Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel draaien we in onze testomgeving zonder problemen een Windows Server 2003 Standard op een VMware Server platform.

Wanneer we deze Win 2k3 echter updaten naar SP 2 dan krijgen we allerlei problemen zoals het ontbreken van items in de taakbalk en het niet kunnen kopiëren/plakken van bestanden.

Na enkele zaken na te gaan zijn we er toch vrij zeker van dat het probleem aan de VMware Server moet liggen.

Daarom vroeg ik me af of dit een gekend probleem is en of er hier dan ook reeds een oplossing voor gekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Welke versie van VMware Server gebruik je? Met die informatie kan je dit volgens mij best op internet terug vinden...

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken versie 1.0.4 build-56528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Sowieso is dat een vrij oude versie, hiernaast lijkt het me sterk dat dit met VMware te maken heeft. Je weet dat een virtuele machine zelf niet weet dat deze virtueel is? Er zijn feitelijk weinig verschillen tussen een fysieke installatie en een virtuele, behalve de hardware waar het op draait. En dit klinkt toch meer als een software probleem ;)

Het enige wat kwa VMware zou kunnen conflicteren zijn de VMware tools, misschien eens deinstalleren en dan upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op onze fysieke machines (waarvan onze testomgeving een exactie kopie is) draait die Win 2k3 SP2 toch perfect. Ik heb geprobeerd de VMware tools te deïnstalleren maar ik kreeg een foutmelding dat de Windows Installer niet correct is geïnstalleerd of dat de Windows in Safe Mode draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Zou ik daar even verder op borduren, duidt iig op meer problemen...

En in welke zin is het een exacte kopie? Kan nooit 100% hetzelfde zijn. Heb je de fysieke machine ge-P2Ved?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben indentiek dezelfde software geïnstalleerd from scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na alles eens grondig nagekeken te hebben ben ik toch tot de constatatie gekomen dat het niets met VMware te maken heeft.

Ik heb nu een snapshot teruggeplaatst waarbij nog geen SP2 was geïnstalleerd en alle fouten waren opeens verdwenen.

Wanneer ik SP2 echter terug installeer krijg ik weer allerhande problemen zoals het verdwijnen van de taskbar etc. Ik heb al op verschillende sites en fora zitten zoeken maar ik vind nergens een sluitende oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

als je versie 1 VMware Servers wil gebruiken, pak dan minimaal build 1.08 als je met Windows 2003 SP2 werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1