Draadloze switch

Pagina: 1
Acties:

• MD90
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10 17:23
hey tweakers

ik woon in een huis met een gedeelde internet verbinding maar nu wil ik graag een draadloze verbinding op mijn kamer omdat het gewoon veel gemakkelijker is :P

nu kan ik natuurlijk de router niet vervangen met een draadloos exemplaar omdat de mede bewoners het niet hebben dus vroeg ik mij af of er niet een soort van draadloze switch is of iets dergelijks.
Ik wil graag mijn laptop en pc erop aangesloten hebben.
dus bestaat er een switch of iets dergelijks waar ik mijn utp kabel in kan stoppen en dan 2 computers draadloos krijgen ?

alvast bedankt

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je kan de router wel vervangen door een draadloos exemplaar. De meeste (zo niet alle) draadloze routers hebben de mogelijkheid tot het aansluiten van 4 bedrade aansluitingen. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
MD90 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:56:
dus bestaat er een switch of iets dergelijks waar ik mijn utp kabel in kan stoppen en dan 2 computers draadloos krijgen ?
Heb je al bedacht dat men dat misschien een Access Point noemt en dat dit zeer algemeen verkrijgbaar is?! :X

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-12 11:45
Deze 'draadloze-switch' is een accesspoint en zit vaak ingebouwd in routers met draadloos. Deze router kan je aansluiten op het bedraadde netwerk.

Zie bijvoorbeeld deze router: pricewatch: Sitecom WL-607 Wireless Router 54g (een van de goedkoopste die ik zo snel kon vinden)

[ Voor 55% gewijzigd door sander85 op 05-01-2010 00:02 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het grote voordeel van een access point is dat je voor een paar tientjes je bestaande bedrade netwerk uitbreidt met draadloze functionaliteit, zonder iets aan te hoeven passen.

Het voordeel van een draadloze router daarentegen is dat je, doordat je nieuwere hardware koopt, waarschijnlijk meer functionaliteit danwel stabiliteit hebt ten opzichte van je huidige router, en dat voor vrijwel geen meerprijs tegenover een access point.

@sander85: die Sitecom heb ik ooit tien minuten in huis gehad. Bereik was vijf meter, als zich geen objecten tussen router en laptop bevonden. Eén verdieping, en nog geen twee meter erboven, en de verbinding viel constant weg. Die ging uiteraard linea recta terug naar de winkel, geruild voor een WAP54G en die draait nu, ruim drie jaar later, nog steeds met bereik door het hele huis, hoeveel mensen er ook mee verbinden.

Reken op een uitgave van zo'n vijf tientjes en je haalt prima spul in huis.

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 05-01-2010 00:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MD90
mijn keuze is nu hierop gevallen pricewatch: Netgear WNHDE111 5Ghz Wireless Access Point , het lijkt me een goedkope en degelijke optie :)

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
je weet dat je nu een draadloos N accespoint koopt en aangezien je op 4 januari nog niet wist wat een accespoint was vraag ik me af of je weet wat dat inhoud....

[ Voor 5% gewijzigd door Mathieuh op 05-01-2010 23:55 . Reden: typo ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:57

allure

Titaan fase 2/3

Dat is toch geen router :?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mathieuh schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:38:
je weet dat je nu een draadloze N router koopt en aangezien je op 4 januari nog niet wist wat een accespoint was vraag ik me af of je weet wat dat inhoud....
Dus? Het was een van de goedkopere, terwijl het van een redelijk merk is. Het voldoet aan zijn eisen.
Dus? Die heeft hij toch al?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
oke, ik weet dat het van een redelijk merk is en aan zijn eisen voldoet alleen weet ik niet of hij weet wat hij koopt. want ik heb het idee dat hij hem heeft gekocht omdat hij ongeveer 30 euro is en daarmee een van de goedkoopste van de pricewatch. kijk, dat is natuurlijk niet hoe je onderzoekt welk product je wilt kopen....

die opmerking van allure over die router is waarschijnlijk omdat ik eerst router typte??, ik bedoelde accespoint

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ding heeft alleen geen wireless G dus je stuff moet of N of A ondersteunen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MD90
het klopt dat ik een van de goedkoopste heb gekozen, uiteraard wel eerst gecheckt of alles samen werkt :)

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:25:
Ding heeft alleen geen wireless G dus je stuff moet of N of A ondersteunen.
En je apperatuur moet de 5 Ghz range aankunnen.
Heb hier hetzelfde accespoint staan en een usb wifi N stick van Netgear. Deze werken niet samen omdat de usb stick geen ondersteuning heeft voor de 5 Ghz band.
Pagina: 1