Yet another:" welke video kaart moet ik gebruiken?"

Pagina: 1
Acties:

• chibibro
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Hello beste GoT,

ff voorstellen ik ben chibs en heb lange tijd computers gebouwd, ongeveer 3 jaar geleden ben ik vertrokken naar het buitenland voor studie, en daar eigenlijk niks meer gedaan of bijgelezen van computer/hardware, Nu weer terug in ons eigen land duurde het maarliefst 4 dagen voor een vriendin mij vroeg haar computer te updaten.

Nou denk ik dat ik op basis van de BBG een redelijke setup heb, Maar nu mijn vraag, ik heb nog ongeveer 150 euries over en is het slim om nu voor een corssfire opstelling te gaan (heb er nog nooit een gebouwd dus zou er graag mee experimenteren) of staar ik mij te blind op mooie nieuwe shiny technologie en is een single card beter in deze budget classe?

Het systeem ziet er nu zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 127,-€ 127,-
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 85,-€ 85,-
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 78,-€ 78,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 70,85€ 70,85
ImporterenTotaal€ 360,85

De eisen van deze computer komen niet heel hoog te liggen, maar het moet wel 2 beeldschermen goed kunnen aansturen, en het liefst zou ze World of Warcraft op de ene spelen en Sims4 op de andere. OS: windows 7

Dus Crossfire of single card en het liefst ook nog een suggestie voor de videokaart(en), want na 3 jaar weg te zijn geweest ben ik de weg een beetje kwijt in videokaartland

Alvast bedankt
Sincerely Chibs

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Een ati hd57xx of hd56xx kaart valt binnen je budget van 150 euro. Deze kaart levert prima prestaties. Met Crossfire zal je winst niet echt veel zijn maar het verbruik wel. Dan moet je ook kijken of je voeding dit wel aan kan.
Je zal zelf even moeten kijken wat je ervoor wilt uitgeven. Persoonlijk zou ik voor de hd5770 gaan, dan ben je op zich wel gelijk klaar.

Al weet ik niet of het zowiezo wel mogelijk is om twee games tegelijk te spelen op twee verschillende schermen. Lijkt me ook niet echt handig imo.

[ Voor 83% gewijzigd door Frostbite op 05-01-2010 12:31 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 21:47

discy

Cloud Architect

http://www.tomshardware.c...marks-1680x1050,1634.html

zoek ze daar ff op zou ik zeggen, dan weet je welke beter is dan de ander. er staan ook crossfire en sli opstellingen bij.

tenzij je al een goede videokaart hebt en die nog een keer erbij wilt kopen kun je voor jouw budget beter een single nemen denk ik.

Ik heb zelf een radeon hd 5750 en kan alles spelen op hoge instellingen op 1920x1080.. dus prima.

[ Voor 57% gewijzigd door discy op 05-01-2010 12:32 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 23:41
Zulke topics worden helaas niet meer toegelaten, maar je mag die vragen wel nog stellen in het topic waar de BBG wordt samengesteld. Ik wil echter wel 1 opmerking geven: 2 games tegelijk draaien?? Ok het schijnt dat vrouwen 2 dingen tegelijk kunnen, maar toch...:P Dit zal trouwens niet gaan denk ik.

http://specs.tweak.to/16567

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:43

Twazerty

AVCHDCoder developer

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:27:
[...]

Een ati hd5xxx serie zijn er in alle soorten en maten. Al weet ik niet of het zowiezo wel mogelijk is om twee games tegelijk te spelen op twee verschillende schermen. Lijkt me ook niet echt handig imo.
Overigens zijn we nog maar bij de Sims 3. Dus het is sowieso al onmogelijk om die 2 games te spelen ;)
2 games full screen kun je voor zover ik weet niet tegelijk spelen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• chibibro
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
okay sorry my bad about the topic,

Maar thx for the link naar toms hardware, een erg mooie site.

en Bedankt voor de snelle reacties mensen

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Twazerty schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:29:
[...]

Overigens zijn we nog maar bij de Sims 3. Dus het is sowieso al onmogelijk om die 2 games te spelen ;)
2 games full screen kun je voor zover ik weet niet tegelijk spelen.
Dat bedoelde ik ook :) Waarschijnlijk wil ze het ene spel op het ene scherm en het andere op het andere scherm. Onhandig en dus ook niet mogelijk.

edit:
Leuke nerd vriendin heb je dan btw :o ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1