nu 1 jaar tevreden gebruiker bij Alice met een 'Comfort' abo. Qua snelheden van het internet zal het elkaar weinig ontlopen. Ik moet er ook bij zeggen dat de speedtest bij invoering postcode,nr op de websites van de aanbieders vaak niet kloppen.

Een andere optie is om via uw kabel tv aanbieder internet af te nemen vaak is daar een 3-1 pakket (tv, internet, bel) ook een voordelige oplossing.

• MoietyMe
Funrider, bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn huurbaas gebeld (voicemail) en gevraagd of de KPN lijn actief is. Helaas nog geen antwoord. En een 3 in 1 pakket of 2 in 1 pakket vind ik niet nodig. TV kosten zitten bij de huur in en voor bellen heb ik een mobiele telefoon. Dus het gaat me echt alleen om het internet.

• EWK
  • Niet online

EWK

funrider schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:39:
Je moet voor alle drie wel een vaste telefoon aansluiting hebben. Als je er voor kiest alleen internet af te nemen dan betaal je nog een extra bedrag voor het gebruiken van de KPN lijn via de internetprovider door.
Zie:
EWK in "Tele2 of Alice"

Gaat dus niet altijd op.

Hoi!

• MoietyMe
De telefoonlijn hier is gewoon actief. Ik laat mijn bestelling bij Tele2 gewoon staan. De opleverdatum is echter pas 10 februari. Wat ik wel erg lang vind. Gelukkig heeft Vodafone actie waarbij je hun mobiele internet een maand kunt uitproberen, dus ik zit in ieder geval niet zonder :*)
Pagina: 1