Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Symantec Antivirus 10 en parent servers / clients

Pagina: 1
Acties:

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-11 21:26
Beste Tweakers,
Binnen een organisatie moet een server uitgezet worden. Deze server zal volledig uit het netwerk gehaald worden. Nu is het zo dat deze server een Parent server is voor een x aantal clients. Het blijkt nogal lastig om die clients over te zetten naar een andere Parent server in de zelfde servergroep. Geen connectie is de melding.
Ook als we poort 2967 open zetten tussen de client en nieuwe parentserver blijft hij die melding geven als ik de client probeer te slepen naar de nieuwe parent server. Zelfs het plaatsen van de GRC.dat van de nieuwe parent server op de client zorgt maar tijdelijk ervoor dat de client aangeeft de nieuwe parent server te hebben.
Blijkbaar wordt toch nog ergens de connectie ( Zou dan poort 2967 moeten zij n ) tegen gehouden.

Nu vraag ik me af, als deze parent server uitgezet wordt, zullen de clients dan de updates van internet halen? Of is dat weer afhankelijk van bepaalde factoren zoals policies?

Alvast bedankt voor de reacties.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Als de sav clients zo zijn ingesteld dat ze deze van de parent server halen... dan halen ze deze zeker niet van internet.

Er zit dan niks anders op dan de clients opnieuw installeren, er zijn 2 poorten die opengezet moeten worden in de windows firewall weet niet meer welke.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-11 21:26
mangahuisman schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:03:
Als de sav clients zo zijn ingesteld dat ze deze van de parent server halen... dan halen ze deze zeker niet van internet.

Er zit dan niks anders op dan de clients opnieuw installeren, er zijn 2 poorten die opengezet moeten worden in de windows firewall weet niet meer welke.
Oke, thanks voor je bericht.
Als het goed is alleen TCP poort 2967.
Bij SAV versie 7 of 8 was er ook nog een UDP poort die open gezet moest worden, maar dat is niet meer het geval bij SAV 10.