Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:19
Ok, ten eerste even voor de duidelijkheid, mijn windows 7 versie is niet illegaal, ik heb als student toegang tot msdnaa en heb dus daar de iso om windows te installeren en de key vandaan.

Dan nu mijn probleem:

Mijn laptop werdt gelevert met windows vista 32 bit, daar heb ik in eerste instantie een upgrade op gedraaid met mijn via hp verkregen key. Nou begon deze installatie na een tijdje kuren te vertonenen en aangezien ik toch liever een 64 bit windows versie draai om de 4 GB ram die ik heb volledig te kunnen benutten heb ik toen mijn hardeschijf geherpartitioneerd om ruimte te maken voor een tweede windows 7 installatie. Aangezien die installatie goed beviel en ondertussen volledig ingericht was zoals ik het wilde heb ik mijn oude windows 7 partitie verwijdert en de nieuwe vergroot. Een domme fout omdat toen de bootloader weg was. Dat heb ik met veel moeite opgelost gekregen, maar nu geeft mijn windows installatie als hij klaar is met opstarten een volledig blouw scherm zonder taakbalk met aan de onderkant de volgende tekst:

"Windows 7
build 7600
This copy of Windows is not genuine"

Via ctrl-alt-del heb ik door via taakbeheerder een nieuwe taak toe te voegen genaamd "explorer.exe" weer een taakbalk en bureaublad, maar op een soort van tijdelijke account, met nog steeds hetzelfde bericht onderin. Hierin werken eigenlijk alleen maar de geïnstalleerde programma's, dus wel spellen en de Command Prompt, maar geen verkenner, internetexplorer, actioncenter, configuratiescherm en waarschijnlijk ook andere dingen.

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: valt dit nog op een manier op te lossen, of moet ik met behulp van een ubuntu liveCD alle bestanden redden die er nog te redden vallen en dan windows opnieuw installeren?

Ps. Ik heb ook wat foto's gemaakt van verschillende dingen die op het scherm langs kwamen, maar ik moet nog een plek vinden om deze op het internet te zetten.

Edit hier thumbnails van de foto's:

Volledig scherm na opstarten:
Afbeeldingslocatie: http://i836.photobucket.com/albums/zz288/dobbytc/th_IMAG0173.jpg

Zoom op de "windows is not genuine" text:
Afbeeldingslocatie: http://i836.photobucket.com/albums/zz288/dobbytc/th_IMAG0174.jpg

Zoom op tekst met taakbalk:
Afbeeldingslocatie: http://i836.photobucket.com/albums/zz288/dobbytc/th_IMAG0175.jpg

Error bericht na het proberen te openen van: configuratiescherm, verkenner, enz:
Afbeeldingslocatie: http://i836.photobucket.com/albums/zz288/dobbytc/th_IMAG0177.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door dobbytc op 05-01-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
controleer je key (en dat kan je met slmgr doen op de commandline), want het lijkt erop dat je of de default key hebt, of gewoon een totaal verkeerde variant.

Niet iets waar wij echt iets aan kunnen doen tho'..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Als je MSDN heb waarom heb je dan nog een Beta versie? Download gewoon de normale release...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:58
Rob1106 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:57:
Als je MSDN heb waarom heb je dan nog een Beta versie? Download gewoon de normale release...
Build 7600 is final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Volgens mij zit er een tijdslimiet op de Beta versie, alleen weet ik niet tot wanneer, maar dit kan het veroorzaken. MSDN heeft nu Windows 7 32 en 64 bit professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hoho... 7600 is wel het correcte build hoofdnummer voor de normale versie dus waar jij vandaan haalt dat et een beta is?

Overigens moet je wel een werkende internet verbinding hebben wil de MAK key (zal het wel zijn) geverifieerd kunnen worden, als je geen link hebt dan kun je deze 'false positive' ook krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 05-01-2010 15:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Exact hetzelfde probleem heb ik ook al meerdere malen meegemaakt.
Bij mij gebeurde het elke keer wanneer ik een Windows 7 installatie wilde klonen met een oude versie van Norton Ghost.

Je zult moeten herinstalleren. Sowieso.
Veel registry-entries zijn beschadigd, als je taakbeheer opent, zul je zien dat er ook extreem weinig processen draaien.

Doe een herinstallatie en probeer zo'n situaties volgende keer te vermijden. Bij jou ligt het probleem wellicht bij het resizen en daarna proberen te fixen van de bootloader.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:19
Ok in dat geval ga ik maar alle belangrijke bestanden ervanaf halen en windows opnieuw installeren.

Dit topic kan dus op slot.
Pagina: 1