[PHP] Een overzicht genereren van alle comments in code...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tool/methode/trucje/script dat een overzicht maakt van álle comments in PHP (of html/css/xml/etc) code om deze te screenen en eventueel aan te passen. Het gaat hier om ettelijke duizende files files. Zoeken in alle files met mijn editor op bijvoorbeeld // of /* levert natuurlijk veel te veel resultaten op en dat kan het programma niet verwerken (zend studio for eclipse). Vanuit de commandline van de server een zoekactie doen op // en /* en andere commentaarcodes geeft waarschijnlijk een hele lange lijst met filenames, maar het is onbegonnen werk om deze allemaal handmatig te openen.

Misschien een beetje vreemde vraag, maar ik hoop dat iemand een tooltje weet of een trucje, want dat kan me vele uren werk besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

doxygen misschien? Je moet wel een bepaalde template hebben gebruikt qua comments, maar verder werkt dat wel prima.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik geloof dat je dit zoekt...
http://www.phpdoc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 14:42
Doet PHPDoc dat niet?

We zijn het goed eens hier ... ;)

[ Voor 46% gewijzigd door djluc op 05-01-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ehm... [google=php generate documentation from comments]. Dusch. :Y)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Dat soort software is toch niet echt wat ik zoek... Die genereren echte documentatie van comments. Ik heb geprobeerd om een overzicht te genereren met PHPDoc, maar dat lukt me niet (goed).

Heel simpel gezegd wil ik een hele lange lijst die er zo uit ziet:

regelcommentpath
32// stukje commentaar in de code/var/www/path/to/filename.php

En dan het liefst dat ik op het pad kan klikken en deze file geopend word in een editor.

Ik kan vast wel een script schrijven die door alle files heen worsteld die aan een bepaalde mask voldoen (*.php, *.css, etc.) en alle regels volgens een regex controleerd op commentaarregels. Maar daar gaan natuurlijk wel wat uurtjes in zitten, en die heb ik niet. Daarom zoek ik een tool of een scriptje die ongeveer dit doet.

En nu ik er toch over denk; is er een manier om een href zo te vormen dat je een file in een bepaald programma opent? Zoals je ook wel eens ziet met Spotify linkjes. Bijvoorbeeld zoals deze:
spotify:track:0o0A2U9LZFTDu1zXclrrHK
Alleen dan bijvoorbeeld zo:
zend-studio:c:/path/to/file.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 14:42
Gewoon een absolute link naar je local filesystem, misschien werkt dat nog wel met IE.

Die comments er uit filteren met een zelfgemaakt script lijkt me dan toch de meest logische manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil iets dat absoluut niet handig kan zijn; veel inline commentaar betekent niks als je niet de regel code erbij hebt. Om die reden verwacht ik ook dat je niet snel een programma of script zal vinden dat dit voor je doet, terwijl je hier makkelijk zelf een scriptje voor kan schrijven in nog geen 20 regels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

. Daarom zoek ik een tool of een scriptje die ongeveer dit doet.
Maar dat is gewoon een scriptrequest en die staan we hier niet toe. Hier draait het om het zelf programmeren.

Mocht je op een unix achtig systeem werken: met het commando grep kan je dit vrij snel regelen. Output naar een file sturen en je hebt een totaal overzicht.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
NMe schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:55:
Je wil iets dat absoluut niet handig kan zijn; veel inline commentaar betekent niks als je niet de regel code erbij hebt. Om die reden verwacht ik ook dat je niet snel een programma of script zal vinden dat dit voor je doet, terwijl je hier makkelijk zelf geen scriptje voor kan schrijven in nog geen 20 regels. ;)
geen -> een, waarschijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door SWINX op 05-01-2010 18:05 ]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Staat er toch ook? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Creepy schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:55:
[...]

Maar dat is gewoon een scriptrequest en die staan we hier niet toe. Hier draait het om het zelf programmeren.
Het lijkt me logisch dat dit geen scriptrequest is.

Maar goed, ik heb inmiddels al een script geschreven dat alle comments ophaalt en overzichtelijk weergeeft, maar nu wil ik graag de files rechtstreeks laten linken naar een lijn in de code. Dat heb ik gisteren geprobeerd, en ik ben daarin best een eind gekomen dmv custom URL handlers. Het is me gelukt om notepad++ te openen op een bepaalde regel met deze opdrachtregel:
notepad++ -n6 W:\path\to\file\index.php
De zes in -n6 staat natuurlijk voor de regel waar het programma naar toe moet springen. Dit programma riep ik zo aan:
notepadplusplus:filename.txt:6
Waarbij de 6 als regelnummer geïnterpreteerd werd. Helaas lukte het alleen niet om een volledig of gedeeltelijk pad mee te geven in de URL, zoals zo:
notepadplusplus:path\to\file\index.php:6
Als ik het URL handler programmatje zo instel krijg ik steeds een foutmelding van dat programma. Blijkbaar worden slashes niet geaccepteerd.

Het is natuurlijk ook mogelijk om gewoon file:/// te gebruiken, maar dan krijg je altijd eerst nog een popup (downloadbevestiging) er tussen, en de file opent dan natuurlijk niet op de goede regel. Dat kán wel, maar is veruit een ideale oplossing als je honderden files moet openen.

Nieuwe vraag dus: heeft iemand ervaring bij het opzetten van custom URL's en kan me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:47
Als je pspad gebruikt, dan kan je zoeken in bestanden kiezen (eventueel met regex). Het overzicht wat dan verschijnt is klikbaar en uitvouwbaar

Zie voorbeeldje Afbeeldingslocatie: http://www2.altools.com/image/PSPad-find-in-files-01.gif.ashx?key=20081215.

[ Voor 7% gewijzigd door jvdmeer op 06-01-2010 22:16 . Reden: /me krijg img tag niet goed ]

Pagina: 1