Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 15:51
Beste Tweakers,

Ik heb per ongeluk een verkeerde ROM in mijn HP 614c geflashed en gok ik dat hij "bricked"is.
Toen ik merkte dat mijn HP niet meer wou rebooten na de flash kwam ik er achter dat ik per ongeluk een rom voor de 9xx serie erin heb geflashed ipv de 6xx versie.

Op XDA developers kwam ik deze oplossing tegen maar die heeft niet gewerkt omdat de opgegeven key combi niet werkt om mijn telefoon in download mode te krijgen. Ook weet ik niet of de utility die daar aangeleverd wordt werkt met een x64 pc.

Heeft iemand een idee of een linkje naar een webpagina want ik zou graag mijn HP weer willen gebruiken. Tijdelijk gebruik ik namelijk nu een Nokia 3310 van mijn vriendin 8)7

Alvast bedankt,
Dhr_Soulslayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Dhr_Soulslayer schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 02:07:
Beste Tweakers,

Ik heb per ongeluk een verkeerde ROM in mijn HP 614c geflashed en gok ik dat hij "bricked"is.
Toen ik merkte dat mijn HP niet meer wou rebooten na de flash kwam ik er achter dat ik per ongeluk een rom voor de 9xx serie erin heb geflashed ipv de 6xx versie.

Op XDA developers kwam ik deze oplossing tegen maar die heeft niet gewerkt omdat de opgegeven key combi niet werkt om mijn telefoon in download mode te krijgen. Ook weet ik niet of de utility die daar aangeleverd wordt werkt met een x64 pc.

Heeft iemand een idee of een linkje naar een webpagina want ik zou graag mijn HP weer willen gebruiken. Tijdelijk gebruik ik namelijk nu een Nokia 3310 van mijn vriendin 8)7

Alvast bedankt,
Dhr_Soulslayer
In dat topic staat een hele tutorial :? Werken beide genoemde toetsencombinaties niet?
http://my.opera.com/Wutsk...aq-614c-dnw-to-the-rescue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 15:51
Dankje wel!

ik heb het geprobeerd maar het is nog niet gelukt.
Ik loop vast op het gedeelte waar ik de drivers moet installeren. Mijn telefoon wordt niet herkent als een SOC SEC test board maar als een unkown USB device. Als ik handmatig de SEC drivers erin wil zetten krijg ik een melding dat er geen hardware informatie gevonden kan worden in de meegeleverd drivers....

Nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Dhr_Soulslayer schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:45:
Dankje wel!

ik heb het geprobeerd maar het is nog niet gelukt.
Ik loop vast op het gedeelte waar ik de drivers moet installeren. Mijn telefoon wordt niet herkent als een SOC SEC test board maar als een unkown USB device. Als ik handmatig de SEC drivers erin wil zetten krijg ik een melding dat er geen hardware informatie gevonden kan worden in de meegeleverd drivers....

Nog andere ideeen?
Heb je active sync op die computer zitten? Als het een Windows 7 computer is zou je het eens kunnen proberen op Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Heb je niet gewoon een micro sd-kaart van max 2gb? Dan kan je makkelijk een rom hierop plaatsen en dan installeren op je pda zelf.

Hier kan je verschillende roms downloaden voor je ipaq 614c. Ik gebruik momenteel beta 22 aangezien ik deze de stabielste en de handigste vind. Wel heb ik die "wktask" ofzo iets uitgeschakeld.

Je kan je pda dan laten booten in "sd-load" modus. Dit doe je door de bovenste "muteknop" en de "voicecommander knop" allebij in te houden terwijl je de pda aan zet.
Dan gaat je pda de rom lezen op je sd en je pda opnieuw flashen.
En dit alles zonder usb kabel en driver gepruts!

succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Cleyman,
Weet jij waarom ik het bericht "update error" pls chk" krijg nadat ik SDLoader in mijn scherm krijg? als ik probeer uptegraden naar 6.1 met mijn 614c. ik gebruik een micro sd kaartje van 8 GB

alvast bedankt voor het verlossende antwoord
Japier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:24:
Beste Cleyman,
Weet jij waarom ik het bericht "update error" pls chk" krijg nadat ik SDLoader in mijn scherm krijg? als ik probeer uptegraden naar 6.1 met mijn 614c. ik gebruik een micro sd kaartje van 8 GB

alvast bedankt voor het verlossende antwoord
Japier
Omdat je enkel en alleen tot max 2 gb kan gebruiken voor deze update.
Dit heef iets te maken met de indeling van deze kaart ofzo...
Vanaf 4gb is het SDHC en geen SD meer.
Ik heb ook daarvoor speciaal een 2gb kaartje gekocht, gelukkig kosten deze vandaag bijna niets meer.

Buiten het feit dat je enkel tot 2gb kan gebruiken kan het ook zijn dat je ROM file niet goed is.
Dus indien het nog niet lukt met een 2gb kaart dan is het een slechte ROM die je 614c niet slikt.
En als je echt volop plezier wilt hebben van je pda, download dan Windows mobile 6.5.
Deze kan de Ipaq 614c perfect aan ;)
In mijn vorige post vind je een directe link.

Succes
Pagina: 1