Op donderdag 31-12-09 heeft een familielid een Samsung X420-FA02 gekocht. Deze wordt normaal geleverd met Vista Home Premium (Samsung X420-FA01 website). Gezien het prijsverschil (€100+) tussen deze versie en de JA0x (met Windows 7 Home Premium) en de 'gratis' (€19) upgrade naar Windows 7 expres voor deze versie gekozen. Nog voordat de laptop aan is geweest heb ik al m.b.v. het serienummer de upgrade besteld. Toen ik de laptop een paar dagen later ging installeren, was al reeds Windows 7 Home Premium voorgeïnstalleerd en is er aan het einde van de installatie een backup naar de recoverypartitie gemaakt. Op de onderkant van de laptop zit echter een Vista Home Premium Certificate of Authenticity (COA) en géén van Windows 7.
Ik vraag me nu dus af of er wel een officiële Windows 7 licentie op de laptop zit en of ik de bestelling van de upgrade kan annuleren omdat er zit al Windows 7 op.
Ik vraag me nu dus af of er wel een officiële Windows 7 licentie op de laptop zit en of ik de bestelling van de upgrade kan annuleren omdat er zit al Windows 7 op.