Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:28
Ik heb recentelijk een Sitecom WL-350 Media Router aangeschaft, maar hij presteert draadloos zeer slecht. Wanneer ik een speedtest draai krijg ik soms onder de 10MB download (UPC Fiber Power 30), en de speedtest gaat niet soepel, maar traag en schokkerig. Wanneer ik bedraad een speedtest draai gaat alles soepel en haal ik gemiddeld 25MB/s. Ik gebruik hem met de Sitecom WL-321 USB Gaming adapter, en heb hem ook getest met een apple macbook. Allebij hebben dezelfde problemen, terwijl het met mijn vorige router(een Sitecom WL-308 Gaming Router die is overleden) allemaal snel ging.

Voorbeeld draadloze speedtest WL-308 + WL-321:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/578789911.png

Wired [WL-350 + WL-321]

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671847971.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671851907.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671852803.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671853915.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671854753.png

Wireless [WL-350 + WL-321]

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671849588.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671850839.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671855837.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671856661.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/671857425.png

Dit is zeer tegenstrijdig met de review die in hardware.info magazine stond.
Heb ik gewoon toevallig een slecht exemplaar en kan ik hem gewoon omruilen voor een nieuwe of is het beter als ik hem omruil voor een linksys? (mediamarkt verkoop vrijwel alleen linksys en sitecom) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Bump + extra info: Ik heb net mijn router omgewisseld voor een nieuw exemplaar en hem geinstalleerd in de meterkast. Eerste speedtest die we draaien op de macbook gaf 25MB download en 2.6 upload aan. Stukken beter dus. Vervolgens test ik hem op mijn Windows 7 systeem. 20MB download met wat haperingen. Dat werd dus al minder. 5 minuten later komt mijn broer boven met de melding dat hij nog maar 8MB haalt op de macbook. Het zal dus wel niet aan de fysieke router liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Draadloos is dusdanig afhankelijk van vele factoren dat ik je op voorhand wel had kunnen melden dat je router prima is. Ga eens wat testjes doorlopen om te zien waar je knelpunt zit, als je die überhaupt al kan oplossen omdat sommige zaken (bouw van het huis) onoverkomelijk zijn.

Geen mogelijkheid tot kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Nee daar is mijn moeder op tegen aangezien hij helemaal bij de trap omhoog moet etc.
Maar het punt is: Mijn vorige router heeft het maanden goed gedaan tot hij kapot ging (Sitecom WL-308 Gaming Router) hoewel hij vlak voordat hij kapot ging langzamere snelheden, vrijwel dezelfde problemen die ik nu heb ging vertonen.. De bouw van het huis lijkt me dus sterk. En welke tests moet ik doorlopen om het knelpunt te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel WPA2 beveiliging ingesteld? WPA1 is officieel geen onderdeel van 802.11N en kan tot diverse compatibility problemen leiden.

En pak eens Amsterdam op speedtest.net, want mijn ervaring met alle andere servers is niet best. Of test op de UPC website: http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm nadat mijn WL308 er spontaan mee ophield en ik mijn router vanuit portugal had opgestuurd kreeg ik zomaar een WL350 opgestuurd. Ik hoop maar dat het bereik hiervan net zo goed is als met de 308 want er zitten geen antennes aan en om een of andere reden vertrouw ik dat niet zo.

Maar goed een WL350 heeft een optie om een harde schijf of USB stick aan te sluiten en vervolgens die bestanden te delen. Ik kan echter in de hele gebruiksaanwijzing niet terugvinden hoe je vervolgens die bestanden kunt benaderen. Ik stel van alles in op de router. Ken gebruikers toe en deel mappen etc, maar hoe kom ik daar vervolgens bij?

Via FTP? Er is geen browserinterface en het is ook niet zo dat windows automatisch een computer herkent of zo. Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:10:
Hm nadat mijn WL308 er spontaan mee ophield en ik mijn router vanuit portugal had opgestuurd kreeg ik zomaar een WL350 opgestuurd. Ik hoop maar dat het bereik hiervan net zo goed is als met de 308 want er zitten geen antennes aan en om een of andere reden vertrouw ik dat niet zo.

Maar goed een WL350 heeft een optie om een harde schijf of USB stick aan te sluiten en vervolgens die bestanden te delen. Ik kan echter in de hele gebruiksaanwijzing niet terugvinden hoe je vervolgens die bestanden kunt benaderen. Ik stel van alles in op de router. Ken gebruikers toe en deel mappen etc, maar hoe kom ik daar vervolgens bij?

Via FTP? Er is geen browserinterface en het is ook niet zo dat windows automatisch een computer herkent of zo. Wat mis ik hier?
Welk OS?

Overigens is de WL350 ook dualband wat de WL-308 niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:40:
[...]

Welk OS?

