Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:22
Hoi!

een paar dagen geleden heb ik op een sloop een frequentieregelaar gevonden die ik op mijn draaibank wil aansluiten..

Nu is dit opzich niet zo'n probleem alleen zitten er een aantal opties op waarvan ik niet weet wat het is en er ook niks over kan vinden met ome google :( Alleen iemand die hetzelfde probleem heeft: http://www.cnczone.com/forums/showthread.php?t=63721

Dus voordat ik hem verkeerd aansluit en opblaas hoop ik dat er hier iemand is die dat ding herkent en mij meer kan vertellen :)

het gaat hier om:

Renold Electronics
Variable Frequency Inverter LX 55
op het PCB zelf staat VC55

Iets met 1000 woorden en foto's:

Afbeeldingslocatie: http://photo.technocow.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3392&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://photo.technocow.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3389&g2_serialNumber=2

Het gaat mij dus vooral om de jumpers en de dipswitch (rood) .. bij andere frequentieregelaars zat daar wel wat op namelijk .. (iets met achteraf beter kijken... |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
Helemaal niemand :? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsDB
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:13
Ik weet niet direct hoe je die dipswitchen moet instellen ed, maar het lijkt mij alleszinds het beste om eerst eens te testen met een simpele gloeilamp (geen spaarlamp of TL,..). Aangezien de frequentie vanaf 0Hz gaat, moet je dit effect al kunnen zien.

Het kan ook zijn dat er een puls op de start pin zal moeten gegeven worden (ik denk 5V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
ja, ik zal maar eens wat gaat testen/proberen..

zal de scope er anders ook eens bij halen (weet hoe dat werkt met 230 ;) )

hoop niet dat ik hem opblaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dikke kans dat die dipswitches bepalen welke input er gebruikt wordt 0-10v, 0-5, potmeter etc.. En bepaalde functies bepalen, en met de kleine potmetertjes zal je de op-en-aftoer karakteristiek in kunnen stellen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
_ferry_ schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:58:
Dikke kans dat die dipswitches bepalen welke input er gebruikt wordt 0-10v, 0-5, potmeter etc.. En bepaalde functies bepalen, en met de kleine potmetertjes zal je de op-en-aftoer karakteristiek in kunnen stellen gok ik.
Ja zover was ik ook :D

In een ver verleden heb ik wel eens frequentieregelaars aangesloten en daar zaten die opties ook op, maar geen dipswitches en/of jumpers.

Net even een stekker aan gezet en gloeilampjes zoals hierboven beschreven maar er gebeurt niet veel :(
het "HOI-ik-ben-aan-powerlampje" gaat wel aan maar de gloeilampjes doen niet veel ..Zou het kunnen dat een gloeilamp te weinig belasting is? is maar 60W ipv de 1.2KVa die dat ding KAN leveren.

Eigenlijk ben ik bang dat ik een berg jumpers mis.. aangezien er op die andere regelaars meer jumpers zaten.
Pagina: 1