Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 07:09
Hey alle,

Ik heb een probleem op mijn pc op dit moment die best irritant is want ik kan geen Windows meer installeren. Ik heb twee officiële cd's van MSDN die beide niet willen installeren. De ene is een Windows Vista x64 Ultimate en de andere Windows 7 x64 Ultimate. Op een vreemde manier kan ik nog wel een oude cd (die wel illegaal is) van XP installeren.

Als ik mijn pc opstart met de cd van Vista dan laad hij de bestanden en houdt er mee op (meerdere dvd's geprobeerd). En de installatie van Windows 7 laadt gewoon wel maar dan bij het scherm "Windows wordt gestart" stopt mijn pc ermee denk ik want de scherm heeft zo gestaan voor een hele dag met geen veranderingen.

Mijn pc setup is:
Intel Core 2 Quad Q9450
Gigabyte GA-X48-DQ6
OCZ 4GB DDR-3
ASUS EAH3870X2 TOP/G/3DHTI/1G
Samsung Spinpoint F1 1TB

Mijn DVD drive is een Samsung maar die werkt nog normaal omdat op de huidige windows alle dvd's nog worden gelezen en gebrand.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even belangrijk om te weten:
- heeft deze PC ooit gewerkt met Vista x64 of Win7 x64?
- heb je een clean install of staat er nog iets van een besturingssysteem geinstalleerd?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 15:29 . Reden: tikfouten gecorrigeerd, vreemde mod reactie verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:56

hgp

Het is al wat vaker voorbij gekomen hier, maar je kan proberen Windows 7 vanaf een usb stick te installeren. Hier staat uitleg hoe je dat kan doen: http://gathering.tweakers...ages/1375382/0#notdefault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
Ben een beetje dyslectisch dan krijg je dat probleempje.
Even belangrijk om te weten:
- heeft deze PC ooit gewerkt met Vista x64 of Win7 x64?
- heb je een clean install of staat er nog iets van een besturingssysteem geinstalleerd?
-Windows x64 heeft er eerst perfect op gewerkt maar door een virus moest de hele pc opnieuw geïnstalleerd worden waardoor ik dus nu Windows XP heb (dus de illegale die weer wel werkt)
Het is al wat vaker voorbij gekomen hier, maar je kan proberen Windows 7 vanaf een usb stick te installeren. Hier staat uitleg hoe je dat kan doen: http://gathering.tweakers...ages/1375382/0#notdefault
Ik zal kijken of dat gaat werken.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 05-01-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom is de edit knop uitgevonden ;)

Ehm.... je probeert dus Win7 x64 over/naast een bestaande (niet zo legale) Win XP installatie te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
Ik probeer het dus over de bestaande OS te zetten inderdaad. De Windows Xp heeft veel problemen die ik heb die irritant zijn na een tijdje. Denk dus dan maar aan dat het niet legaal is van Windows.

Maar als ik dus de dvd van Windows 7 erin doe dan laad hij het eerst goed en dan bij "Windows is starting" doet hij dus gewoon niks meer en dat is dan wel een nadeel. Weet iemand daarvan de oorzaak en de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zal een Custom install moeten doen en je XP install gaat er dan aan.
Maar met of zonder upgrade: je DVD hoort gewoon op te starten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Je dvdtjes niet branden op de hoogste snelheid maar op de laagste snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Doe een clean install dus geen upgrade, al je bestanden blijven toch bestaan in een map "windows.old" die je dan later kan verplaatsen en die map weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
Ik heb de dvd gebrand op lage snelheid (doe ik bij alles) en ik start de dvd ook altijd op als mijn pc net aan gaat. Probleem is dus niet een Upgrade want de dvd is nu namelijk een x64 bestand en een x86 windows kan dat niet lezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal termen niet door elkaar, x86 zegt enkel iets over de systeemarchitectuur.

Windows kent (op dit moment) 2 versies: 32bit en 64bit (x64).

