HP nc8430 temperatuur probleem door windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
download minimaal 3 programma's om te controleren

want hoe weet je dat dit programma de goede temps weergeeft.

is de fan schoon?. zijn alles gaten schoon? blokkeer je ze niet?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik had hetzelfde probleem ook in OSX leopard op mijn macbook (core2duo penryn 2,4Ghz, 4GB DDR2) , wanneer ik youtube filmpjes was aan het kijken. (ook Flash dus)
Beide cores op 50% en een loeihete macbook met temperaturen boven de 80 graden.

720p en 1080p MKV of mpeg4 bestanden deed ie met 2 vingers in z'n neus en bleef dan ook redelijk koel, maar met Flash bestanden dus echt niet.

Het ligt dus aan het Flash formaat denk ik dan. Ben bang dat er niet veel aan te doen is.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Ik zou als ik jou was een paar andere tooltjes erbij pakken om deze temps te checken, denk aan Realtemp en Coretemp.
Als deze dezelfde temp weergeven even checken of er stof in de luchtopeningen zit, als hij uitstaat even een compressor erop zetten helpt, desnoods een stofzuiger oid.

Als hij daarna nog van deze hoge temperaturen blijft geven even naar een winkel gaan, of zelf open schroeven (of een tweaker in de buurt vinden die het voor je doet) en hem een grondige schoonmaakbeurt geven.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Heb jij ook flash ontwikkel software (adobe flash cs3) op die macbook staan?
Nee had alleen de Flash plugins geinstalleerd in Firefox etc.

Ik had er eigenlijk alleen last van als ik Flashvideo's ging kijken op youtube etc.
Op m'n gewone pc merk ik ook dat die video's een hoop cpu-tijd gebruiken, maar die pc wordt gewoon nooit zo warm als een notebook.

Mijn macbook is nu trouwens al een tijdje stuk. Waarvan ik denk dat dit mede is veroorzaakt door de te hoge temperaturen. Maar Adobe aanklagen, zoals elders vermeld is niet terecht lijkt mij. Iedere PC of notebook moet gewoon 100% CPU belasting aankunnen voor een lange tijd. Als je hem zelf zwaar hebt overgeklokt en niks aan de cooling hebt gedaan kan ik me voorstellen dat het apparaat na een tijdje over z'n nek gaat. Maar een CPU op stock settings moet eeuwen lang 100% CPU aankunnen lijkt mij.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1