Overigens is de WL350 ook dualband wat de WL-308 niet was.
Ik heb het geprobeerd met windows XP en met windows 7 64bit. Alleen met een memorystick van 4gb slechts om te proberen of het werkt voordat ik een flinke USB harddisk aan ga schaffen. (anders wordt het toch een netwerkschijf)

De 5GHz band heeft alleen maar een slechter bereik. Ik heb zo'n WUSB600N v2 van linksys maar die bakt er echt niks van. Met 2,4 GHz heb ik nog redelijk bereik maar 5 GHz is zo erg dat het verbinden niet lukt (we hebben het over een afstand van een metertje of 10 met muren ertussen)

Ik denk dat die USB stick zelf ook belabberd is, want de interne wifi van mijn laptop doet het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:06:
[...]

Ik heb het geprobeerd met windows XP en met windows 7 64bit. Alleen met een memorystick van 4gb slechts om te proberen of het werkt voordat ik een flinke USB harddisk aan ga schaffen. (anders wordt het toch een netwerkschijf)

De 5GHz band heeft alleen maar een slechter bereik. Ik heb zo'n WUSB600N v2 van linksys maar die bakt er echt niks van. Met 2,4 GHz heb ik nog redelijk bereik maar 5 GHz is zo erg dat het verbinden niet lukt (we hebben het over een afstand van een metertje of 10 met muren ertussen)

Ik denk dat die USB stick zelf ook belabberd is, want de interne wifi van mijn laptop doet het veel beter.
Onder XP ga je naar 'my network places' daar vind je de WL-350 en kan je op de share. In windows 7 werkt het nog niet, daar komt binnenkort een update voor.

5Ghz heeft een kortere golf dus een kortere afstand. Maar 5Ghz is wel schoner wat vaak de kortere afstand weer opheft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:09:
[...]

Onder XP ga je naar 'my network places' daar vind je de WL-350 en kan je op de share. In windows 7 werkt het nog niet, daar komt binnenkort een update voor.

5Ghz heeft een kortere golf dus een kortere afstand. Maar 5Ghz is wel schoner wat vaak de kortere afstand weer opheft.
Okay ik heb het voornamelijk op mijn windows 7 systeem geprobeerd dus ik wacht de update wel af. Als ze daarmee bezig zijn, zou een NTFS ondersteuning ook fijn zijn voor de grotere schijfjes en bestanden of exFat.

Ik wacht met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:41:
[...]

Okay ik heb het voornamelijk op mijn windows 7 systeem geprobeerd dus ik wacht de update wel af. Als ze daarmee bezig zijn, zou een NTFS ondersteuning ook fijn zijn voor de grotere schijfjes en bestanden of exFat.

Ik wacht met spanning af.
NTFS support staat op de wensenlijst en zal hopelijk kort na Win7 support gerealiseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:57:
[...]

NTFS support staat op de wensenlijst en zal hopelijk kort na Win7 support gerealiseerd worden.
Hm en staat er op die wensenlijst ook de optie voor een printerserver? Dat zou nog geweldiger zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:37:
[...]

Hm en staat er op die wensenlijst ook de optie voor een printerserver? Dat zou nog geweldiger zijn :-)
Staat (nog) niet op het lijstje. Maar ik sluit niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 08:23
Ik hem 2 dagen geleden deze router ook aangeschaffen en heb ook wat moeite met het juist instellen van de router. In het netwerk heb ik een Windows 7 en Windows Vista systeem staan en op Windows 7 zijn de shares inderdaad nog niet te bereiken.

Overigens moet ik daarbij aangeven dat op Windows Vista dit ook nog niet helemaal lekker werkt. Heb zojuist een nieuwe map aangemaakt met daarin een tekst bestand en als ik die probeer te verplaatsen naar een andere map op dezelfde USB schijf krijg ik de melding: "Kan geen gegevens van het brondbestand of op de bronschijf lezen." Ook het verwijderen van directories lijkt niet te gaan.

Bizar... je zou toch verwachten dat zoiets wordt getest.

[ Voor 88% gewijzigd door RvdMeer op 28-01-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdMeer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:51:
Ik hem 2 dagen geleden deze router ook aangeschaffen en heb ook wat moeite met het juist instellen van de router. In het netwerk heb ik een Windows 7 en Windows Vista systeem staan en op Windows 7 zijn de shares inderdaad nog niet te bereiken.

Overigens moet ik daarbij aangeven dat op Windows Vista dit ook nog niet helemaal lekker werkt. Heb zojuist een nieuwe map aangemaakt met daarin een tekst bestand en als ik die probeer te verplaatsen naar een andere map op dezelfde USB schijf krijg ik de melding: "Kan geen gegevens van het brondbestand of op de bronschijf lezen." Ook het verwijderen van directories lijkt niet te gaan.

Bizar... je zou toch verwachten dat zoiets wordt getest.
Windows 7 was nog niet uit toen dit product werd afgerond en uiteraard is het getest op Vista en werkt dit goed. Je zal met me eens zijn dat het onmogelijk is om elke mogelijke configuratie OS/configuratie/wifi chipsets te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:42:
[...]

