Pes 2010 1.03 patch maakt optionfile corrupt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:44
Heb er al in het pes2010 topic over gepost, maar op verzoek een eigen topic hier.

Het probleem is als volgt: ik speel vanaf oktober pes2010, eerst versie 1.01 en daarna geüpdatet naar versie 1.02. Een paar dagen terug zag ik dat er een nieuwe patch was die wat vervelende dingen oplost, patch 1.03.

Ik heb de patch gedownload en geïnstalleerd. Dit ging allemaal probleemloos. Vervolgens 3 potjes gespeeld, daarna pes afgesloten en later nog een keer een potje gespeeld. Tot dat ik 's avonds voor de 3e keer wilde gaan spelen en dit niet lukte. Zodra ik pes wilde starten en het venster in beeld kwam kreeg ik gelijk de windows melding: 'pes2010 werkt niet meer'. Vervolgens heb ik pes incl. de mappen volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna gelijk patch 1.03 geïnstalleerd (niet eerst 1.01 en 1.02). Na de installatie heb ik de map 'save' teruggeplaatst.

Vervolgens het spel gestart en dat werkte weer. In-game moest ik nog een update doen en daarna was alles weer zoals het hoorde. Tot dat ik later weer wilde spelen en weer de melding: pes2010 werkt niet meer kreeg... Ik vond het erg raar en besloot wat te proberen. Ik heb vervolgens de edit data en de optionfile uit de map save verwijderd. Daarna kon ik pes zonder problemen weer opstarten en spelen. Dit ging vervolgens weer een keer of 2, 3 probleemloos. Daarna kreeg ik echter weer dezelfde melding en moest ik weer de optionfile verwijderen om weer te kunnen starten...

Wat ik daarnaast ook heb is dat ik ook vaak de melding: 'pes2010 werkt niet meer', krijg als ik het spel al heb afgesloten. Dit heb ik een enkele keer met patch 1.01 gehad, nooit met 1.02 en nu al 3 keer bij patch 1.03.

Ik speel de game op Vista met alle updates geïnstalleerd. Op internet ben ik 1 post tegen gekomen van een persoon met een soortgelijk probleem, maar dan op de ps3 (ook patch 1.03).

Ik neem aan dat er een bug in de patch zit (eventueel met bepaalde pc config?) Of zou de fout ergens anders kunnen zitten?

Pc specs: Intel 9550 cpu, nvidia gtx260, 4gb ram, club 3d Theatron geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Een update van mijn kant:

Gisteren om te proberen nogmaals de 1.03 patch geïnstalleerd en toen werkte pes. Vandaag wilde ik weer opstarten, en toen kwam gelijk al weer de melding: 'pes2010 werkt niet meer'. Ik heb toen iets geprobeerd waarvan ik dacht dat het toch niet zou werken. Ik ben naar de optionfile gegaan in de verkenner en heb een spatie in de bestandsnaam gezet. Vervolgens nog een keer de bestandsnaam aangepast en de spatie weer verwijderd. Toen pes opgestart en het werkte weer! Nog even gecheckt of het dezelfde optionfile wel was, maar dat was zo want al mijn instellingen zijn bewaard gebleven....

Ik snap er nu echt niets meer van :S Nogal vreemd dat pes weer werkt zodra ik de bestandsnaam van optionfile aanpas en de aanpassing gelijk weer ongedaan maak...

Als jullie de symptomen en de tijdelijke oplossing lezen, dan kan dit toch alleen maar aan pes liggen (misschien in combinatie met iets van mijn hardware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Is er niemand met dit probleem? Is er anders iemand die eventueel een verklaring heeft?

Nog twee tijdelijke oplossingen:
- Save game verwijderen (als test of de oude save soms de oorzaak was)
- Net de cd erin, toen weer de error, toen cd eruit en vervolgens weer erin en daarna startte pes wel op..

Voor de duidelijkheid, als ik niks doe, maar alleen pes een aantal keer probeer op te starten blijft de foutmelding. Lijkt wel of er iets mis is met de copy protection controle ofzo..

[ Voor 69% gewijzigd door gelukkie op 06-01-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je verder geen patches van derden geïnstalleerd? Heb je ook al alle bestanden + (eventuele) register dingen verwijderd? Dus niet alleen uninstall, maar ook de mappen die aangemaakt zijn verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik alleen de officiële patches geïnstalleerd. Bij deze install dus alleen 1.03 en de ingame update.

Ik heb pes via software verwijderd en vervolgens de map bij documenten verwijderd. Na de herinstallatie heb ik wel mijn saves teruggeplaatst. Uiteindelijk heb ik nu dan wel de hele map save verwijderd (dus pes heeft daarna nieuwe option file aangemaakt, en een save die ik daarna heb gemaakt). Ik heb niet aan het register gezeten.