Je hebt al eerder Win7 geinstalleerd gehad: Je PC configuratie (hardware) is dus geschikt
Je hebt de DVD al eerder gebruikt: DVD werkt dus
Je hebt andere DVD's op deze PC gebruikt: DVD speler werkt dus

Ik zou je willen aanraden een "clean install" te doen op een minimaal systeem, dus:
- hardeschijf volledig formateren (of een andere hardeschijf pluggen, oude wel even loshalen)
- alle overbodige randapparatuur (scanners, printers, wat voor meuk dan ook) loshalen.
- installatie vanaf DVD (zet je bios naar 'Boot vanaf CD')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Heb je al eens geduld gehad? Ik heb ook eens een dikke 15 minuten zitten wachten bij een Vista installatie voordat deze "ineens" vanzelf doorging. Hoe wat en waarom weet ik nog steeds niet, maar het was de enige oplossing op die computer.

Als je al bij de disk manager bent geweest? Probeer dan eens de driver te downloaden (RAID/AHCI) en deze via een cd of diskette te installeren in de diskmanager, dit wil ook nog wel eens helpen omdat de drivers die in Vista meegeleverd worden niet altijd goed werken met alle AHCI/RAID controllers (ook al zegt windows dat er een disk gevonden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
rdfeij schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:37:
Heb je al eens geduld gehad? Ik heb ook eens een dikke 15 minuten zitten wachten bij een Vista installatie voordat deze "ineens" vanzelf doorging. Hoe wat en waarom weet ik nog steeds niet, maar het was de enige oplossing op die computer.

Als je al bij de disk manager bent geweest? Probeer dan eens de driver te downloaden (RAID/AHCI) en deze via een cd of diskette te installeren in de diskmanager, dit wil ook nog wel eens helpen omdat de drivers die in Vista meegeleverd worden niet altijd goed werken met alle AHCI/RAID controllers (ook al zegt windows dat er een disk gevonden is)
zoals ik all bij mijn eerste post zei dat hij zo een hele dag heeft gestaan dus geduld heb ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:32:
Ik zou je willen aanraden een "clean install" te doen op een minimaal systeem, dus:
- hardeschijf volledig formateren (of een andere hardeschijf pluggen, oude wel even loshalen)
- alle overbodige randapparatuur (scanners, printers, wat voor meuk dan ook) loshalen.
- installatie vanaf DVD (zet je bios naar 'Boot vanaf CD')
ik zal het eens proberen of dat dan maar weer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je iets van floppy drives/USB-sticks/andere HDDs aangesloten ?
Al eens een BIOS-update geprobeerd ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
De USB stick werkt ook niet ermee. Heb dan dezelfde problemen zoals op de DVD. Ik heb de DVD geprobeerd te gebruiken op een andere pc en die werkt dan wel. Dus het ligt dan aan mijn pc jammer genoeg.
Ik heb gekeken naar welke Bios is heb en die is all volledig up-to-date. Wat kan ik hier verder aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Momenteel hebben wij hier ook een klant met problemen: (Installatie Windows Vista)

bij hem blijkt dat ACPI2.0 niet door zijn bord is ondersteund (industrieel spul).

Kijk eens in je BIOS of je dat niet per ongeluk disabled hebt staan.

ACPI 2.0 is een vereiste voor in ieder geval Vista (denk ook Windows 7, maar weet dat niet zeker)
Ook execute disable optie uitzetten wil nog wel eens helpen om door de installtaie heen te komen.
Heeft me al diverse keren gered bij installatie van Vista / Windows 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
BarSpideR schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:33:
De USB stick werkt ook niet ermee. Heb dan dezelfde problemen zoals op de DVD. Ik heb de DVD geprobeerd te gebruiken op een andere pc en die werkt dan wel. Dus het ligt dan aan mijn pc jammer genoeg.
Ik heb gekeken naar welke Bios is heb en die is all volledig up-to-date. Wat kan ik hier verder aan doen?
Ik bedoelde niet de installatie proberen vanaf USB, maar gewoon even nakijken of je tijdens de installatie een USB-stick, externe HDD, een floppy drive of enig ander extern spul hebt aangesloten.

Het is bv. een veel voorkomend probleem dat een installatie gigantisch lang duurt, omdat in het BIOS staat dat er een floppy drive is aangesloten terwijl dat helemaal niet zo is. Meestal duurt dat dan wel geen uur, en gebeurd dat niet op zo'n moderne hardware, maar nog steeds...

Al eens geprobeerd verschillende opties in het BIOS aan/uit te zetten ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1