Nieuw laptop zonder de juiste Windows COA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 15:22
Matched: windows
Op donderdag 31-12-09 heeft een familielid een Samsung X420-FA02 gekocht. Deze wordt normaal geleverd met Vista Home Premium (Samsung X420-FA01 website). Gezien het prijsverschil (€100+) tussen deze versie en de JA0x (met Windows 7 Home Premium) en de 'gratis' (€19) upgrade naar Windows 7 expres voor deze versie gekozen. Nog voordat de laptop aan is geweest heb ik al m.b.v. het serienummer de upgrade besteld. Toen ik de laptop een paar dagen later ging installeren, was al reeds Windows 7 Home Premium voorgeïnstalleerd en is er aan het einde van de installatie een backup naar de recoverypartitie gemaakt. Op de onderkant van de laptop zit echter een Vista Home Premium Certificate of Authenticity (COA) en géén van Windows 7.

Ik vraag me nu dus af of er wel een officiële Windows 7 licentie op de laptop zit en of ik de bestelling van de upgrade kan annuleren omdat er zit al Windows 7 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
Ik mag aannemen dat je de laptop gewoon in een normale winkel (of webshop) hebt gekocht? Als er een backup gemaakt is...kun je deze dan ook recoveren? Het lijkt mij dat je dan gewoon een legale Windows 7 versie hebt....weet niet precies hoe dat zit met stickertjes (COA) etc...misschien dat de klantenservice van Samsung je daarmee kan helpen?

'k vraag me af of wij hier iets zinnigs over kunnen roepen, of er moet iemand rondlopen op GoT die hetzelfde heeft meegemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat niet alleen, maar je stelt een vraag die imho bij uitstek in het Shopping Forum thuishoort :P
Het is geen vraag over Windows zelf, maar over de aflevering van de aankoop van je familielid toch? :)
Wat zei men bij de winkel?

>> SF

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Geen matches
De laptop is in een gewone winkel afgehaald (besteld via internet). Ik zal morgen eens even bellen naar Samsung en/of de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen matches
Begin bij de winkel, dat is namelijk de partij waar de koopovereenkomst mee is afgesloten, niet Samsung.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de winkel zelf de upgrade naar windows 7 heeft besteld en deze heeft geinstalleerd voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Geen matches
Zit er geen COA op een van de cd hoesjes? Bij mijn Win7 upgrade van Asus zit de COA daar opgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Geen matches
Er zaten geen losse CD/DVD's bij (voor zover ik weet). Ik heb de winkel gebeld en ze zeiden dat ze van Samsung upgrades ontvangen hadden en deze reeds voorgeïnstalleerd hebben; precies wat Phoenix schreef dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Als de winkel Windows 7 heeft voorgeïnstalleerd en vervolgens verzuimd hebben om jou een COA te geven, dan moet de winkel dit alsnog doen; Microsoft vereist namelijk dat bij iedere (OEM) installatie een COA wordt meegeleverd. Niet alleen om eventueel later een herinstallatie te kunnen doen indien de originele installatiemedia wordt meegeleverd, maar ook omdat de klant dan aan kan tonen dat deze een legale versie van Windows heeft geïnstalleerd.

Ik zou dus zeker vragen of ze alsnog een COA naar je toe willen sturen; die moeten ze zeker hebben omdat ze ook een productcode hebben moeten invoeren voor de installatie.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1