Ik heb een vraag over de filters van google analytics.
Ik heb moederbedrijf A dat 20 dochterondernemingen heeft.
Aangezien alle websites (van moederbedrijf en alle dochterondernemingen) hetzelfde zijn (alleen andere kleuren), heb ik gekozen voor 1 UA teller.
Ik heb dus 1 account aangemaakt en daarin 20 profielen aangemaakt, zodat een dochterneming kan inloggen en alleen haar eigen gegevens kan inzien.
Per aangemaakt profiel heb ik een filter toegevoegd:
- uitsluitend verkeer meten vanaf domein dat eindigt op foo.nl
So far so good. Echter, wat doe ik als ik een dochteronderneming heb, die meerdere domeinnamen heeft, bv foo.nl, foobar.nl en foofoo.nl.
Kan ik dan zomaar het volgende doen:
- uitsluitend verkeer meten vanaf domein dat eindigt op foobar.nl
- uitsluitend verkeer meten vanaf domein dat eindigt op foofoo.nl
of wordt dan alleen verkeer gemeten van de laatste filter (omdat die misschien alle anderen overruled)?
Als dit laatste het geval is, hoe zou ik dit dan anders moeten oplossen?
Ik heb moederbedrijf A dat 20 dochterondernemingen heeft.
Aangezien alle websites (van moederbedrijf en alle dochterondernemingen) hetzelfde zijn (alleen andere kleuren), heb ik gekozen voor 1 UA teller.
Ik heb dus 1 account aangemaakt en daarin 20 profielen aangemaakt, zodat een dochterneming kan inloggen en alleen haar eigen gegevens kan inzien.
Per aangemaakt profiel heb ik een filter toegevoegd:
So far so good. Echter, wat doe ik als ik een dochteronderneming heb, die meerdere domeinnamen heeft, bv foo.nl, foobar.nl en foofoo.nl.
Kan ik dan zomaar het volgende doen:
- uitsluitend verkeer meten vanaf domein dat eindigt op foobar.nl
- uitsluitend verkeer meten vanaf domein dat eindigt op foofoo.nl
of wordt dan alleen verkeer gemeten van de laatste filter (omdat die misschien alle anderen overruled)?
Als dit laatste het geval is, hoe zou ik dit dan anders moeten oplossen?