[java] java.util.ArrayDeque: cannot find symbol...?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik zit hier lekker druk te coden in java en opeens krijg ik de vreemdste foutmelding tot nu toe: de simpele ArrayDeque class wordt hier niet eens gevonden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
toby-hinloopens-macbook-pro:BBCodeTest tobyhinloopen$ javac BBCodeTest.java 
./BBCode/Parser.java:6: cannot find symbol
symbol  : class ArrayDeque
import java.util.ArrayDeque;
                 ^
./BBCode/Parser.java:18: cannot find symbol
        ArrayDeque<ContainerNode> containerNodes = new ArrayDeque<ContainerNode>();
        ^
./BBCode/Parser.java:18: cannot find symbol
        ArrayDeque<ContainerNode> containerNodes = new ArrayDeque<ContainerNode>();
                                                       ^
Note: ./BBCode/DOM/ContainerNode.java uses or overrides a deprecated API.
Note: Recompile with -Xlint:deprecation for details.
3 errors

Versie informatie:
code:
1
2
3
4
5
6
toby-hinloopens-macbook-pro:BBCodeTest tobyhinloopen$ java -version
java version "1.5.0_16"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.5.0_16-b06-287)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.5.0_16-133, mixed mode, sharing)
toby-hinloopens-macbook-pro:BBCodeTest tobyhinloopen$ javac -version
javac 1.5.0_16

Nou lees ik in de versie informatie dat het 1.5.0_16 is. "1.5" valt me dan nog het meeste op. De meest recente versie is op dit moment 6 update 17. De versiecode hier lijkt meer op 5 update 16. Nou heb ik een fijn apple mac OS waarbij wordt gezegd dat je je java VM kan updaten via apple update, maar ik zie geen java update daartussen staan.

Wat is hier aan de hand? Zit ik echt nog met een java versie 5 of is die versie nummer totaal iets anders? Als ik wel gewoon een recente versie van java heb, waarom is util.ArrayDeque dan niet te vinden?

edit:
ik heb nu handmatig een versie 6 geinstalleerd, namelijk deze:
http://support.apple.com/...or_Mac_OS_X_10_5_Update_1

Versienummer in java -version is nog exact hetzelfde, zelfs na reboot.

edit2:
Aah, een kijkje in java preferences heeft wonderen gedaan. Excuses voor deze forum-vervuiler. :P

Ik had van de apple developer site een java SE 6 gedownload en geinstalleerd. Daarna had ik deze aangezet via "/Applications/java/java preferences" door "Java SE 6" naar boven te slepen in beide vakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 05-01-2010 12:53 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 22:31
Gamebuster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:08:
edit2:
Aah, een kijkje in java preferences heeft wonderen gedaan. Excuses voor deze forum-vervuiler. :P
Als je die wonderen nou eens in geuren en kleuren probeert te beschrijven, neem ik het je niet kwalijk. ;) Misschien is dat ooit nog nuttig voor iemand die niet bij die preferences kijkt, maar wel de GoT-zoekfunctie weet te vinden.

Ik krijg trouwens wel: java version "1.6.0_0", maar dat is met OpenJDK op Arch Linux (x86_64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Raynman schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:06:
Als je die wonderen nou eens in geuren en kleuren probeert te beschrijven, neem ik het je niet kwalijk. ;) Misschien is dat ooit nog nuttig voor iemand die niet bij die preferences kijkt, maar wel de GoT-zoekfunctie weet te vinden.

Ik krijg trouwens wel: java version "1.6.0_0", maar dat is met OpenJDK op Arch Linux (x86_64).
Ik gok dat zijn "PATH"-equivalent in zijn Mac ervoor zorgde dat ie een verkeerde java kreeg als je 'java' invoerde. Helaas is het nogal OS-afhankelijk hoe je de standaard java goed kan krijgen (zelfs binnen diverse linux-distro's verschilt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Er zijn een aantal manieren om dat te doen. Eén ervan is inderdaad om simpelweg de standaard runtime te kiezen in Utilities/Java Preferences.

Een andere is om in /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/ een symlink genaamd CurrentJDK te plaatsen naar een JDK van jouw keuze.

En uiteraard werkt het zetten van een JAVA_HOME of PATH in een terminal sessie ook gewoon, in combinatie met een shellscript bijvoorbeeld.

/fortherecord

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Raynman schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:06:
[...]

Tevreden? :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden