Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Momenteel maak ik voor internet gebruik van een proxyserver icm gebruikersnaam/wachtwoord. (Proxy is van Kliksafe Pro - en kben d'r zeer tevreden mee).
Deze proxy gebruik ik over een ADSL-verbinding van Solcon (ik kan dus nu internetten met én zonder proxy, maar wil standaard mét proxy internetten). De instellingen voor de proxy stel ik in mijn browser in (proxy.kliksafe.nl:8080 ~ usr ~ pass).

Echter, elke keer als ik mijn browser start, wordt mij om de gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Deze onthoudt'ie wel, maar ik mag elke keer dan weer op OK klikken. En daar wil ik vanaf.

Ik heb veel gezocht en kwam diverse dingen tegen.
Zo heb ik nu als test het programma CCProxy, waarmee ik een Cascading-Proxy opzet. Mijn browser gaat dan lokaal naar poort 8080, waar CCProxy luistert, en die stuurt het verkeer dan weer door naar proxy.kliksafe.nl:8080, inclusief usr en pass, zodat ik deze niet in hoef te vullen.
Maar, ik wil dit kunnen -zonder- extra software. Ook omdat ik dit op andere computers binnen mijn netwerk wil instellen.

Daarom wil ik weten of het bijv. mogelijk is om de proxy-gegevens op mijn router te kunnen instellen. In de handleiding van mijn Speedtouch 780 wordt daar geen melding van gemaakt. Weet iemand of dit überhaubt wel mogelijk is? Of moet ik toch aan een andere oplossing gaan denken?

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
Ach, blijkbaar ben ik de enige die hiermee zit. :|

Hierboven meldde ik al dat ik CCProxy gebruik (info). Nu kwam ik erachter, dat CCProxy soms de verzoeken niet langs de proxy stuurt, als hij bij de proxy nul op request krijgt. Oftewel, het is niet waterdicht.
Na even gezoek kwam ik SafeSquid tegen (info), en heb deze geprobeerd. Maar ook hier worden de verzoeken soms niet naar de proxy gestuurd, maar gewoon direct het wereld wijde net opgesingerd.

Dus zit nu met deze situatie:
code:
1
2
3
4
5
Standaard:
  Browser  -->  website

Gewenst:
  Browser  -->  proxy  -->  website

en krijg soms dit:
code:
1
2
3
  Browser  -->  CCProxy (heeft geen zin oid)  -->  website

(proxy wordt dus genegeerd)

En dan tenslotte mijn nogmaals mijn vraag, maar nu in iets andere woorden: is het mogelijk om in een modem/router (Speedtouch 780) een proxyserver in te stellen voor (het uitgaande) het http-verkeer?

Mijn oplossing zoek ik in deze richting omdat:
A.) ik dan niet op alle pc's/laptops ( 8 ) in het netwerk iets te installeren en/of in te stellen --> onderhoudbaarheid
B.) het doorsturen geen belasting van de individuele pc's geeft --> performance
C.) consequent gebruik van van de proxy (ook ivm IP adressen)

[ Voor 0% gewijzigd door Black Hawk op 07-01-2010 12:28 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Stuur even een email naar Kliksafe, je kunt je abonnement om zetten naar EasyPro. Dat is het zelfde als het Pro filter, maar je hoeft niet meer in te loggen.

Je mag mij DM-en voor meer info

[ Voor 14% gewijzigd door JackPoint op 13-04-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
JackPoint schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:06:
Stuur even een email naar Kliksafe, je kunt je abonnement om zetten naar EasyPro. Dat is het zelfde als het Pro filter, maar je hoeft niet meer in te loggen.
Aha, dat ga ik volgende week eens doen. Op hun website kwam ik EasyPro niet tegen. Kben nl. benieuwd of het ook kan icm met een adsl-lijn van Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Black Hawk schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:51:
[...]

Aha, dat ga ik volgende week eens doen. Op hun website kwam ik EasyPro niet tegen. Kben nl. benieuwd of het ook kan icm met een adsl-lijn van Solcon.
Het EasyPro filter kan volgens mij alleen als je bij Kliksafe zelf zit. Als je adsl via Solcon hebt, gaat dit volgens mij niet lukken.