Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Visio 2007] Opmaak Equipment List aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:43
Ik zit met het volgende probleem:
Voor mijn werk is het de bedoeling om Process Flow Diagrams in Visio 2007 te gaan maken.
Nu doen we dat (heel omslachtig) in een CAD-programma.

Wanneer ik mijn tekening gemaakt heb (verschillende soorten equipment staan volledig benoemd), maak ik een automatisch report aan, Equipment list als Visio-shape.
Deze shape lijkt eigenlijk op een Excel-tabel en met een dubbelklik is deze ook in een Excel-omgeving aan te passen.
In de tabel staat het equipment keurig onder elkaar, met de eigenschappen van het equipment in de kolommen ernaast.

Nu wil ik het liefst de layout van onze bestaande tekeningen behouden. In onze huidige tekeningen staat het equipment horizontaal weergegeven met de eigenschappen eronder.

Hoe doe ik dat structureel?

Ik heb het al eens met de hand gedaan. Kopiëren, plakken speciaal (transponeren). Dan ziet het er goed uit.
Maar het mooie van het Visio-report is dat je het na een wijziging in je tekening kunt updaten.
Als ik mijn 'aangepaste' tabel wil updaten, loopt Visio vast en sluit het af.

Misschien kan ik het met een macro oplossen? Ik ben geen kenner in VBA, maar ik wil het graag leren.
Ik weet alleen niet hoe ik VBA een tabel kan laten openen en de layout kan aanpassen.

Ik zit met de spreekwoordelijke handen in het haar. Wie o wie weet hier een oplossing voor?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:43
kick