Ik heb een Gigabyte EX58-UD5 (BIOS F6) met daaraan twee Samsung Spinpoints (HD322HJ en HD642JJ). Morgen komt m'n SSD binnen (Postville 80 Gb) en ik ben m'n computer aan het voorbereiden (zo heb ik onder andere AHCI aangezet). Nu zag ik opeens in apparaatbeheer van Windows 7 dat m'n twee hard disk draaien op Multi-Word DMA Mode 2... Dat is toch veel te laag...? Ze hangen aan de Intel SATA aansluitingen (die andere aansluiting heb ik uitstaan) en ik heb de laatste chipsetdrivers geinstalleerd.
Het enige wat ik kan vinden is info op de Samsung site over een of andere tool waarmee ik SET MAX UDMA kan regelen... Maar het lijkt me nogal vreemd dat ik dat nu nog moet doen. Ik heb de computer in elkaar laten zetten bij 4Launch: je zou verwachten dat die wel weten hoe je alles op en top moet laten lopen...?
Klopt er nou iets niet of begrijp ik iets verkeerd en is Multi-Word DMA Mode 2 geen probleem voor mijn schijven?
Het enige wat ik kan vinden is info op de Samsung site over een of andere tool waarmee ik SET MAX UDMA kan regelen... Maar het lijkt me nogal vreemd dat ik dat nu nog moet doen. Ik heb de computer in elkaar laten zetten bij 4Launch: je zou verwachten dat die wel weten hoe je alles op en top moet laten lopen...?
Klopt er nou iets niet of begrijp ik iets verkeerd en is Multi-Word DMA Mode 2 geen probleem voor mijn schijven?