Toon posts:

Dell XPS M1330 uit de handel! Help me!

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

Verwijderd

Topicstarter
De XPS M1330 is door Dell uit de handel gehaald en komt ook niet meer weder volgens de verkoper van Dell. Na een kleine orientatie was mijn keuze hierop gevallen, maar helaas een week te laat! Of niet....? Wie kan mij helpen bij het vinden van een prima vervanger of zelfs een betere notebook dan de XPS M1330?

Mijn specificatie eisen:

1) Prijs: maximaal Eur 800,00
2) Beeldscherm 13.3"
3) Cpu: minimaal core2duo / dual core (2.0Ghz/2MB/1066Mhz)
4) minimaal 3 GB RAM
5) minimaal 320 GB HDD
6) interne DVD/CD sleuflader
7) grafische kaart 256 MB nvidia
8 HDMI aansluiting
9) USB aansluiting
10) FIRE WIRE aansluiting
11) WIFI

Het zal zowel voor werk als voor prive worden gebruikt. Snelheid behouden bij multitasking, video en complexe toepassingen. Het liefst een lichtgewicht onder de 2kg. (Bovenstaande eisen zijn minimaal, uiteraard mag alles omhoog zolang het onder de Eur 800,00 blijft.)

De XPS M1330 voldeed hieraan, maar.....bestaat er een notebook van een andere merk dan Dell die beter presteert, misschien wel duurzamer is, of goedkoper? Welke merken kan ik afstrepen en welke zijn op basis van ervaringen beter dan Dell:

Asus
Acer
HP/compaq (bijvoorbeeld de Pavilion dm3-1030ed)
Toshiba
Sony
Samsung
Packard Bell
Macbook
(hoor graag als ik een topper heb gemist!)

Mvgr,
Philip

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Acer en Packard Bell kun je wegstrepen. Baggerkwaliteit

Voeg Lenovo toe aan het rijtje, die staat boven Dell / is gelijk aan Dell.
Denk alleen niet dat je een Lenovo met HDMI en zo'n dikke grafische kaart gaat vinden. Lenovo is namelijk meer voor de zakelijke markt :)

Ik heb de M1330 trouwens wel eens voorbij zien komen in V&A

Ik dacht alleen dat die revisie GPU's die in de M1330 en M1530 zaten nogal brak waren waardoor de laptop ineens strepen in het beeld kreeg enzo.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2010 22:13 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:12:
Ik dacht alleen dat die revisie GPU's die in de M1330 en M1530 zaten nogal brak waren waardoor de laptop ineens strepen in het beeld kreeg enzo.
Dat klopt maar is niet specifiek voor de M1530 of M1330. Dat is gewoon een probleem wat alle GPU's van Nvidia uit de G80 reeks hebben, zowel in laptops als op de desktop.

Maar ik snap de eis "Grafische kaart: 256MB Nvidia" bijvoorbeeld totaal niet. Ten eerste zegt geheugen op zich niets over de snelheid van een kaart. En ten tweede levert Ati ook heel degelijke grafische kaarten voor in notebooks dus snap ik niet waarom je perse een Nvidia wilt.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 04-01-2010 22:18 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
ThinkPadd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:12:
Voeg Lenovo toe aan het rijtje, die staat boven Dell / is gelijk aan Dell.
Denk alleen niet dat je een Lenovo met HDMI en zo'n dikke grafische kaart gaat vinden. Lenovo is namelijk meer voor de zakelijke markt :)
Lenovo is qua bouwkwaliteit volgens mij nog wel wat beter dan Dell.. En waarom zouden ze geen fatsoenlijke GPU inbouwen? Alsof zakelijke gebruikers geen 3D nodig hebben? Genoeg Lenovo's met nVidia Quadro's en ATi FireGL's enzo, en misschien ook wel met consumer-chipjes.

TS: waarom wil je persé nVidia? Telt absolute performance of het merk?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Wat betreft de GPU gaat het mij enkel om foto's en video's (films) te bekijken (zowel op notebook als op mijn LCD scherm via HDMI). Ik zal het niet gebruiken om te gamen. Denk je dat 128MB dan voldoende zal zijn aangezien je 256MB een dikke grafische kaart vindt? En is nvidia een goede of zijn er betere leveranciers?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:22:
Thanks!

Wat betreft de GPU gaat het mij enkel om foto's en video's (films) te bekijken (zowel op notebook als op mijn LCD scherm via HDMI). Ik zal het niet gebruiken om te gamen. Denk je dat 128MB dan voldoende zal zijn aangezien je 256MB een dikke grafische kaart vindt? En is nvidia een goede of zijn er betere leveranciers?
Zie mijn stukje hierboven, geheugen zegt weinig over de snelheid van een grafische kaart. En ja Nvidia is over het algmeen een goede GPU producent maar Ati is dat net zo goed. Geen reden dus om je op een van beide blind te staren.

Maar je hebt voor hetgeen jij wilt op zich geen dikke grafische kaart nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 04-01-2010 22:25 ]

Verwijderd

Acer / Packerd Hell zowiezo niet aan beginnen! alleen maar slechte ervaringen mee!

Ik weet niet of je de laptop snel nodig hebt, maar er is net een nieuwe lijn mobiele processors aangekondigd door Intel (frontpage) wellicht dat je daar nog wel even op wilt wachten.

met behulp van de pricewatch kun je natuurlijk al je keuze een groot stuk beperken door je eisen in te voeren he...

Ook kun je bijvoorbeeld de BBG voor laptops doorlezen, daar wordt deze bijvoorbeeld gekozen.

Asus Ul30A-QX057X

http://tweakers.net/pricewatch/247116/asus-ul30a-qx057x.html

voldoet volgens mij aan veel van je eisen.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:20:
[...]

Lenovo is qua bouwkwaliteit volgens mij nog wel wat beter dan Dell.. En waarom zouden ze geen fatsoenlijke GPU inbouwen? Alsof zakelijke gebruikers geen 3D nodig hebben? Genoeg Lenovo's met nVidia Quadro's en ATi FireGL's enzo, en misschien ook wel met consumer-chipjes.

TS: waarom wil je persé nVidia? Telt absolute performance of het merk?
Performance boven merk!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica