Mini ITX moederborden met H57 chipset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:39
Na het besluiten dat ik een nieuw ITX build ga maken die als HTPC moet gaan functioneren dacht ik meteen terug aan het aangekondigde intel ITX moederbord met de H57 chipset. Helaas is er nog erg weinig info over andere mITX borden met deze chipset te vinden.

Het Intel bord

nieuws: IDF: Intel laat eerste mini-itx-borden met H57-chipset zien

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1253889754.jpeg

Het Giada bord

http://giada.cc/chanpinzh...rd/H55/2009-11-05/12.html

Afbeeldingslocatie: http://img2.generation-nt.com/giada-mi-h55_09025801A800490851.jpg

Ik kan echter nog nergens iets vinden over wanneer deze borden uitgeleverd gaan worden, of welke fabrikanten nog meer van deze bordjes in de pijplijn hebben zitten. Ook kan google mij daar nog niet heel veel over vertellen. Zijn er mensen die weten wanneer deze borden op de markt gaan komen of meer informatie hebben over welke fabrikanten nog meer van dit soort bordjes in hun assortiment gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De core i5 en i3 die voor dit soort bordjes geschikt zijn zijn nu net op de markt. Daarnaast zie je dat fabrikanten langzamerhand specs van hun borden publiceren (Gigabyte, MSI, EVGA bijvoorbeeld). Dus ik zou je aanraden de verschillende techsites in de gaten te houden, nu de H55 en H57 bordjes langzamerhand op de markt komen. Meestal komt ATX en µATX eerst, voordat ze naar ITX gaan, omdat die markt gewoon wat kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 20:59
Hier zit ik nou ook al op te wachten. wat heb je nou tegenwoordig nog aan een atx board met 4 pci sloten. net als al die kasten waar nog 4 5.25 inch en 2 3.5 inch externe bays inzitten, wie heeft er nou tegenwoordig nog behoefte aan diskettestations of meerdere dvd stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Whiskeyjack schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:51:
Hier zit ik nou ook al op te wachten. wat heb je nou tegenwoordig nog aan een atx board met 4 pci sloten. net als al die kasten waar nog 4 5.25 inch en 2 3.5 inch externe bays inzitten, wie heeft er nou tegenwoordig nog behoefte aan diskettestations of meerdere dvd stations.
je kan ook voor micro atx gaan he :)

ikzelf heb 5 hd's 1dvd + fancontroller en sli
soundcard en tv card gebruik ik niet meer
dus ik gebruik zo'n atx board wel.

En kasten -> Koeling, Airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:39
Nu heeft ECS ook een leuk ITX plankje in zijn assortiment :)

nieuws: CES: ECS toont mini-itx H55-plankje en 890GX-moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40
Heeft iemand al enig idee wanneer de mITX borden met H57/H55 chipset in de winkels komen te liggen? Ik heb alle onderdelen al liggen, muv het moederbord dat maar nergens te krijgen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Waarom een H57 chipset?? Het vershil is met de H55 nihil.

Je mist 2 extra USB poorten (H57 maxiaal 14 poorten...) en RAID:
http://www.hardware.info/...borden_vergelijkingstest/

Kijk is naar wat binnen kort komt:
nieuws: Zotac introduceert mini-itx H55-moederbord

[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 30-01-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40
Ik ga zelf ook voor de h55 en inderdaad de Zotac staat hoog op mijn lijstje, maar daar gaat het juist om.... wat is binnenkort? Ik heb al verschillende shops en ook Zotac gemaild, dit was hun antwoord:
Thanks a lot for your inquiry and support.
Please note that H55 ITX WiFi motherboard is our new product and the demand for this product is very high all over the world causing the shortage of the products at this moment. So it need more time for us to cover all the orders. Maybe you can try to contact your distributors on early of Feb to check whether it is ready in the netherland or not.
Ik ga dus voorzicht ook naar andere bordjes kijken, maar dat zal wel hetzelfde verhaal zijn.

Wachten is niet mijn sterkste punt ;)
Pagina: 1