Ik heb een vrij simpele report in ireport gemaakt, waarin volgende bands voorkomen:
Title, Column Header, Detail 1, Page Footer, Summary
In Detail 1 is er een Frame voorzien, waarin een SubReport geladen wordt.
Deze data wordt allemaal netjes getoond.
Deze detail band ziet er dus als volgt uit:
Het probleem is dat de summary op de volgende pagina getoond wordt indien de subreport data meer plaats inneemt dan de voorziene hoogte van de subreport (initieel 50). Deze 50 kan rustig scalen naar de uiteindelijke band grootte (380), wat ook netjes gebeurd. Het probleem is dat de summary dan op de volgende pagina getoond wordt, zelfs indien deze de band grootte niet heeft overschreden.
Dus op het moment dat deze groter wordt dan de initieel opgegeven hoogte, komt de summary op de volgende pagina. Dit wil ik dus niet.
Waarom maak ik dan de subreport niet evengroot als de band height?
Ik wil de kader (frame) netjes rond de data van het subreport hebben. Indien deze groter is, moet deze kader dus meescalen. Dit werkt ook gewoon heel goed, alleen de ongewenste page-split is hier een probleem.
Iemand bekend met dit probleem of een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Title, Column Header, Detail 1, Page Footer, Summary
In Detail 1 is er een Frame voorzien, waarin een SubReport geladen wordt.
Deze data wordt allemaal netjes getoond.
Deze detail band ziet er dus als volgt uit:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <detail> <band height="380"> <frame> <reportElement stretchType="RelativeToBandHeight" isPrintRepeatedValues="false" x="0" y="0" width="535" height="50"/> <box> <leftPen lineWidth="0.0"/> <bottomPen lineWidth="0.5" lineColor="#333333"/> <rightPen lineWidth="0.0"/> </box> <subreport> <reportElement positionType="Float" isPrintRepeatedValues="false" x="0" y="0" width="535" height="50" isPrintInFirstWholeBand="true"/> <dataSourceExpression><![CDATA[new net.sf.jasperreports.engine.data.JRBeanCollectionDataSource($F{dataLines})]]></dataSourceExpression> <subreportExpression class="net.sf.jasperreports.engine.JasperReport"><![CDATA[$P{SubReportData}]]></subreportExpression> </subreport> </frame> </band> </detail> |
Het probleem is dat de summary op de volgende pagina getoond wordt indien de subreport data meer plaats inneemt dan de voorziene hoogte van de subreport (initieel 50). Deze 50 kan rustig scalen naar de uiteindelijke band grootte (380), wat ook netjes gebeurd. Het probleem is dat de summary dan op de volgende pagina getoond wordt, zelfs indien deze de band grootte niet heeft overschreden.
Dus op het moment dat deze groter wordt dan de initieel opgegeven hoogte, komt de summary op de volgende pagina. Dit wil ik dus niet.
Waarom maak ik dan de subreport niet evengroot als de band height?
Ik wil de kader (frame) netjes rond de data van het subreport hebben. Indien deze groter is, moet deze kader dus meescalen. Dit werkt ook gewoon heel goed, alleen de ongewenste page-split is hier een probleem.
Iemand bekend met dit probleem of een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?