Windows 7 was nog niet uit toen dit product werd afgerond en uiteraard is het getest op Vista en werkt dit goed. Je zal met me eens zijn dat het onmogelijk is om elke mogelijke configuratie OS/configuratie/wifi chipsets te testen.
Ah duidelijk verhaal! Echter ervaar ik dus ook een probleem met Vista waarbij je na enige tijd geen directories meer kunt verwijderen of verplaatsen. Kopieren gaat dan wel goed.

Ik zeg daarbij "na enige tijd" omdat na een reset van de router de hardeschijf de eerste verwijder akties wel goed uitvoert. Ik heb alleen geen idee wat het precies triggered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdMeer schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:49:
[...]

Ah duidelijk verhaal! Echter ervaar ik dus ook een probleem met Vista waarbij je na enige tijd geen directories meer kunt verwijderen of verplaatsen. Kopieren gaat dan wel goed.

Ik zeg daarbij "na enige tijd" omdat na een reset van de router de hardeschijf de eerste verwijder akties wel goed uitvoert. Ik heb alleen geen idee wat het precies triggered.
Ok, gaan we naar kijken. Wellicht ook een CIFS bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:55:
[...]

Ok, gaan we naar kijken. Wellicht ook een CIFS bug.
Ah! Thanks. Ik begrijp uit je reactie dat je werkzaam bent bij Sitecom?

Mocht je eventueel detailleerde informatie nodig hebben of als er iets moet worden getest; Let me know!
(Heb inmiddels al een "ticket" ingeschoten via support formulier)

[ Voor 27% gewijzigd door RvdMeer op 28-01-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe CIFS implementatie zit momentele in de debugging fase. Deze versie support windows 7. Ik verwacht dat een nieuwe firmware met deze CIFS versie nog een week of 4 duurt. Zodra deze beschikbaar is meld ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af, is het ook mogelijk om te bètatesten met firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm wat ik toch raar vind, om een of andere manier zodra ik de router op kanaal 13 instel (de rest hier in de buurt neemt de rest al in beslag) dan is de verbinding veel minder stabiel. Als ik het signaal monitor is het minder stabiel, maar ook worden de computers hier op de 2,4 ghz band regelmatig eruit gegooid na een bepaalde tijd.
Stel ik hem op een lager kanaal in of op automatisch, dan is dit probleem er niet.
Ik heb versie 1.0.13 geïnstalleerd.
Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zojuist ook deze router aangeschaft en kan mijn WD Mybook niet bereiken. Ik draai windows 7 64bit. Iemand enig idee of windows 7 inmiddels ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsatian schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:12:
Zojuist ook deze router aangeschaft en kan mijn WD Mybook niet bereiken. Ik draai windows 7 64bit. Iemand enig idee of windows 7 inmiddels ondersteund wordt?
Het is mij opgevallen dat je ervoor moet zorgen dat windows in het standaard WORKGROUP domein zit

anders zie je de drive niet

En je moet natuurlijk wel upgraden naar de laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsatian schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:12:
http://www.sitecom.com/su...requently_asked_questions
Q Firmware fixlist

A
1.2
- Added LED control function
- Solved MacOS X domain name issue
- Changed focus on login page

1.1
- Modify CIFS to solve WIN7 issue
- Modify firmware version; change to two-digit version number (v1.0.15(b)->v1.1) on GUI

1.0.14
- Updated hardware timing configuration to solve occasional wifi disconnects

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden van een D-link 635 naar deze WL 350 overgestapt.

Op de laptop die op enkele meters staat, werkt die nu op 5 ghz en dat op op 230-300 mbt/s. Ongelofelijk goed.

Ook de PC die met een gigabit LAN is aangesloten doet die perfect (D link was slechts 100 mb/s, dus voor backups was dat een ramp).

PS3 die daarvoor een signaalsterkte van 90 % kreeg, krijgt nu nog maar 75 % door. Dus minder dan de D link, maar heb niet de indruk dat het daarom trager gaat.

Nu heb ik wel plots een probleem met mijn Nokia 5800 (2,4 ghz, 5 wordt niet 'ontdekt'). Mijn kleine kinderen willen dan wel eens via WIFI een filmpje op Youtube zien (genre schnappie kleine krokodil, yup///;-))).
Bij elk Youtube filmpje stopt hij ongeveer na een 40 seconden, en krijg je een cirkeltje alsof hij op zoek is naar een connectie om de buffer verder te vullen....na tien minuten blijft dit echter nog altijd zo.

Met de D-link werkte dit 14 dagen gelden nog wel. Nu heb ik ook even ingelogd op een onbeveiligd netwerk (OK mag niet, maar enkel om te testen) bij de buren en daar speelde hij het wel. Dus aan youtube lijkt het niet te liggen?

Ik heb niets veranderd aan de standaard instellingen van deze router
Pagina: 1