Toon posts:

Hoe krijg ik een KT133A chipset op 133MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vriend heeft een Abit kt7a-raid gekocht en hij krijgt de chipset niet op 133 mhz. Nu d8 ik meteen aan de tehoge pci en agp -bus snelheden. Maar hij had hem netjes op 133/33 gezet zei hij. En natuurlijk ook de multiplier netjes naar 7.5 ( was 10x100, nu 7.5x133 ) maar dan blijft zijn beeld zwart.

Mijn vraag, is agp wel 2xpci? ( 33,1/3 en 66,2/3 ) Zoniet is het natuurlijk logisch dat het fout gaat.

Ook heb ik gehoord dat het zo zou kunnen zijn, dat het mobo niet van die lage multipliers houd. ( onder de 8.5 ), maar 8.5x133 is wel 1333,1/3 mhz dus das best wel hoog zo met een zielig iceberg coolertje.

voltages zijn weer standaard ( wel hoger geprobeert, had geen effect )

iemand een idee?

p.s. geen UTFS :r want die hebt ik gebruikt, en er kwam geen zinnig antwoord uit )

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien heb je er niets aan, maar ik zeg het toch even.

Eerst had ik ook dat probleem met een duron 700. Zwart scherm enzo als je uit het bios kwam. Voltage omhoog, werkt allemaal niet.

Omdat ik dus met de buspeed niet hoger kwam ging ik de potloodstreepjes zetten om met de multiplier te proberen.

Het gekke is dat ie toen wel opeens 7*133 pakte! Nu loopt mijn duron 700 stabiel en zonder probs op 7*133=933.

Misschien een tip?

(ik weet het, het klinkt vaag maar bij mij werkte het wel zo!)

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp heb je je proc geunlocked om hem vervolgens gewoon op 7.0 te proberen. en toen deed hij het wel? vaag :?

gaan we proberen, bedankt he

//off-topic
leek me juist zo handig, een 133 mhz chipset, en een 100 mhz standaart FSB. dat geeft dus mooi, ( bij een multiplier van 10 )333,3333 mhz maximum overklok zonder te hoeven unlocken ( daar houd mijn vriend niet van, wel overkloken, maar liefst geen ge- -rotzooi met zijn nieuwe spullen )
//

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Juist diezelfde gedachte had ik ook, maarja, ik wilde hoger en dat kon niet met de busspeed.

Dat inkleuren is trouwens niks aan hoor.
Papiertje erlangs en met een scherp potlood de puntjes verbinden.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
Je kan dit lezen daar vind je wel hoe en wat te doen met de kt7 a raid
worked for me :)

http://www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn eigen proc's al ge unlocked hoor ( duron 600@850 ( voor mijn moeder dus lekker veilig ) en t-bird 800@1064 ( 9.5x112 )

maar ik heb kt7'ens dus dat ging net wat anders vandaar dit topic.

p.s. potlood heb ik in het begin gebruikt, ging een paar weken goed, maar daarna niet ( denk uitdrogings verschijnselen ), dus toen weer opnieuw gedaan, dit keer ging het een week goed, toen een paar dagen, toen een dag. toen helemaal niet meer.

Sindsdien gebruik ik geleidende lijm, gaat veel en veel beter.

Verwijderd

Unlocken die hap!
Laagste multiplier voor de KT7a met 1000 mhz is 7,5
Bij een unlockte proc van 1000 Mhz moet je dus minimaal 7.5 x 133 mhz kunnen draaien.
Let wel op de snelheid van je geheugen, zet dit anders op HSclk i.p.v. HSCLK+PCICLK.

• CybeRolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 07:30
Hier dan de vriend die hem niet op 7.5 * 133 kreeg.

Ik heb nu mijn cpu geunlocked en alles draait prima op 1033 MHz (8 * 133)!

Ik had alleen verwacht dat de mulitplier gelocked zou zijn en iet de bussnelheid.

Toch bedankt allemaal.:+
Pagina: 1