De XPS M1330 is door Dell uit de handel gehaald en komt ook niet meer weder volgens de verkoper van Dell. Na een kleine orientatie was mijn keuze hierop gevallen, maar helaas een week te laat! Of niet....? Wie kan mij helpen bij het vinden van een prima vervanger of zelfs een betere notebook dan de XPS M1330?
Mijn specificatie eisen:
1) Prijs: maximaal Eur 800,00
2) Beeldscherm 13.3"
3) Cpu: minimaal core2duo / dual core (2.0Ghz/2MB/1066Mhz)
4) minimaal 3 GB RAM
5) minimaal 320 GB HDD
6) interne DVD/CD sleuflader
7) grafische kaart 256 MB nvidia
8 HDMI aansluiting
9) USB aansluiting
10) FIRE WIRE aansluiting
11) WIFI
Het zal zowel voor werk als voor prive worden gebruikt. Snelheid behouden bij multitasking, video en complexe toepassingen. Het liefst een lichtgewicht onder de 2kg. (Bovenstaande eisen zijn minimaal, uiteraard mag alles omhoog zolang het onder de Eur 800,00 blijft.)
De XPS M1330 voldeed hieraan, maar.....bestaat er een notebook van een andere merk dan Dell die beter presteert, misschien wel duurzamer is, of goedkoper? Welke merken kan ik afstrepen en welke zijn op basis van ervaringen beter dan Dell:
Asus
Acer
HP/compaq (bijvoorbeeld de Pavilion dm3-1030ed)
Toshiba
Sony
Samsung
Packard Bell
Macbook
(hoor graag als ik een topper heb gemist!)
Mvgr,
Philip
Mijn specificatie eisen:
1) Prijs: maximaal Eur 800,00
2) Beeldscherm 13.3"
3) Cpu: minimaal core2duo / dual core (2.0Ghz/2MB/1066Mhz)
4) minimaal 3 GB RAM
5) minimaal 320 GB HDD
6) interne DVD/CD sleuflader
7) grafische kaart 256 MB nvidia
8 HDMI aansluiting
9) USB aansluiting
10) FIRE WIRE aansluiting
11) WIFI
Het zal zowel voor werk als voor prive worden gebruikt. Snelheid behouden bij multitasking, video en complexe toepassingen. Het liefst een lichtgewicht onder de 2kg. (Bovenstaande eisen zijn minimaal, uiteraard mag alles omhoog zolang het onder de Eur 800,00 blijft.)
De XPS M1330 voldeed hieraan, maar.....bestaat er een notebook van een andere merk dan Dell die beter presteert, misschien wel duurzamer is, of goedkoper? Welke merken kan ik afstrepen en welke zijn op basis van ervaringen beter dan Dell:
Asus
Acer
HP/compaq (bijvoorbeeld de Pavilion dm3-1030ed)
Toshiba
Sony
Samsung
Packard Bell
Macbook
(hoor graag als ik een topper heb gemist!)
Mvgr,
Philip